paardenfokken.nl hoe betrouwbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: paardenfokken.nl hoe betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:28

Ik heb ook nog steeds een mysterie wat tot nu toe niemand voor me op heeft kunnen lossen.

Gaat om een paard wat als nationaal springpaard op paardenfokken staat. Dit schijnt ook zo in het KWPN jaarboek te staan. Echter bij zowel KWPN als KNHS zijn geen sportstanden bekend. Op de vraag hoe het dier dan bij het KWPn in het overzicht terecht komt krijg ik geen antwoord.

Ik ben dus echt razend benieuwd wie dat er in heeft gezet, ivm prestatie predikaat van de moeder, maar paardenfokken kan me geen mail adres doorgeven en verder weet niemand wat. Erg frustrerend.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=94977

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:33

Is het niet zo dat je bij paardenfokken ook zelf je paarden kan blokkeren? Volgens mij heb ik dat gedaan toen ik die van mij erin heb gezet namelijk. Nu kan ik niet meer inloggen, ik ben de gegevens kwijt *sip*.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:29

manic schreef:
Ik heb ook nog steeds een mysterie wat tot nu toe niemand voor me op heeft kunnen lossen.

Gaat om een paard wat als nationaal springpaard op paardenfokken staat. Dit schijnt ook zo in het KWPN jaarboek te staan. Echter bij zowel KWPN als KNHS zijn geen sportstanden bekend. Op de vraag hoe het dier dan bij het KWPn in het overzicht terecht komt krijg ik geen antwoord.

Ik ben dus echt razend benieuwd wie dat er in heeft gezet, ivm prestatie predikaat van de moeder, maar paardenfokken kan me geen mail adres doorgeven en verder weet niemand wat. Erg frustrerend.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=94977

Als je naam van de moeder en het levensnummer van de moeder weet, kan ik wel een overzicht opvragen bij het KWPN met de gegevens en prestaties van de nakomelingen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:39

Heb ik al, dank je :) In het afstammelingenrapport zijn geen sportprestaties bekend voor dit paard, helaas.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:08

kitbits schreef:
Cerize, misschien kan een kijkje in de FEI database voor opheldering zorgen: http://www.fei.org/Search_Centre/Horse/ ... 5F46E0C57C

Dank je voor deze informatie.
Ik zie dat het IDnummer van deze moeder niet hetzelfde is als die van mijn merrie....
Waarschijnlijk groot toeval dat deze merrie ook Anke heet en als vader airport en vm Matcho x is ...
Kan iemand dat hier in dit topic veranderen, of zal ik zelf maar weer mailen?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:13

Zie dat het al veranderd is... hahahaha, wie is er hier van Paardenfokken.nl???

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:15

Cerize schreef:
Zie dat het al veranderd is... hahahaha, wie is er hier van Paardenfokken.nl???

flyfly volgens mij? Aan de vorige pagina te zien :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:19

Nee hoor iedereen kan vanalles veranderen. Ik heb vandaag ook nog een paard aangepast.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:28

Ik zou denken aan embryotransplantatie.

Wij hebben op het werk ook 2 nakomelingen van dezelfde merrie uit 1 jaar. Ook embryoptransplantatie

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:41

Ik ben wel heel nieuwsgierig welk paard je te koop hebt zien staan. Wij zijn namelijk de eigenaren (geweest) van Ilona (sportnaam Iona). Bij ons heeft ze twee veulens gehad: Zilla een merrie van Corland; zij is E-pony gebleven en loopt, naar mijn weten, in Friesland en Bellini; een hengst/ruin van Prestige VDL, die onlangs is gekeurd in Emmeloord en verkocht naar Belgie; hij zou ca. 1.68 zijn. De andere ruin is niet in 2006 geboren in ieder geval, d.w.z. niet uit deze Ilona, want wij hebben haar gehouden tot Bellini ongeveer een half jaar oud was en daarna is er, naar mijn weten, niet meer mee gefokt.
Ilona is hier weggegaan, omdat wij ook met haar in de sport reden, maar dit door een blessure helaas niet meer mogelijk was. Fokken was ook niet zo makkelijk, omdat zij gisten in de baarmoeder had en daarnaast ook nog eens erg onregelmatige eieren (druiventrosjes).
Ilona, Zilla en Bellini zijn door mijzelf ingevoerd; de ruin niet.
Ik hoop dat ik hiermee iets voor je verduidelijkt heb.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:40

Lovely schreef:
Is het niet zo dat je bij paardenfokken ook zelf je paarden kan blokkeren? Volgens mij heb ik dat gedaan toen ik die van mij erin heb gezet namelijk. Nu kan ik niet meer inloggen, ik ben de gegevens kwijt *sip*.

Gewoon even een mailtje naar paardenfokken sturen met de mededeling dat je je inloggegevens kwijt bent en dat je graag een wijziging wilt maken bij je paard.
Volgens mij kan je inderdaad zelf je paarden ook blokkeren. Ik vind het wel fijn dat niemand anders de gegevens van je paard kan veranderen zo kan je dingen zoals bij Nicole288 maar ook bij mezelf voorkomen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:26

LisaB schreef:

Wij hebben op het werk ook 2 nakomelingen van dezelfde merrie uit 1 jaar. Ook embryoptransplantatie

Dit lijkt mij gewoon een gevalletje verkeerd ingevoerd. Er zijn 3 Ilona's van Ahorn, waarvan er 1 in 2004 en 2005 een nakomeling heeft gekregen met een P als achtervoegsel en waar in 2006 geen nakomeling bij geregistreerd staat. Beide paarden zijn overigens heel makkelijk terug te vinden, ook hier op Bokt.

Bij mij is een merrie enkele keren aangepast, ze had een tweeling gekregen en dit is tot 2x toe verwijderd (een veulen weggehaald). Mailtje gestuurd en daarna is het weer rechtgezet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:37

Er staan volgens mij best wat fouten op hoor, stond opeens bij mijn fokproduct een hele andere naam erbij en de moederlijn klopte, maar de vader was een niet gekeurde hengst en daar hadden ze even wat leukers van gemaakt (stomme penny actie). Waardeloos, als je papier zo belangrijk vindt; koop dan een paard met papier, maar ga niet liegen over de afstamming. Ik heb het wel weer laten veranderen trouwens.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:41

Cerize schreef:
kitbits schreef:
Cerize, misschien kan een kijkje in de FEI database voor opheldering zorgen: http://www.fei.org/Search_Centre/Horse/ ... 5F46E0C57C

Dank je voor deze informatie.
Ik zie dat het IDnummer van deze moeder niet hetzelfde is als die van mijn merrie....
Waarschijnlijk groot toeval dat deze merrie ook Anke heet en als vader airport en vm Matcho x is ...
Kan iemand dat hier in dit topic veranderen, of zal ik zelf maar weer mailen?

Hé, ik heb ook een merrie van Airport! Kom je niet vaak tegen. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:10

LisaB schreef:

Dit staat dan wel vermeld op paardenfokken. Er staat nl ET naast de naam van het paard dan.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:41

Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :P

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:32

Helaas heeft TS nog niet weer gereageerd in dit topic. Ik ben namelijk heel benieuwd welk paard ze te koop heeft zien staan. Wij weten niet zo heel veel van de 2 nakomelingen van Ilona, dus het zou leuk zijn als het 1 van deze 2 betreft.....

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:39

Mijn paard zn moeder komt ineens uit een AES hengst, zou niet weten wie dat heeft gedaan. Als de hengst nog leeft dan is hij nu 31 en hij was op jonge leeftijd naar Turkije geëxporteerd. Volgens mij is dat hele stamboek daar zelfs te jong voor, maar goed.

edit: Nu kijk ik nog een keer is hij ineens ZfdP. Nou ja whatever snap dr niks meer van.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:00

Dank je wel voor de reactie per pb.
Ik was gewoon nieuwsgierig; aan de ene kant jammer dat het niet een door ons gefokt paard betreft; de Prestige hebben we niet meer gezien sinds hij als veulen hier vertrokken is. Aan de andere kant ook weer fijn, dan zijn ze waar ze nu zijn voorlopig op hun plaats.
In ieder geval bedankt. En TS veel succes met je paarden (en hun moeilijkheden/mogelijkheden).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:21

Er staan wel meer fouten in. Ik had mijn paard ingevoerd, kreeg ik een bericht van ze terug dat de afstamming niet klopt :?
Ze hebben de halve afstamming verwijderd en ik kan het niet aanpassen. Dit terwijl ik gewoon papier bij de merrie heb, ze jaarlijks naar de keuringen gaat met haar veulens en diverse predikaten heeft behaald. Maar volgens de mensen achter pardenfokken is het papier onjuist. Tja...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:08

Nimber heb je hierover teruggemaild? Ze weten dat jij de eigenaar bent?
(welk paard is het?)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:38

Ik vind PF wel goed, en nauwkeurig. Je kunt je paard invoeren. Vervolgens worden alle paarden nagekeken, fouten worden verwijderd en gecorrigeerd door PF, en vervolgens kun je niks meer toevoegen aan je paard, geen uitslagen o.i.d Tenzij je een mail stuurt. Ook nieuwe ontwikkelingen bij paarden worden door PF zelf verranderd, zoals veilingen verkopen, premie's van keuringen en vervolgens de predikaten van de 3 jarigen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:58

PF kan die dingen wel veranderen maar dan moeten ze dat wel te weten komen door de eigenaren of de mensen die er belang bij hebben dat er wordt gewijzigd of aangevuld. Predikaten en andere 'belangrijke' aanvullingen van een paard daar weten ze bij PF niets van. Is geen beginnen aan om het hele merriebestand bij te houden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:01

Nou...... Flyfly, jij hebt al een heel mooi stukje opgebouwd/aangevuld op PF met de feiten en literatuur die jij in handen hebt. ;-)

flyfly schreef:
Is geen beginnen aan om het hele merriebestand bij te houden.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:12

Dat is van de oude garde ja, maar van het huidige paardenbestand kan ik niks aanvullen omdat ik die gegevens niet heb. Of er moeten uitslagen in IDS staan ofzo. Maar daar begin ik niet aan. Alleen mijn eigen paarden. Maar het blijft een mooie hobby.