En wat betreft de maat, een veulen groeit natuurlijk als een ehhh courgette? iets dat heel erg snel groeit dus
Ik kan me zo voorstellen dat een dekentje de ene weke past en twee weken alter alweer te klein is. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik kan me zo voorstellen dat een dekentje de ene weke past en twee weken alter alweer te klein is. tjady schreef:Een pasgeboren veulen kan zichzelf nog niet warm houden. Als die dan buiten staat en ookal is het droog en het veulen gaat liggen, wat een jong veulen veel doet, zal het onderkoeld raken.
Als ik een vroeg veulen krijg, blijft het binnen met de moeder. Het gaat dan bij droog weer een paar keer per dag naar buiten toe. Samen met moeder rennen ze dan wat heen en weer, maar als ik zie dat het veulen moe wordt, gaan ze weer naar binnen. Pas als het wat ouder is, mag hij langer naar buiten en dan ook nog afhankelijk van het weer.
Een veulendekentje vind ik absoluut geen optie. Mijn veulens moeten warm en droog kunnen liggen. Drinken bij hun moeder en verder alleen maar groeien en sterk worden. Buiten kunnen ze nog lang genoeg, als ze ouder zijn.
corinepgek schreef:tjady schreef:Een pasgeboren veulen kan zichzelf nog niet warm houden. Als die dan buiten staat en ookal is het droog en het veulen gaat liggen, wat een jong veulen veel doet, zal het onderkoeld raken.
Als ik een vroeg veulen krijg, blijft het binnen met de moeder. Het gaat dan bij droog weer een paar keer per dag naar buiten toe. Samen met moeder rennen ze dan wat heen en weer, maar als ik zie dat het veulen moe wordt, gaan ze weer naar binnen. Pas als het wat ouder is, mag hij langer naar buiten en dan ook nog afhankelijk van het weer.
Een veulendekentje vind ik absoluut geen optie. Mijn veulens moeten warm en droog kunnen liggen. Drinken bij hun moeder en verder alleen maar groeien en sterk worden. Buiten kunnen ze nog lang genoeg, als ze ouder zijn.
Dit is nou een reactie waar ik wat aan heb(samen met nog een paar). Dankjewel! Komt helemaal in orde.