Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lante schreef:Janine1990 schreef:Kijk eens naar Kigali? Die is ook springgefokt![]()
Een paard dat niet typisch de bouw van een springer heeft, zal het echt niet minder doen dan een dressuurgefokt paard...
Wanneer het paard een hele verticale hals heeft, wordt het wat lastiger, met name de oprichting die op een gegeven moment verlangd wordt...
Verticale hals is juist gewenst bij dressuur iv.m. de oprichting. Een horizontale hals is iets wat bij springers mag, maar wat voor dressuur minder praktisch is (dat bedoel je vast ook).
Ik heb met verschillende springgefokte paarden leuk dressuur gereden hoor; kan best als het paard lekker kan bewegen (goed achterbeen en voldoende ruimte in het schouder) en een beetje makkelijke halsvorm en hoofd/halsverbinding heeft.
) koenlover schreef:Wat leuk dat er zoveel nog positieve verhalen zijn!![]()
Ik rij zelf namelijk ook een springgefokt paard waar ik echt een klik mee heb, maar zat nog te twijfelen over de koop, aangezien ik helemaal niet zo van springen houd en een echte dressuur ruiter ben..
Maar t is denk ik vooral de verschijning die t m doet op de wedstrijden, want 'mijn' spring paardje is maar een ukkie (1.68) en geen 'wauw' paard om te zien..
Al heb ik het er voor hem misschien zelfs wel voor over om voorlopig geen dressuur wedstrijden meer te doen... (kan je nagaan hoe goed die klik is)