haflinger gedekt door shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:31

Mijn shet heeft eens een keer op mijn kwpner gesprongen, toen ze dus hengstig was, de merrie ging helemaal door der benen *LOL*
Maar toen heb ik hem er weg gehaald, en ging het feest mooi niet door Tong uitsteken

madiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:41

juul ik hoop dat het veulen net zo der uit ziet als die fotow in deze berichten:D dan word ie een keuring paard:P

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 23:17

Haha t lijkt me wel grappig om te zien dat een merrie op dr knieen gaat om zich (zo maar ff te zeggen) een beurt te laten geven *LOL* lijkt mij wel komisch, Madieke en ik hebben wel fotos gemaakt dat sammy er op sprong maar dat was niet de x dat t bingo was zeg maar.... dat was toen we ff een opstapje gebruikte maar sam is een paar x eraf geknikkerd Haha! maar errug hoog is t nou ook weer nie... Keuring paard? ze zien me al aankomen Tong uitsteken

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:02

Whoehahahaha ... Shet X Fries!!!! Dat zag er vast héél grappig uit!!!! Minstens even hilarisch als shetje die een hafje het hof maakt Haha!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 31-05-03 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:09

De hengst van mijn kennis heeft ook weleens merries gedekt die groter waren, zo'n 20cm. Gewoon een kuiltje voor de merrie, ging prima.

madiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:14

fries x shet???bestaat dat ook nog?ik zou wel willen zien hoe dat er uit komt te zien....gehehhehe

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:13

waarom wil je dit in vredesnaam fokken??? Geen geld voor een echte hengst dus zet je je shetje er maar op???
Een ongelukje kan ik begrijpen, maar je gaat dit toch niet bewust fokken?

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 17:57

stef schreef:
waarom wil je dit in vredesnaam fokken??? Geen geld voor een echte hengst dus zet je je shetje er maar op???

tssssssss waar gaat t over??? Ik mag toch zelf wel beslissen wat er op gaat? Doris is al eens door een haflinger gedekt en poolse arab allebij met papieren en is voor mij niet prijzig maar ze rekt steeds meer uit...Jah? maar ik gunt t haar wel om weer een veulen te krijgen want ze is een goeie moeder en zo rekt ze niet meer erg uit ook. duzzzzzzzzzzz

madiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:38

stef schreef:

waar bemoei je je mee he!!tjonge!!zelf op het idee komen is voor jouw cker te moeilijk!!G-ver damme!!echt zielig als je nix ander er op weet te reageren een shetx haflinger is een mooie kombinatie en een goede paarden combinatie dus zeik niet zow!!kijk eerst naar je zelf dan naar een ander!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:02

Het paard van me vriendin(1.68) is een keer gedenkt door een minishet ruintje van +/- 87 cm!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:09

zozo, op de teentjes getrapt???
Wat jullie doen is niet fokken, is vermeerderen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:14

Ik geloof niet dat we deze kinders serieus moeten nemen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:17

als iemand graag zo'n ponytje wil fokken doet hij dat toch gewoon? die heeft er net zoveel recht op als nimmerdorxkwpn....
alleen dan moet je hem wel houden, anders heb je kans dat niemand hem wil kopen en moet ie naar de slacht.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:18

Ik ben helaas bang van wel sjuimpje...
Zoals je bij de pony van vera (was toch vera?) kan zien, KAN het heel erg leuk uitpakken, maar als het verkeerd uitpakt, tja, die beestjes zie je nooit natuurlijk.
Als je je haf niet door een haf wil laten dekken, zet er dan een arab ofzo op (ga ik in de toekomst ook een keer doen met jamaica)

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 18:24

Vorig jaar heb Doris al een veulen gehad van een arab, die ik nog heb dus ik vind t gewoon leuk om weer s wat anders te doen... en of men t wel of niet serieus moet vatten moet men zelf weten! volgend jaar verschijnen er wel fotos hoor als ze drachtig is!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:29

Ja hoor, je doet je best maar

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:28

Afbeelding
Afbeelding
Dit is Sjimmy nu (de andere foto's waren alweer bijna 2 jaar oud Haha! )
Hoe Sjimmy tot stand is gekomen weet ik niet, de vorige eigenaresse heeft het toen uitgezocht uit wat voor mix ze is ontstaan.
Het maakt mij niet zoveel uit, wij zochten een lieve kinderpony Knipoog

Overigens heeft Sjim een bit- en zadelmaat van een E pony maar een rugmaat van een IJslander. Ze is heel gespierd en beresterk, houdt paarden in draf bij als zij galopperen }> . Ze kan twee gangen: stap en hard Extreme duivel en ze meet ongeveer 1.15 m

Maar nu we het over mixjes hebben; ik heb een Quarterhengst en ben erg benieuwd wat voor veulen dat bij Sjummy zou geven. Sjim heeft nl. van die prachte (Quarterachtige) billen Knipoog Moet toch een plaatje van een veulen worden *LOL*

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:56

vera schreef:
Maar nu we het over mixjes hebben; ik heb een Quarterhengst en ben erg benieuwd wat voor veulen dat bij Sjummy zou geven. Sjim heeft nl. van die prachte (Quarterachtige) billen Knipoog Moet toch een plaatje van een veulen worden *LOL*

Waarom eigenlijk ook niet? Knipoog Probeer je het toch gewoon,
Digger heeft al bijzonder veel interesse in Sjimmy Lovers en wie weet wat voor prachtig veulen er uit komt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:30

Ik vind dit niet een voorbeeld van een mooie kruizing/ongelukje. In mijn ogen heeft deze pony het lijf en het hoofd van een haf en de benen en de hals van een shet. De verhoudingen zijn dus zoek. En daarom zou ik zo'n gok nooit nemen. Er lopen al genoeg 'worsten' rond.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:35

Dennis schreef:
Ik vind dit niet een voorbeeld van een mooie kruizing/ongelukje. In mijn ogen heeft deze pony het lijf en het hoofd van een haf en de benen en de hals van een shet. De verhoudingen zijn dus zoek. En daarom zou ik zo'n gok nooit nemen. Er lopen al genoeg 'worsten' rond.

Dank je! Ik zal het compliment aan Sjim doorgeven Boos!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:26

De meest geslaagde combinatie is het niet, maar is het niet het feit dat het een goede kinderpony is die belangrijk is??? Ik zoek zelf een kinderpony, en is het nu een "lelijk mormel" die blijkt die ene gouden pony te zijn ... t'zij zo! Het karakter is voor mij belangrijker dan de uiterlijke schoonheid. Vooral als het om een kinderpony gaat ... en wie zijn andere om een pony te (ver/be)oordelen????

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:10

Wat een leuk beest!
Echt een mini haflinger, of een grote shet!

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 21:04

Ik doe idd by the way mn best. Als je om paarden geeft kun je geen enkel kriusing of ras een vuilnisbakken ras noemen of worst, als t niet zou kunnen die kruisingen dan zou een merrie er niet drachting van kunnen worden! en fokken en vermeerderen is presies t zelfde. Schijnheilig so let it be
Adios

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:12

Ik heb ook een "vuilbakkie" en t'is zo'n schatje Lovers ... en nog's héél mooi ook!!!!!! Haha!

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:18

Hou je er dan ook rekening mee, dat als je om de een of andere reden van je "aparte kruising" af moet, deze grote kans heeft om bij de slager te eindigen, omdat veruit de meeste mensen een paard met papier zoeken?
Fokken is het doelgericht kruisen van twee dieren voor een resultaat, vermeerderen is spelen met levens van dieren. Een dier is geen speelgoed.

edit: deze reply is niet gericht aan t adres van mensen die een "aparte kruising" kopen, maar aan hen die m bewust laten maken.