[H]Welke hengst past bij deze merrie (pittig karakter)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: [H]Welke hengst past bij deze merrie (pittig karakter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:42

Cardento staat momenteel bij de VDL stud, dus hij via gewoon sperma beschikbaar

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:52

nog iemand een idee?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:13

Riverman is nog wel diepvries van. Geeft fijne paarden, maar geen toppers over het algemeen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:02

Iemand noemde hiervoor Van Gogh, wij hebben nu een 2 jarige merrie van hem Van Gogh x Lupicor x galoubet, prachtige merrie, krachtige ruime gangen, zeer goede stap en galop, grote maat en een heel mak karakter. Heeft alleen wel een maanoog. Maar who cares.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:06

Ik noem maar een aantal hengsten op die me te binnen schieten:
- Hemmingway; misschien niet zo bekend maar geeft fijne sportpaarden zowel in springen en dressuur internationale nakomelingen lopen.
- Odermus (maar staat nu in Zweden), dv-sperma?
- Diarado
- Rhodium (dressuur, maar kan ook wel een aardig sprongetje maken) Ferro was eigenlijk springgefokt, maar in dressuur doorgezet. Geeft toch fijne nakomelingen in alle disclipines. Zie ook veel ferro nakomelingen in springsport.
als je dan niet teveel wil uitgeven, en toch een leuk veulen is misschien Ferrolan ook een optie. In Limbrug lopen diverse nakomelingen in Z springen maar ook Z dressuur. Groot, werkwillig. Moederlijn is puur spring/eventing gefokt.
Laatst bijgewerkt door fokkertje op 01-03-10 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:14

Indd met dat voltairebloed zou ik ook oppassen!
Ik vind Van Gogh geen slechte keuze op deze merrie, ook al ben ik meer gecharmeerd van unaniem, lijkt me dit op deze merrie een betere keuze. Hengst gaat meer lengte geven, koelheid en deftig gangwerk. Is best een commerciële hengst dus in geval dat.. is eventuele verkoop ook niet zo moeilijk dan als je met een dressuurhengst op een springxvolbloed fokt.
Odermus misschien zoals fokkertje zegt
Diarado is wel erg duur voor 1e veulentje..

*Ik dacht eventueel ook nog aan warrant
http://www.youtube.com/watch?v=6JQe6F6l-aw&feature=related
http://www.vbommel.com/warrant.html

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:15

Ik vind zelf die Warrant ook een mooie. Ik ben zelf niet echt weg van Odermus. Unaniem vind ik ook mooi alleen ben ik benieuwd naar z'n gangen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:22

fokkertje schreef:
Ik noem maar een aantal hengsten op die me te binnen schieten:
- Hemmingway; misschien niet zo bekend maar geeft fijne sportpaarden zowel in springen en dressuur internationale nakomelingen lopen.
- Odermus (maar staat nu in Zweden), dv-sperma?
- Diarado
- Rhodium (dressuur, maar kan ook wel een aardig sprongetje maken) Ferro was eigenlijk springgefokt, maar in dressuur doorgezet. Geeft toch fijne nakomelingen in alle disclipines. Zie ook veel ferro nakomelingen in springsport.
als je dan niet teveel wil uitgeven, en toch een leuk veulen is misschien Ferrolan ook een optie. In Limbrug lopen diverse nakomelingen in Z springen maar ook Z dressuur. Groot, werkwillig. Moederlijn is puur spring/eventing gefokt.

ik dacht te lezen dat vooral haar karakter en haar stap verbeterd moeten worden... dan mogen meteen hemmingway en rhodium van het lijstje af! van diarado weet je nog niet veel over de nakomelingen dus zou ik niet snel doen..

unaniem geeft fijne beesten ja
verder ga ik nog even denken