Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De DA is dus langs geweest en alles is ok, ook in zijn mondje - behalve 2 kleine wolfstandjes. Iemand hier ervaring mee ? Ik zei gisteren dus tegen de DA, ok goed dan bel ik de tandarts even, maar volgens hem is een paardentandarts doorgaans niet bevoegd om tanden te trekken onder verdoving bij een paard ?? Shanelle schreef:Dankjewel voor de beterschapswensenDe DA is dus langs geweest en alles is ok, ook in zijn mondje - behalve 2 kleine wolfstandjes. Iemand hier ervaring mee ? Ik zei gisteren dus tegen de DA, ok goed dan bel ik de tandarts even, maar volgens hem is een paardentandarts doorgaans niet bevoegd om tanden te trekken onder verdoving bij een paard ??
En zou het geeuwen misschien door de wolfstandjes komen ?

Shanelle schreef:Misschien is het dat wel wat hij bedoelde: dat een 'echte' paardentandarts eveneens DA is .. In ieder geval, ik denk dat ik het gewoon aan mijn DA ga vragen om de tandjes eruit te halen.
@ sherif: hoe lang duurt zo'n ingreep ongeveer? en heeft het paard er daarna lang last van of kan je de dag erna gewoon weer aan de slag? en gebeurd dat gewoon rechtstaand op stal? (sorry voor de domme vragen hoor
Vond Shahied wel lief gisteren, voor een paard dat ik nog maar 3,5 weken heb, laat hij zich heel erg door mij op z'n gemak stellen, als ik zeg dat het goed is, is het goed voor hem
Shanelle schreef:............., omdat ze net gelegen zijn boven een zenuwkanaal. Tijdens het rijden drukt het bit deze tandjes namelijk tegen dit zenuwkanaal. Het is daarom beter ze te verwijderen, en wel voordat er voor het eerst een bit in de paardenmond geplaatst wordt.