hoe vaak borstelen jullie je shet en/of minipaardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: hoe vaak borstelen jullie je shet en/of minipaardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:23

1x per week ofzo :P Of als ze aan het werk gaat even snel waar het tuigje komt te zitten.

Controleer haar welk iedere dag op eventuele wondjes ergens onder haar vacht, beentjes etc.

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:40

ik borstel haar af en toe... maar de laastte tijd is ze erg vies en onder de modder omdat ze van het land afkomt xD

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:26

elke dag hou ervan als ze goed verzorgt is en dat zie je ook aan haar vacht manen en staart. ze heeft een hele gezonde vacht :) dikke manen en staart :)

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:08

Mijn verzorgknollen borstel ik 1x in de week. Omdat ik 1x in de week naar hun toe ga :P

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:10

Toch bijzonder dat jullie het allemaal een dom topic vinden en toch allemaal reageren. :')

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:11

Ik zie niet in waarom dit een nutteloos topic is maargoed
Ik poets mijn vzshet iedere dag, even het ergste vuil eraf halen en de hoeven uitkrabben. Met zo'n dikke vacht kun je meestal ook niet normaal poetsen dus doe ik alleen met de roskam masseren :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:46

Drrrassic schreef:
Toch bijzonder dat jullie het allemaal een dom topic vinden en toch allemaal reageren. :')

Allemaal? Zoveel mensen zie ik dat niet zeggen hoor

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:00

Ik had eerst een verzorgschetlander daar kwam ik bijna iedere dag. En iedere keer als ik er was haalde ik gewoon eventjes het zand ervan en vond ik het wel goed. Behalve als ze nat waren dan deed ik ze niet borstelen.

sas72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:03

In de winter mag je ze helaas niet te veel poetsen als ze dag en nacht buiten lopen omdat je dan de beschermende vetlaag tegen de regen en kou eraf poetst. Ik haal bij mijn shetten alleen met een hondeborstel met van die harde puntjes de ergste bagger van de bovenste haren eraf. Dat lukt met een gewone borstel minder goed en roskammen mag je ze eigenlijk in de winter al helemaal niet als ze altijd buiten lopen. Ik poets ze meestal 2 a 3 keer in de week, maar niet als ze nat zijn en dat zijn ze door het slechte weer van de afgelopen tijd vrijwel constant. Ik doe het meer ter controle om te kijken of ze niks mankeren. Mijn ene shet gaat na afloop altijd gelijk rollen alsof ze wil zeggen dat ze liever niet schoon wil zijn ;-)

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:57

ik poets mijn pony's elke dag :D

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:15

Niet te vaak poetsen ze kunnen makkelijk tegen de kou enz. Vandaag stond de mijne gewoon in de sneeuw en als je dan teveel poetst word het te koud voor ze.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:21

Ik poets mijn mini alleen als ik bijvoorbeeld ga mennen en of nu sleeën maar dan alleen met een harde borstel het ergste er af zodat het niet schuurt bij het tuig.

Pony staat in een inloopstal met paddock.

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:35

Die van mij momenteel niet zoveel,
aangezien hij net zo lekker in zn wintervachtje zit,
en het hier nogal vol is, in de sneeuw.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 03:09

1 of 2 x per week, goede wintervacht.
En ik doe het eigenlijk alleen omdat ze ' krabbelen' heerlijk vind en borstelen dus ook :)
Ff haar jasje uit en haar zelfgebouwde jasje schrobben haha

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:55

ik poets ze ook bijna nooit, of ze moeten er echt als modderballetjes uitzien, maar meestal worden ze vanzelf met mooier weer wel meer schoon.
af en toe neem ik de staart en manen onder handen, maar dat ook niet te veel om ze zoveel mogelijk te laten groeien.
in de zomer doe ik het meestal wel iets vaker, zeker richting de keuring omdat je de vacht dan een beetje mooi moet houden.

biancaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:48

ik poets die van mij alleen als hij voor de kar gaat en verder af en toe even staart ontklitten en de manen ook, die van mij zijn ook nooit vies, maar vinden het af en toe wel ff lekker ff geborsteld te worden, dus heel af toe eens

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:53

Mijn shetje wordt eigelijk nooit gepoetst, misschien een paar keer per jaar als mijn nichtje langs komt:o. Ze hoeft toch nog niet te werken (ze is 2,5) en staat zonder deken als ik haar ook nog es zou poetsen dan verpest ik er alleen maar haar vetlaagje mee.
De manen en staart doe ik wel 2x per week.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:15

Ik poets haar al ik zin heb, als ze vuil is en als ze moet werken.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:42

1x per maand? Nog niet eens geloof ik :o Er wordt ook nog lang niks met haar gedaan.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:19

waarneer ik iets ga doen met hem :o

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:19

Iedere dag.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:16

Ik poets hem iedere dag, maar komt eigenlijk ook dat ik bezig met hem wil zijn en een band wil opbouwen.
Hij heeft een wintervacht en staat gewoon buiten maar met slecht/koud weer staat ie 's nachts op stal.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:38

Zo en zo gaan ze hier in deze tijd van t jaar,1 keer per week even apart om alles toonbaar te maken,hoeven en manen en staart en evt vieze plekken,als het paardje gaat ruien dan heel vaak, :D
Zo zie je maar weer er wordt wel op gereageerd en is toch wel leuk te lezen hoe andere het doen ;)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:57

Wanneer ik zin heb. Soms is dat iedere dag, soms 1x in de week. Soms 1x in de 2 weken.

Over het algemeen poets ik 'szomers wel wat meer dan in de winter. En in het voorjaar als ze goed aan het verharen zijn poets ik wel regelmatig om al die losse haren eruit te krijgen.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:06

mijn shetlander is nu alweer 8 maanden oud.
maar ik poets hem toch 4x in de week.
hij vind het echt helemaal geweldig als ik met de borstel over hem heen gaan. helemaal met zijn hoofdje tegen me aan als ik zijn manen doe. blijkbaar vind die dat toch wel een fijner gevoel dan dat hij niet gepoetst word.
ook al moet ik zeggen hij heeft heeeeeeeel erg veel haren haha.
echt een pluisbolletje. of ook wel gezegt een deken. want hij wil altijd in de stal tussen mijn benen liggen en dat ik hem kriebel achter zijn oor. soms gaat het zover dat hij in slaap valt haha.

verwend? nee hoor dat valt reuze mee volgens mijn KEEES!