[H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:43

Elisa2 schreef:
Florencio..die gaat niet minder massa geven..verder sluit ik me bij Lilliputter aan,als je over de kleur gaat wauwelen dan hoeven we eigenlijk geen serieus advies meer te geven.Dek dan met Gribaldi die is zwart.

Nou dat ben ik niet met je eens.Er zijn zoveel hengsten.Dus er is vast wel eentje die een betere kleur heeft dan een vos.
En ook nog eens bij mijn merrie past.Bovendien kan die niet springen,dus valt af.
Ik wil het goede springen van mijn merrie zeker behouden,gezien haar moederlijn.

En als je dan geen serieus advies meer wilt geven dan vallen er veel fokkers af voor advies.
Heel veel fokken op kleur! En ik hoef niet nu te beslissen,vandaar dat ik gewoon hard op aan het denken was.
De voor en nadelen van Vivaldi.Een een groot nadeel is de kleur voor mij.

Een goede zwarte die doet luchtzuigen hoef ik ook niet (oo seven)
Terwijl ik helemaal gek ben van deze hengst en zijn nakomelingen.

Wil gewoon jullie mening weten en komer en 15 van de 20 reacties met vivaldi (bijvoorbeeld)
Dan zal ik zeker gaan twijfelen.

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:48

Democraat.
fokt lange voorbenen.
en is zeer twee zijdig.
niet te duur.
en fokt mooie en goede sportpaarden

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:51

Lilliputter schreef:
Gezocht: Hengst die een donkere kleur en een chique hoofd vererfd. Dekgeld moet binnen de perken blijven.

Ok, heel flauw. Maar hier komt het wel op neer ;)

Heel flauw,maar we fokken met meerdere merries,dus als we allemaal duurdere hengsten pakken,dan loopt het uit de hand.
Ik hoef jullie niet uit te leggen dat fokken duur is.Dus liever niet te duur maken.
En vergeet de crisis niet,de handel brengt ook niks op.Dus voor een eventuele verkoop minder winst.
Das mijn mening.

En nogmaals voor een goede match wil ik best wat rekken.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:53

Geeft democraat geen moeilijke karakters door?

vlaaia

Re: [H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:56

nee valt heel erg mee
de moeder geeft 80 procent door van zichzelf.
ik heb er een paar van uit een moeilijke merrie en braaf in omgang

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:56

Dat laatste ben ik wel weer met je eens!

Ik geef puur Vivaldi aan, omdat ik denk dat de combi heel goed zou kunnen passen. Dat het dekgeld aan de hoge kant is begrijp ik, het is ook erg veel. Naar een andere hengst zoeken is dan een hele logische keuze, maar kleur moet je echt achterwege laten. De mensen die daar naar kijken hebben er óf geen verstand van of ze willen er een voor de show. Beweging achterwege gelaten :)

Edit: Wij hebben een hele fijne Democraat gefokt, had een heel fijn karakter!

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:59

je moet er toch van uit gaan dat het veulen veel van moeders wegheeft. en je krijgt waarschijnlijk ook een bruine want dat is een dominante kleur?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:04

vlaaia schreef:
je moet er toch van uit gaan dat het veulen veel van moeders wegheeft. en je krijgt waarschijnlijk ook een bruine want dat is een dominante kleur?

Of een schimmel :)*

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:10

Democraat heb ik nog op de DVD staan,ga ik straks even naar kijken.Ik heb wel nog steeds United in mijn hoofd.

Zijn er nog andere suggesties?

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:06

Misschien zou Sandreo een match kunnen zijn. Als jouw merrie een goed achterbeen heeft, wat volgens mij zo is, dan zou Sandreo (sandro hit x flemmingh) misschien wat kunnen zijn. Via sandro hit zou je kunnen veredelen en flemmingh zorgt voor de souplesse.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:12

SantaCruz schreef:
Misschien zou Sandreo een match kunnen zijn. Als jouw merrie een goed achterbeen heeft, wat volgens mij zo is, dan zou Sandreo (sandro hit x flemmingh) misschien wat kunnen zijn. Via sandro hit zou je kunnen veredelen en flemmingh zorgt voor de souplesse.

Sandreo heeft naar mijn idee een heel slecht achterbeen.Hij is mooi om te zien,maar verder vind ik er niks aan.
Waarom zou ik fokken met een hengst die slap is van achter terwijl je ook eentje kan pakken die veel sterker is?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:21

indriss schreef:
Ik heb net naar Vivaldi gekeken.Als eerste neem ik liever geen vos,een donker kleurtje doet het toch altijd beter.Er zijn veel mensen die geen vos willen,dus lastig met een eventuele verkoop.En het dekgeld is 1500 euro,best veel.

United is 950 euro dekgeld.Dus dat is minder.Alleen het hoofd dan...Je wilt ook een mooi koppie erop hebben.Naar het hoofd kijk je als eerste.Ik ga het even overwegen.

En iemand zei ook Florencio,heeft hiet iemand ervaring mee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GSW46KWJ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGQNR8PM-D.jpg
wat nou een vos niet mooi ;) mensen stonden in de rij voor haar... een vos merrie! nee hoor, geef mij maar 20 goede vossen dan 20 slechte zwarten!!!

en tsja united een lelijk hoofd.. ik vind het allemaal erg veel gezeur en het lijkt wel of iedereen elkaar achterna loopt.. het valt reuze mee en als hij op je merrie pas laat je een hengst toch niet op kleur of een iets kleiner oog staan zeker??
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:23

In de wandelgangen zegt men dat de Sandreo's een slecht achterbeen hebben. Dat vind ik echt vreemd want ik heb een aantal goede gezien waaronder een hengst van de Gebr. Van Mook.
Jouw merrie heeft voldoende kracht in het achterbeen en voldoende bot. Ze zou wat veredeling kunnen gebruiken en iets meer front, zonder aan maat in te boeten.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:30

heb zelf een hele fijne rubiquil, en zwart :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:33

zonneglans schreef:
heb zelf een hele fijne rubiquil, en zwart :)

En wat is het advies erachter? De kleur dat jouw paard heeft of het karakter dat jouw paard heeft?

Sandreo heeft inderdaad een slecht achterbeen, je hebt echt een merrie nodig met een heel sterk achterbeen wil je de bak niet constant aan het slepen zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:36

wel handig.. hoef je ook geen sleep meer te kopen ;) hahaha
van rubiquil heb ik niet veel goede beesten gezien.. super karakter hoor.. maar daar blijft het bij.. heb hem zelf een keer zien stappen en je kon me bijna begraven.. nog nooit zo n slechte stap gezien!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:38

Vos, schimmel..het maakt mij allemaal niet uit. Als het paard maar zeer goed kan lopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:52

ok van sandreo ken ik er een ENKELE met een normaal goed achterbeen.. is dan ook 3e van zuid holland geworden dit jaar ;)
hebben haar nu zadelmak en gaat naar de pavo :)
maar even serieus zou echt eens united overwegen..
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 29-12-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:03

United ben ik ook serieus aan het overwegen,voor dat hoofd ben ik niet bang.
Moeders heeft een mooi hoofd en geeft dat hopelijk weer door.
Haar hengstveulen van 2008

Http://94.100.120.33/562350001-56240000 ... _fE6M.jpeg

maar er zullen toch wel meer hengsten bij mijn merrie passen?
Ik heb graag keuze ;)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:05

Bravour :D Mooi kleurtje!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:07

lilliputterrr zit jij een beetje bravour aan te smeren! hihi :D

nee maar serieus indriss, een goed paard heeft geen kleur echt niet! daar blijven mensen echt niet voor thuis, dat zit tussen jou oren, we leven niet meer in de penny tijd en ik hoop dat je niet zo gaat fokken.. dan kan je haar nl beter leeg laten...
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 29-12-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:09

Hahaha, puur voor het kleurtje!

Ik kijk even verder voor een hengst!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:19

Rubiquil en Sandreo daar zou ik maar ver weg van blijven.
Die United hoofden vind ik persoonlijk ook erg meevallen. Het zijn geen hele chique koppies, maar ook echt geen ramshoofden.

Ik heb hem al eerder voorgesteld, maar er geen respons op gezien; Rousseau vind ik nog steeds een goede match.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 10:14

Klopt Frenka,wil liever niet met DV fokken.Ik rij de merrie gewoon door.Dus wil thuis insemineren.
Als ik DV neem gaat dat niet.Dan moeten we de merrie wegbrengen.Deze merrie is ook niet snel gewend op een andere plaats,stress enzo is ook niet bevordelijk.
We hebben zelfs een merrie die alleen thuis drachtig wordt.
Weet niet hoe het met deze is,maar wil haar gewoon thuis houden.

Had ik misschien even bij mijn eisen moeten zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:43

Ik heb even kritisch naar het achterbeen van je merrie gekeken en ik denk dat je daarom ver weg moet blijven van Jazz bloed.Die is erg sterk gehoekt en Jazz versterkt dat,niet doen! United is een goede optie,komen echt hele beste paarden van! maar dan word het wel een bruine. ;-}