[TI] Tinker verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:56

Ik snap wel wat je bedoeld hoor midnim, in die vergelijking stellen goede papieren bij tinkers ook "nog" niet zo veel voor in vergelijking met het kwpn papier.

overgens kost bij mij een 3 jarige die ik zelf thuis heb laten opgroeien niet zo veel geld als de bedragen die hier voorbij komen.

ook het inrijden kan ik gelukkig zelf doen, op een rustige en vriendelijke manier, en ga dat dan ook gewoon volgend gewoon weer doen met onze merrie.
heb ooit ook geinformeerd bij het ballinghof zoals jij al zegt, maar trok mij helemaal niet persoonlijk.

als je een veulen koopt en je moet het in de opfok onderbrengen, ja dan is een veulen in verhoudig tot een 3 jarige bv kopen duurder. qua kosten.

Ik snap dan daarom ook erg goed dat de veulens nu minder snel verkocht worden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:01

Ik heb twee veulens gekocht een paar maanden geleden en had denk ik qua prijs ook nog geluk, maar waren zeker niet goedkoop (dik boven de 1000 euro per veulen) en denk dat je voor een volledig betrouwbare tinker best wel 2500 kan vragen. Ongeacht de leeftijd. Tinkers zijn over het algemeen sterke paarden en kunnen op die leeftijd nog prima alles af.
Zou zeker niet onder de 2500 euro gaan als je haar aanbied.
Je vind nergens een nette, gezonde, gehoorzame tinker onder dat bedrag en ik denk dat als je haar voor minder aanbied dat je handelaren of doorverkopers aantrekt.
Wanneer iemand echt oprecht interessen heeft en je een garantie aan kan bieden (contractje ofzo) dan zou je natuurlijk onder die prijs kunnen gaan zitten. Een goede plek is echt veel belangrijker dan het geld (als je het bijvoorbeeld over 200 euro hebt) maar uiteraard wil je er ook wat voor terug.
Ik zou alleen heel erg goed nadenken wat je zelf wil voordat je een advertentie gaat zetten, wat wil je voor haar en wat wil je voor jezelf.
Je kan haar natuurlijk ook altijd nog ver-leasen ofzo.
Mensen willen wel vaak de achtergrond weten van een paard en dat kan je helaas maar geven totaan waar je haar gekocht hebt, maar als ze een nette betrouwbare merrie is dan denk ik dat het wel meevalt.
Heeft ze ooit geveulend, want om op die leeftijd nog te beginnen brengt wel wat risico´s met zich mee en dat kan ook weer aan de prijs afdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:24

dobbel schreef:
Ik snap wel wat je bedoeld hoor midnim, in die vergelijking stellen goede papieren bij tinkers ook "nog" niet zo veel voor in vergelijking met het kwpn papier.

overgens kost bij mij een 3 jarige die ik zelf thuis heb laten opgroeien niet zo veel geld als de bedragen die hier voorbij komen.

ook het inrijden kan ik gelukkig zelf doen, op een rustige en vriendelijke manier, en ga dat dan ook gewoon volgend gewoon weer doen met onze merrie.
heb ooit ook geinformeerd bij het ballinghof zoals jij al zegt, maar trok mij helemaal niet persoonlijk.

als je een veulen koopt en je moet het in de opfok onderbrengen, ja dan is een veulen in verhoudig tot een 3 jarige bv kopen duurder. qua kosten.

Ik snap dan daarom ook erg goed dat de veulens nu minder snel verkocht worden.

Volgens mij is het tweede gedeelte van je post voor een ander topic bedoeld, in dat topic heb ik het ook over het balingehof? Ik quote je daar even.

dobbel

Re: Tinker verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:03

ja dat krijg je met 2 verkooptopics over tinkers, je begrijpt neem ik aan wat ik zeg.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:13

Je hebt gelijk hoor. Goede papieren komen niet heel veel voor.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:42

Je hebt PB!

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 16:11

Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Het blijft nog steeds erg moelijk, ook omdat ik een shetlander als gezelschapspaardje erbij heb. De shet heb ik als veulen gekocht en ze ziet de tinker als haar moeder.
Vind het ook zo erg om ze dan uit elkaar te halen, omdat ze zo aan elkaar gehecht zijn. Misschien eerst maar een ander paard kopen en dan de tinker te koop zetten. Dan wel eisen dat zij ook weer bij andere paarden komt.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:37

Ach weet je, als je ziet dat je paardje goed terecht komt scheelt dat al zo'n hoop!!! Dan heb je er ook meer vrede mee. Mijn (verkochte) tinker had ook zo'n maatje in de kudde, een 32 jarige (ook bonte) pony. Die stond nadat ze weg was echt verdrietig te zijn en mijn hart brak echt. Nu gaat het weer beter en zoekt hij weer meer de andere paarden op gelukkig.
Het komt wel goed!

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:48

Ik zou ook zeker rond de 2500 a 3000 denken dat is een normale prijs je kan altijd nog zakken als je weet dat ze goed terecht komt dat is het belangrijkste. En als ze zo braaf is zal er wel een keer een geschikte komen.

maensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:22

ik zou ze op marktplaats of speurders of op bokt.nl zetten.

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:11

Dit vind ik een van de mooiste paarden