Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een tinkersoort? jilleroo schreef:Overigens was BB een Vanner, 1.58 hoog, goed in conditie en woog 645 kilo ( dus ik schat dat Gijs nog wel eens zwaarder kon zijn dan je denkt )
karuna schreef:Connor mag nagenoeg geen gras hebben heeft dus eigenlijk vooral frisse lucht en vrije beweging. Hij moet het echt hebben van hooi en zijn grasbrokjes vooral. In de winter graas ik af en toe aan de hand wat bij (half uurtje of zo per dag maximaal) en dat is genoeg voor hem.
Mascha1234 schreef:Hey Els,
Misschien is het een optie om lucerne bij te voeren.
Zet je gewoon 3 emmertjes klaar voor Gijs en vraag je aan de stalhulp dat te voeren tijdens de voerrondes.
Cleo12 schreef:Is het misschien niet een idee om een andere manege te zoeken? Als je in Amsterdam woont zijn er verschillende beschikbaar, moet je misschien iets verder fietsen, maar als je dan wel ergens naar teveredenheid staat...
anoouk schreef:Ik snap het probleem niet zo. als je paard het goed doet op dit voer, waarom niet? Onbeperkt hooi zou natuurlijk beter zijn, maar als dit niet kan houdt het op natuurlijk.
mijn kwpn'er krijgt 4 tot 6 kilo per dag dusja.
ElsB schreef:Er wordt wel meerdere keren per dag kuil gevoerd, maar daar kan Gijs niet tegen. Hooi dus normaal 1x per dag en voor ons als uitzondering 2x. Wat voor soort hooi het is weet ik niet. Hij krijgt 2 tot 4 plakken per keer, afhankelijk van wie er voert. De brok is normale basisbrok en de muesli is pianissimo van Cavalor of iets soortgelijks.
Gijs wordt elke werkdag minimaal 1 uur intensief bereden (dressuur), behalve op donderdag, dan gaat hij 's ochtends 1 uur op drafprogramma in de molen en wordt hij in de winter 's avonds gelongeerd en als het 's avonds wat langer licht is gaat hij donderdagavond voor de wagen. Op zondag gaat hij 2 tot 3 uur voor de wagen. Hij weegt naar schatting 600 kilo.
anoouk schreef:Ik snap het probleem niet zo. als je paard het goed doet op dit voer, waarom niet? Onbeperkt hooi zou natuurlijk beter zijn, maar als dit niet kan houdt het op natuurlijk.
mijn kwpn'er krijgt 4 tot 6 kilo per dag dusja.