De hengst Contango!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:00

Omdar hij in Amerika staat. De eigenaresse van mn VZ is gevraagd om het paard erdoor te laten insemineren, al moet ie dan wel op het station komen, omdat er zo zuinig gedaan moet worden. Er zijn er nog maar een paar die erdoor gedekt kunnen worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:06

ricoh schreef:
Omdar hij in Amerika staat. De eigenaresse van mn VZ is gevraagd om het paard erdoor te laten insemineren, al moet ie dan wel op het station komen, omdat er zo zuinig gedaan moet worden. Er zijn er nog maar een paar die erdoor gedekt kunnen worden.

Het gaat niet om het sperma dat de Dalhoeve nog heeft, dat is bekend. Het gaat om het sperma dat de hengst zelf zou kunnen produceren.
Dat is de vraag.
Normaal is sperma uit Amerika geen enkel probleem.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:13

sarabande"]
[quote="ricoh schreef:

Het gaat niet om het sperma dat de Dalhoeve nog heeft, dat is bekend. Het gaat om het sperma dat de hengst zelf zou kunnen produceren.
Dat is de vraag.
Normaal is sperma uit Amerika geen enkel probleem.
[/quote]

Daar heb je zelfs zo'n internationale bestel-service... ik zal de website eens opzoeken (oa ook Rubinstein I etc.)

Loucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:57

Sperma van EVA positieve hengsten die in het buitenland staan ,mag niet ingevoerd worden in landen van de EEG, ook niet in Zwitserland.
Kijk maar even op de website van het NA/WPN : www NA/WPN.org Daar staat heel wat informatie op, eveneens op de website van Ironspringfarm.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:16

Loucky schreef:
Sperma van EVA positieve hengsten die in het buitenland staan ,mag niet ingevoerd worden in landen van de EEG, ook niet in Zwitserland.
Kijk maar even op de website van het NA/WPN : www NA/WPN.org Daar staat heel wat informatie op, eveneens op de website van Ironspringfarm.

Dat is bekend, maar mijn vraag was waarom produceert hij geen sperma voor Amerikaans gebruik?????

Loucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 01:15

Van de hengst Contango is zowel diepvriessperma als vers sperma verkrijgbaar.Vers sperma is slechts op bepaalde dagen in de week verkrijgbaar.Sperma wordt verstuurd via Fedexkoerierservice of per UPS, of je moet het zelf gaan ophalen.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:25

Citaat:
Je kan niet van een jury, noch de fokkers die die veulens gezien hebben, verwachten dat ze in de toekomst kunnen kijken.

Mag jij mij vertellen wat dan nog de waarde is van de afstammelingenkeuring als ik dat zo lees ?? Wat dat betreft ben ik het deels wel met franske eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:54

_Rick schreef:
Citaat:
Je kan niet van een jury, noch de fokkers die die veulens gezien hebben, verwachten dat ze in de toekomst kunnen kijken.

Mag jij mij vertellen wat dan nog de waarde is van de afstammelingenkeuring als ik dat zo lees ?? Wat dat betreft ben ik het deels wel met franske eens.

Niet de tekst uitelkaar trekken Rick. Er stond dat je niet kan verwachten dat bij een groep veulens die nergens naar lijken het erg onwaarschijnlijk is dat die lelijke eendjes later zwanen worden.
In het uitzonderlijke geval van Contango is dat met een deel van die veulens toch gebeurt, NADAT ze onder het zadel kwamen.

Je wilde toch zeker niet veulens al onder het zadel proberen Verward

En een afstammelingen keuring is vooral van groot belang voor de fokkers die met de betreffende hengsten willen gaan dekken. Dat zijn meestal ook degene die die hengst afkeuren, door er niet meer te gaan dekken, niet de jury.
Maar ja jij raadt hier liever hengsten aan die nog niets hebben laten zien.
Lekker makkelijk hoor.