nakomelingen zeoliet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

K_W_P_N_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:53

Mijn paard is ook een nakommeling van Zeoliet. Hij heeft inderdaad zo als anderen hier ook beschrijven erg veel pit en een dominant karakter. En erg eenkennig, maar hij is wel mijn beste maatje!!! En hij heeft een uithoudingsvermogen waar je u tegen zegt.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:06

Ik heb een kleinkind van Zeoliet, moeder Nulita (v. zeoliet) x vader Ornament (decadent art) heel donkerbruin/zwarte ruin van 1.76 met... twee witte achterbeentjes. Een heel braaf paard, werkwillig en eerlijk een echte 'vriend'.

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:36

Bij ons op stal staat ook een Zeoliet en dat is een hele brave merrie. Je kunt er een klein kind op naar buiten laten gaan. Dus wat dat betreft geeft deze Zeoliet geen verdriet. ;)

nr_1

Re: nakomelingen zeoliet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 17:16

ik vind ook dat mijn zeoliet geen verdriet brengt. soms kan ik hem wel achter het behang plakken maar ik denk dat ieder paard wel karakter trekken heeft,en daar moet je maar net mee om kunnen gaan. hij wil ook heel graag werken, maar als ik hem onterecht straf of als hij zijn best doet maar toch nog extra wil of boos wordt, dan kan ik er niet veel mee.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:38

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:41

Wat leuk om dit zo te lezen. Ik heb ook een nakomeling van Zeoliet (x Vanessa) en zij brengt absoluut geen verdriet! Een schat van een paard waar ik zelfs kleine kinderen op zou kunnen laten rijden. Ze zal geen misstap doen.Ze wil hard voor je werken en zal nooit gemeen zijn.. Geen witte voetjes trouwens..

plukjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:32

Ik heb ook een Zeoliet x Lux gehad.... bracht helaas wel verdriet.
Wel een mooi lang gelijnd beest en had een mooie achterhand! Maar was zeer dominant! Mij iets "te" dus heb ik hem verkocht.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:03

Ja elke hengst brengt goede en slechtere nakomelingen.
Elk paard heeft een ander karakter en sommige afstammingen geven net wat meer dominate paarden dan makke.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:21

ik heb een Cavalier x Zeoliet,
geen makkelijk paard om te rijden, maar als je dr voor je hebt gewonnen, gaat ze echt voor je door het vuur.
Maar zeker geen verdriet :D

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:57

Ik heb ook een zeoliet, foto's staan in mn profiel. Het is een Landon x Zeoliet merrie.
Ze heeft een gebruiksaanwijzing maar dat maakt haar juist uniek! Ze geeft me zeker geen verdriet!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:04

ik ben al een tijd op zoek naar een oude paard wat ik ken van Zeoliet. Misschien via hier te achterhalen....

Hij heette Lord en stond op de manege, ik heb hem gereden, kon super spruingen, lief op stal maar hij was erg lastig voor de manege. Veel te veel kwaliteit eigenlijk.
Hij is toen verkocht aan een vrouw die hem gereden heeft maar ook zij kon er uiteindelijk niks mee. Weer doorverkocht en uit het oog verloren.... misschien kent iemand hem hier, of ms ben je wel de eigenaar.... donkerbruin met bles...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:23

Ik heb ook een merrie Zeoliet x Camelia. Een heftig maar zeer lief karakter! Maar met veel geduld, rust en liefde zijn we samen een goed team! Ze is mijn maatje! Ze heeft ook veel oogwit aan 1 oog en is erg lang in haar lijf. Grote stappen, snel thuis; iemand die dit herkent?
Afbeelding
Hier samen met mn dochter!

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:37

Die van mij is juist heel compact gebouwd en heel gespierd.
Weet niet hoe ze is onder het zadel heb haar nu bijna 5 maanden en heeft 2 maanden geleden een veulen gekregen dus heb nog nooit met haar gereden.
Ze heeft in totaal 2 jaar niet gereden omdat ze nu twee veulens op de wereld heeft gebracht, maar wil haar toch terug onder het zadel proberen een keer.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:48

Wij hebben een 2 jarige hengst Wonderboy x zeoliet dit jaar voor de keuring.
Hij is in 2007 kampioen geworden van friesland en was 6e op de NVK.
Echt een schat van een paard!
Voor foto's zie profiel bij hengstenkeuring 2010/2011

galop12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:35

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:24

Ik heb een Pacific x Zeoliet x Zuidhorn. Volgens mij zijn er een aantal paarden uit dezelfde stam/merrielijn die hier voorbij komen?
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/329491

Mijn merrie is heel lief, wel iets eenkennig. Met rijden lekker voorwaarts maar wel gauw schrikkerig/gespannen, ze heeft veel vertrouwen nodig. Ze kan goed springen en ze is erg ijverig. Ben heel blij met haar!

Edit: Ja, zelfde merrielijn als Limone en Simone B. Mijn merrie is van Risimone B. Leuk :D

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:33

Hier een Calvados x Zeoliet...geweldig paard ! Bruin met bles en achter..2 witte sokken :) Absoluut een paard met karakter maar zou geen ander willen :)

eqivita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:40

Hoi, ik heb een Zeoliet x Notaris merrie van 16jr. Prachtbeestje (van 1,72m :) ) Ze is een beetje eenkennig, maar als ze je wat leert kennen doet ze alles voor je. Vooral als je haar eten geeft ben je snel haar beste vriend. Wel kijkerig op de weg, maar wegspringen doet ze gelukkig niet. Dominantie valt mee. Ben blij hier een paar herkenbare eigenschappen te lezen! O ja, ze heeft 2 witte achtervoeten en een bles.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:50

Ik heb een timeless*zeoliet
Hele grote ongv 1.77

Paard met karakter, je kunt ermee of je kunt er niet mee.v verder heel nuchter paard en eerlijk, ik kan er Super mee
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 27-12-15 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:59

Afbeelding

Ik ben in het bezit van een Mokka X Zeoliet. Ze heet Ubimone.
Grappig dat er nog meer paarden voorbij komen met Mone in de naam.

De mijne is echt geen paard om van te huilen. T is een fijne merrie.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:27

Zijn jullie zeolietjes ook zo 'hard' ( lees niet kapot te krijgen)?
Die van mij is inmiddels echt total loss maar ze geeft eigenlijk nooit pijn aan en trekt nog steeds aan op de hindernissen ( springen mag en kan ze echt niet meer...)