Fries Paard Berijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

incaro

Re: Fries Paard Berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:59

Ik zeg: lekker kilometers blijven maken!
Maarre....hoe gaat ie?

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:17

Friezen rijden idd heel anders. Toen ik voor het eerst op een Fries zat dacht ik ook dit is niks voor mij.
Nu heb ik er zelf 1 en zal zeggen ik heb niks liever dan een Fries, ze rijden erg lekker en die van mij heeft ook veel pit.
Maar het is wennen, en galop zal ook wel goed gaan. Gewoon proberen en dan weet je snel genoeg dat het super is ;)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:41

Persoonlijk vind ik barokke paarden (incl gangen Friezen) fijner rijden dan een KWPNer (om die maar even als vergelijking te gebruiken). Elke keer als ik op een barok paard zit, voelt het als thuiskomen. Om het maar even plat te zeggen, ik heb het gevoel alsof ik op een schommelstoel zit, zo ontspannend vind ik het.
De galop bij Friezen moet wel genoeg actief zijn (net zoals bij elk ander paard) anders voelt het wel erg zwaar. De draf is wel heerlijk, je laat je gewoon lekker omhoog gooien als je lichtrijd, doe je ook bij andere rassen, maar bij Friezen gaat het echt zo simpel :D