Te dun?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:19

Maris, niet zo druk maken hoor :).
Foto kan vertekenen! Op de bovenste foto vind ik haar idd wat aan de schrale kant, maar de foto eronder vind ik haar weer hartstikke netjes :j. En bokt kan het allemaal zo goed bedoelen, foto's vertekenen nou eenmaal vaak, iets waar ze waarschijnlijk geen van alle rekening mee houden :). Hoe is haar gedrag? Denk dat je het het zelf nog het beste kunt beoordelen, omdat je haar IRL ziet. Of een stalgenootje of pensionhouder?

Ik zou zelf inderdaad ook vragen of gewoon je hooirantsoen omhoog mag, ipv de combinatie. In de winter heb ik persoonlijk altijd liever een grammetje meer dan te weinig.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 21:21

Ik ben rustig ;) , maar ik vind het een beetje een onnodige vraag.

goeroe schreef:
Maris89 schreef:
Goeroe, idd en combinatie is ook prima toch? Als ze maar genoeg loopt iig.

:? Dat volg ik even niet. Je zegt zelf dat ze al eens hoefbevangen is geweest (mede) door de kuil en dat je bang bent dat ze het opnieuw krijgt. Momenteel krijgt ze zo weinig ruwvoer dat ze het heel snel op heeft, dus het grootste deel van de dag moet ze op een houtje bijten. Nee, dan is die combinatie dus niet prima. Van hooi mag ze veel meer eten terwijl het risico op hoefbevangenheid kleiner blijft. Simpel optelsommetje dan toch?

Ik ben niet bang dat ze het opnieuw krijgt, ik doe alleen voorzichtig. Ze loopt in principe genoeg dus een beetje meer kan geen kwaad.

Yv_ schreef:
Maris, niet zo druk maken hoor :).
Foto kan vertekenen! Op de bovenste foto vind ik haar idd wat aan de schrale kant, maar de foto eronder vind ik haar weer hartstikke netjes :j.

Ik zou zelf inderdaad ook vragen of gewoon je hooirantsoen omhoog mag, ipv de combinatie. In de winter heb ik persoonlijk altijd liever een grammetje meer dan te weinig.

Thnx voor je reactie Yv :) . Hooi hebben we zelf niet op stal dus dan zou ik dat zelf moeten halen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:24

Ik vind dat er best wat bij mag! Maar van 2 foto's kun je eigenlijk nog niet zoveel zien..Het lijkt alsof de heupbotten een beetje uitsteken.
Krachtvoer zou ik niet meer geven, maar wat extra hooi zal haar geen kwaad doen. Zeker nu in de winter. Jammer dat je alleen in de mogelijkheid bent om hooi+kuil te voeren.
Het paardje van sabby heeft daarintegen weer teveel reserve. ;)

Yv_

Re: Te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:27

Ik had nog eea toegevoegd Maris :).
Wat je ook zou kunnen proberen is een ander voer. Van wat ik weet is Nature's best een onderhoudsvoer. Dat je iets bijvoert waar iets meer koolhydraten oid inzit? Maar, kun je beter aan iemand vragen die haar IRL ziet..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 21:29

Haar gedrag is vrij normaal, zelfs wat lui afentoe dus iets erbij kan geen kwaad.

Thnx iedereen. Misschien zou om de dag een beetje slobber erbij ook helpen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:32

Maris89 schreef:
Thnx voor je reactie Yv :) . Hooi hebben we zelf niet op stal dus dan zou ik dat zelf moeten halen.

Dat snap ik niet zo goed, je hebt hooi en je hebt kuil. Ik heb nog nooit gehoord dat hooi en kuil door elkaar heen in één verpakking zitten. Krijgt ze nu dus eigenlijk gewoon kuil of doet de pensionhouder hooi en kuil door elkaar heen? Als dat laatste het geval is kun je toch vragen of hij/zij jouw paard alleen hooi wil geven?

Meer ruwvoer is naar mijn mening de beste en veiligste oplossing om haar nèt iets voller te krijgen. In alle andere dingen zitten veel meer suikers en die wil je liever niet geven als ze al gevoelig voor hoefbevangenheid is.