[H]Welke hengst voor Elite merrie v San Remo x Flemmingh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 20:51

Lilliputter schreef:
Bij Gribaldi moet de merrie zelf beweging hebben :j Enige punt bij United is dat de merrie zelf een mooi hoofd moet hebben...
Het is ook heel lastig hoor...

De merrie kan zelf heel goed bewegen, kreeg op de stamboekkeuring 80 pnt voor beweging.
Maar wil de beweging juist verankeren of verbeteren, dus dan valt Gribaldi af.

Geeft United geen mooie hoofdjes dan?
Iemand ervaring met de karakters van United?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:13

Cute schreef:

Dit zijn de 2 minpunten aan de vererving van United. Heel veel lelijke hoofden en moelijke karakters.

bulck

Re: [H]Welke hengst voor Elite merrie v San Remo x Flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:21

Allereerst wat een prachtige merrie, en dat hoofd van der vind ik juist al veel hebben.

mss is ampere iets? geeft mooie veulens, front en niet te veel maat (alle ja wat je natuurlijk van de veulens van zijn eerste jaargang kan zeggen)

Verder Tuschinsky, ik blijf het een miskende hengst vinden.

United vind ik maar niks.
Johnson geeft ook mooie dieren en niet al te groot van maat (heb de indruk dat de merrie bij hem de doorslag geeft)

En sandreo vind ik ook wel leuke dieren

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:28

Rhea schreef:
Cute schreef:

Dit zijn de 2 minpunten aan de vererving van United. Heel veel lelijke hoofden en moelijke karakters.

nou dat valt heel erg mee hoor, ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over die hoofden :S... als veulen zijn ze niet de mooiste maar groeien er wel mooi in enneee.... word je afgestrafd in de ring om een niet heel mooi hoofd ???? :S zo n onzin maar goed...
en karakters... ik dacht dat hij juist fijne beesten gaf (voor zover ik het gezien heb vind ik ze fijn! ) wat zijn jou specifieke ervaringen ermee dan?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:43

United en moeilijke karakters? Die ervaring heb ik ook niet, heb dr toch meerdere meegemaakt uit verschillende merries.
Hij geeft idd geen chique hoofdjes. Ook vererft hij maat, vergroten wilde je toch liever niet?

Ik vind je Vivaldi veulen ook zeer aansprekend, dus hem zou ik zeker in gedachten houden.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:19

Bordeaux is de enige United die ik ken met een fijn en bewerkbaar karakter.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:10

en armani dan?? hoor ik ook erg goede verhalen over en over united zelf ook :) maar ja zo ieder zijn ervaringen he :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:11

Rhea schreef:

Wel rekening houden met het beenwerk. Niet dat het problemen op hoeft te leveren, maar ik zou hier toch eerst even de kat uit de boom kijken :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:12

Rhea schreef:

Hoeveel ken je er dan. Kijk even in het United topic, de ervaringen zijn totaal anders dan jij het beschrijft en daar zitten eigenaren.
Mijn United was ook heel lief en liet zich fijn bewerken. En ze was zadelmak geboren.

Cute ik denk dat Tuschinski er ook mooi op zou aansluiten

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:14

bulck schreef:
Allereerst wat een prachtige merrie, en dat hoofd van der vind ik juist al veel hebben.

mss is ampere iets? geeft mooie veulens, front en niet te veel maat (alle ja wat je natuurlijk van de veulens van zijn eerste jaargang kan zeggen)

Johnson geeft ook mooie dieren en niet al te groot van maat (heb de indruk dat de merrie bij hem de doorslag geeft)

Hoe kon je ze allemaal bij elkaar harken :(:)

Of kies je zeer bewust voor inteelt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:26

:= ik dacht ik vraag dit keer niet naar uitleg.. ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:37

sarabande schreef:
Rhea schreef:

Hoeveel ken je er dan. Kijk even in het United topic, de ervaringen zijn totaal anders dan jij het beschrijft en daar zitten eigenaren.
Mijn United was ook heel lief en liet zich fijn bewerken. En ze was zadelmak geboren.

Cute ik denk dat Tuschinski er ook mooi op zou aansluiten

Jij bent zelf diegenen die altijd zegt dat als je ééntje met lelijke harsens hebt of een moeilijk karakter, dat dat niet automatisch voor allemaal geldt. Dit werkt natuurlijk wel twee kanten op. Dat jij er toevallig een met een mooie kop gekocht had wil dan ook zeker niet zeggen dat hij mooie hoofden geeft.

Over het karakter hetzelfde, al heb ik van jou ook meerdere opmerkingen gelezen dat het karakter van die van jou bij het zadelmak maken boven verwachting goed was. Boven verwachting, je had er nl op basis van haar gedrag tot aan het zadelmak maken iets anders van verwacht.

Ik baseer mijn mening op alle uniteds die ik gezien heb en meegemaakt heb tijdens het "eerste" werk en de mening van een prof ruiter daarover. Bordeaux is de enige die ik gezien heb met een bewerkbaar karakter. Overigens was Bordeaux geen advies voor deze merrie Lilliputter ;)

Armani heeft ook een moeilijk karakter, net als zijn broers. Al komt dat ook uit de moederlijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:54

Nee Rhea we hadden naar aanleiding van de verkeerde manier van trainen verwacht dat ze daardoor getraumatiseerd zou zijn en problemen zou opleveren. Maar een goede manier van benaderen en met winnen van vertrouwen bleek ze verrassend makkelijk te zijn.
Overigens ik had het niet over de hoofden en alleen mijn merrie, maar gaf het advies om in het topic te kijken.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:59

sarabande schreef:
Nee Rhea we hadden naar aanleiding van de verkeerde manier van trainen verwacht dat ze daardoor getraumatiseerd zou zijn en problemen zou opleveren.

goh jij treft het wel he met al die mensen die het slechtste in jouw paarden naar boven halen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:22

misterA schreef:
bulck schreef:

Hoe kon je ze allemaal bij elkaar harken :(:)

Of kies je zeer bewust voor inteelt?

En wat is Vivaldi dan ;) ts heeft al een superchique en goed bewegend lijnenteelt veulen gefokt.

Dat principe is niet altijd slecht, mits je het goed doordenkt.
Bijna alle hengsten die ik opnoemd hebben dus ook Flemmingh in minstens 2e of derde lijn.

Tja kwpn, steunt ook maar op enkel hengsten Flemming, jazz en gribaldi.
Mss dat daar het knelpunt zit }>

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:00

Rhea, ik ken een paar van United, maar van lastig/moeilijk karakter is bij geen van allen sprake.
Verder geeft hij even vaak een mooi als een minder mooi hoofd, dus het is onzin om te roepen dat hij altijd lelijke hoofden geeft.
En, je rijdt toch ook niet op het hoofd?!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:07

_O- dat hoop ik niet want dat zit je toch erg ongemakkelijk ! maar ja mis heeft rhea het wel net verkeerd getroffen.. ik ken ook geen vervelende en een goede vriend van mij is handelaar en die heeft er ook al een x aantal gehad en daar hoor ik ook alleen maar lof over :) maar goed terug naar het onderwerp denk ik zo ;) :D

msml

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:00

Het valt me op dat jullie allemaal naar de 'voor de hand liggende' hengsten kijken. Niet dat daar ook maar iets mis mee is, maar geen van alleen geven de 3 verbeterpunten door aan de veulens. Als ik kijk naar lendenen, hoofd en hals dan zou ik kiezen voor Westpoint. Volgens mij een leuk alternatief op de 'standaard en bekende' hengsten.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:06

Westpoint zal volgend jaar wel heel erg veel gaan dekken hoor, helemaal gezien hij dit jaar Wereldkampioen werd.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:10

Ik denk trouwens dat Obelisk een goede combinatie zal vormen met je merrie. Hij voldoet aan de punten die je aangeeft. Ken een paar nakomelingen van hem en die waren allen erg mooi en konden fijn bewegen.

msml

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:17

Obelisk is een leuke keuze, mooi dier met tot heden goede nakomelingen. Moet wel toegeven dat ik hem nog heel erg onbewezen vind. Keuring op nakomelingen meermalen uitgesteld vanwege te weinig nakomelingen. Ben zelf ook niet bekend met Obelisk, maar zoals ik al aangaf vind ik de opkomende toppers leuker dan de bekende hengsten. Zag overigens wel dat Obelisk weer Trakhenerbloed heeft, dan krijg je bij deze merrie wel veel verschillende bloedlijnen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:43

Ik heb vorig jaar navraag gedaan bij Lauw van Vliet over Obelisk (ik heb ook een San Remo merrie die ik eventueel wil laten dekken) en hij is naar het buitenland gegaan. Dekking was (iig vorig jaar) niet meer mogelijk.

Mijn keus wordt hoogstwaarschijnlijk (maar dat kan best weer veranderen) Tuschinsky. De enige nieuwe hengst die me aansprak was de Uptown x Gribaldi en dat zou in mijn geval inteelt betekenen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:28

Westpoint juk.. Daar vind ik niks aan… := Obelisk ook niet, zelf is ie slungelig (en een hakkentrekker) Hoor je ook niet veel van over nakomelingen in de sport.

ts zou ook nog naar Negro kunnen kijken. Maar dan ben je wel klaar met 't voorhanden kwpn liggende bloed :D

Montecristo… maat massa. Klassieke hengst.. Dekt alleen niet veel. Wel exclusief dus :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:16

Montecristo heeft zeer matig sperma, worden er niet veel dragend van. Maar niet dragend is niks aan dekgeld betalen!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 18:29

Op een mooi hoofd kun je niet rijden nee. Maar ik wil niet alleen een goed sportpaard fokken, ze moeten ook mooi zijn, ik moet er toch iedere dag tegen aan kijken.

Westpoint vind ik echt geen aansprekende hengst.
Van Obelisk (Trakhener bloed) ben ik ook niet zo gecharmeerd, hoor ook weinig over de hengst of zijn nakomelingen.

Montecristo, maat, massa, klassiek, alles wat ik dus niet zoek :)

Iemand raadde mij (via pb) nog Tango aan. Wat vinden jullie daar van?