Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ik ken veel dieren die bijna effen geboren werden en er compleet gekleurd uit kwamen, appies kleuren flink door. De verschimmeling van jouw appie heeft zich ook nog niet echt ingezet, aangezien de vlekken nog mooi donker worden en dat hetgeen is wat verdwijnt. Dat zijn lijf nu helemaal wit is heeft met het appaloosa-zijn te maken, en niet met schimmel.
Maar de verbleking kan wat langer duren. Als je bij Dendrofleur in haar profiel kijkt zie je Juntos en Juul (Juliette), dat zijn beide panterbonte appaloosa's met schimmelfactor. Pas de laatste jaren is bij die merrie te zien dat de vlekken verdwijnen, en Juul is van 1995. Juntos heeft nog een hele diepe kleur in zijn vlekken, maar ook die vlekken zullen ter zijner tijd verdwijnen. 
Neonlight schreef:Angel is marmerbont.
Jodi, zoals ik al zei, hetgeen ie nu heeft doorstaan aan verandering is een appaloosa-verandering en heeft niets met schimmel te maken. Ik ken meerdere appaloosa's zonder schimmelgen die zo verkleurd zijn.