Jetset D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Re: Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:41

mijn paard is een don primaire x jet set d

hij is heel lief mooie gangen en heel eerlijk
af en toe een beetje lompig en zo
maar heel leergierig en leert snel

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:33

Quir schreef:
Ik denk ik met zwakke rug iets anders bedoel dan jullie het nu opvatten. Maar weet het even niet anders te verwoorden.

Maar de paarden zijn vaak slungelig? Nee dat is ook niet het goede woord ervoor.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het waarschijnlijk anders dan jullie het opvatten nu.
Vaak zijn de Jetsets wél groot en niet heel sterk, niet dat dat met trainingen niet verbeterd. In tegendeel zelfs!

Maar denk dat slap misschien een beter woordt er voor is, dus geen hele sterke rug. Wellicht na trainingen wel! :)

Ik kan dit wel beamen. Mijne is ook groot, slap en slungelig. Dit verbetert weldegelijk met training, maar is wel een aandachtspunt.
Hij is 1.76 en dat is gewoon geen compact gebouwd paard. En dat heeft voordelen en nadelen. Hij heeft ruime bewegingen, maar hij is niet sterk van zichzelf. Maar dat kan je wel verbeteren.

En wat zijn rug aangaat. De mijne is verreden en toen ik hem kocht was er net KS op 5 wervels geconstateerd. Misschien een minder sterke rug, maar vooral slechte training is daar de oorzaak van geweest. Nu, 4 jaar later begint hij meer en meer een krachtpatser te worden. Maar een goed gespierde lendenpartij (zoals paps heeft volgens de omschrijving) die moeten we er nog even aan trainen :D

Maar vinden jullie de Jetset ook groot gebouwd op de voorhand?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:25

Er loopt gelijktijdig een ander topic over Jetset, maar wij hebben er 4, normale maten, goede ruggen, goed beenwerk, zowel horizontale (meestal) als verticale halsaanzet, werkwillige karakters, soms beetje vreemd? in de omgang (gebruiksaanwijzing), nuchter, maar kunnen ook kijkerig zijn. Dit ligt natuurlijk ook aan de moederlijn, maar heb je een geschikte merrie, zou ik niet twijfelen. Wij kunnen weer door met Jetset in de moederlijn!