Nakomelingen Samber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:48

Samber is de opa van mijn pony, van moederskant. Haar vader is Baccarat, ze is 18 jaar en is nog super fit. Het is echt een schat van een beest maar is erg sterk met de dressuur, springen en crossen vindt ze helemaal geweldig, ik dressuur nu L1, spring L en volgend jaar gaan we samen L SGW starten. Bij de vorige eigenaar heeft ze Z springen gelopen en L2 dressuur. Er staan foto's van haar in mijn profiel.

Sammetje_

Re: Nakomelingen Samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:56

Ik heb ook een Sambertje, ook niet bont! Geweldig paard, heel eigen karakter, best wel eenkennig maar dan ook wel ontzettend trouw. Ze denkt echt mee onder het trainen en heeft behoorlijk wat humor! Maar het is wel een temperamentvol paard. Foto staat in mijn profiel!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:04

Mijn eerst paard was ook een samber. Super paard in de omgang en met rijden. Ik heb hem gereden tot de Z2 en daarna verkocht naar engeland waar hij het goed doet.

Afbeelding

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:09

poesnoes schreef:
Mijn eerst paard was ook een samber. Super paard in de omgang en met rijden. Ik heb hem gereden tot de Z2 en daarna verkocht naar engeland waar hij het goed doet.

Afbeelding

He dat is precies de mijne, maar dan in een andere kleur.
Precies dat hoofdje!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:04

Equidea schreef:
poesnoes schreef:

Afbeelding

He dat is precies de mijne, maar dan in een andere kleur.
Precies dat hoofdje!

Ook precies als die van mij! Zelfs de kleur komt nog aardig overeen, en ook precies dat hoofdje ;)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:40

nou ik heb er twee van samber gehad egt schatten van beestjes :D
de zwart bonte was samber met een belgisch trekpaard vandaar dat ze zo grof is :Y)
en die witte met alleen dat bruin hoofd was een samber met een Quarter horse :+
helaas is hij gestolen |(
Afbeelding

femkexmayax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:02

Ik heb ook een nakomeling van Samber een merrie ze springt echt super!

xx

femkexmayax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:06

Wat poesnoes schreef.

Dat paard lijkt kei veel op die van mij !
Alleen de mijne is een springer:)
Geen dressuurder!;)

xxx

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 02:25

Ik heb ook een nakomeling van Samber (Ico sun x Samber, dus dubbelbont), zwartbont. Fantastisch paard!! Super karakter. Heb hem nu ruim 2 jaar en ben zo ontzettend blij met hem. Hij heeft zelf tot en met 9e jaar als hengst (helaas niet goedgekeurd) rondgelopen bij een man die bonte paarden fokte. Hij heeft een aantal nakomelingen rondlopen, zelfde kleur, zelfde karakter. Ben ze vorig jaar gaan opzoeken (na veel zoekwerk) en was helemaal verliefd om een kleinkind van hem :+: .

Daarvoor had ik ook een Samber. Ook een fijn karakter in de omgang, maar met mennen een paar keer ongeluk gehad, waardoor ons vertrouwen erg was beschadigd. Was ook nogal flegmatiek en buiten een enorme schijterd. Gelukkig goed adres voor gevonden.

Roompje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:55

Ik heb een zoon van Samber (Samber x Uppercut xx). Erg fijn en vooral lief paard met een gouden karakter. Riemer is erg veelzijdig, nuchter, in de omgang erg rustig, maar zodra hij aan 't werk moet heeft hij wel pit. Ik vind de nakomelingen van Samber echt super, hele fijne paarden.. :j

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:17

Hoi!,
Ik heb ehm ja soort van Samber nakomeling..
We weten niet wie de moeder(witte KWPNer) en vader(Fries) zijn.
De Volle zus van moeder is Shirley ( onbekende zwarte merrie) heeft samen met Janto(van Samber) de merrie Shynouck ter wereld gebracht die nu geloof ik als ik het goed zeg een jaar overleden is (9jarige leeftijd) heeft een erg mooi veulen gekregen van Choice dat dan nog wel. ( die btw heeel erg op mijn paard lijkt)
Maar waarschijnlijk is die Shirley ook van Samber oid. dus de moeder van Remo ook.. maar dat is nog allemaal zo vers dat we dat allemaal nog moeten opzoeken.
En dingen vragen aan de fokker van Janto enzo.
Misschien komen we er dan eindelijk achter wie zn pappie en of mammie zijn!
MvG
Denise van Gils

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:21

ik rijd nu een zoon van samber die als wat jaartjes ouder is, maar iedereen schat hem op 5 :P aangezien hij alteid zo mooi glanst en zijn temeperament. wat nie talteid leuk is naar een half uur denkt ie dat ie klaar is aangezien zijn eigenaar dat alteid heeft gedaan en bij mij moet ie een heel uur en dan dan ie nog wl wat bokkig worden:( maar verder een schat van een beest hoed heel veel van eten en poesten :) en hij lijkt zo veel ove die andere zwart samber dat het gewoon eng is :P verder vind hij dressuur supper en haat ie springen boven de 60 cm dan vind het het te hoog worden en springt ie er gewoon door heen !!! en aangezien ik dat wil voorkomen houd ik het maar laag.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:29

Ik heb een waanzinnig gave zoon (ruin) gehad van Samber x New Forest. SUPER karakter en SUPER gangen!!!
Helaas overleden op 12 jarige leeftijd aan de gevolgen van koliek |(
Hij was overigens niet bont, maar vos :P Qua uiterlijk wel ontzettend veel overeenkomsten! Helaas geen digitale fotos'van hem.....

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:34

Die van mij was een Samber X arabier.

Hier een foto:

Afbeelding

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:06

Bij mijne zit aan moeders en vaders kant samber

Het is een 6 jarige merrie, Cool Cracker S x Sammartini

Afbeelding

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:45

Ah wat leuk en apart om een Samber kruising Arabier te zien hihi!!, mn verzorgpony is arabier, en t paard van me zus is dan weer van Samber:P hihi die combi er erg leuk ;)
Gr Denise
Vincy schreef:
Die van mij was een Samber X arabier.

Hier een foto:

Afbeelding

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:57

Ik heb er 2 uit de Samberlijn, een merrie van ondertussen 16 en een ruin van 6. Ze zijn totaal verschillend, toch hebben ze wel heel veel overeenkomsten. Ze zijn allebei ontzettend braaf, maar heet met rijden. Trailer laden geen probleem, maar duiven... :n Allebei zijn ze ontzettend veelzijdig, dressuur is het sterkste punt, cross het leukste (helaas heeft de merrie erg slechte benen geërft uit de moederkant, dus dat zit er niet meer in, ruin daarentegen vind het geweldig!).

Krijg veel prositieve reacties op wedstrijd, hoewel de juryleden van de oude garde bij ons uit de buurt nog moeten wennen aan de bonte kleur. Heb de merrie bijna in de Z dressuur en de ruin is hard op weg (L2 ;) ).
Merrie:
Afbeelding
Ruin:
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:02

mijn merrie is gedekt door een hengst...deze hengst is een Bonte Willem x Ico Sun x Samber

in bonte willem komt de lijn van samber ook in voor