Zitah schreef:Verder heb ik begrepen dat je beter kleine knotjes kunt maken ipv grote wedstrijdknotten. Zijn er nog andere tips?
Interessant. Waarom dat?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zitah schreef:Misschien even navragen bij het KWPN? Zij zullen best antwoord kunnen geven of zij deze cijfers kunnen geven. Mij lijkt het logisch dat ze hier antwoord op kunnen geven.
Trudy_dJ schreef:Heen en weer rennen en opnieuw opstellen is dan niet meer nodig.
magic_lover schreef:Voor de keuring geld dat, als ze een korte hals hebben je beter meer kleine knotjes kan maken, dan lijkt de hals langer.
voor een paard met een normale of lange hals kun je gewone maken.
Voor de IBOP zou ik gewoon normale doen (afhankelijk dan van wat de bouw van je paard is)
Verder hoeven ze niet een rondje los te lopen net als op de keuring, gewoon onder het zadel min 75 punten scoren, daarna worden ze nog beoordeeld op exterieur en moeten ze dacht ik 70 punten voor hebben om ster te worden.
Dus voor de gewone IBOP: proefje + daarna met zijn 3en in de baan en nog wat dingen laten zien.
en IBOP + Stamboekopname: Proefje + daarna met zijn 3en in de baan en nog wat laten zien + Exterieur beoordeling met aan de hand even op het harde heen en weer stappen en draven.
Hoop dat het zo duidelijk is
caroline78 schreef:Mijn 6 jarige merrie loopt 10-12 de Ibop. Springrichting met stamboekopname. Ideaal dat de 2 gecombineerd worden.
Ben benieuwd heb wel ervaring met de gewone merriekeuring zomers (helaas geen positieve) en ben benieuwd hoe dit verloopt.
magic_lover schreef:caroline78 schreef:
Rowo: hoe bedoel je dat, dat ze binnen een half jaar niet op mocht voor exterieur?