zoetjes schreef:Of je hoefsmid daar trek in heeft is een tweede. Kan hij aan de materialen komen? Is hij handig genoeg? Het is een precisie werkje, maar dat geldt voor IEDER beslag. Een vakkundig hoefsmid zal het niet uit de weg gaan.
Zo denk ik er inderdaad ook over. Hoefsmeden die weigeren een mini/shet te beslaan met de reden; 'kans op vernagelen is groot, of grote kans op schade aan de hoef' doen mij dan eerder inderdaad denken dat ze te weinig capabel zijn om precies werk te leveren aan kleine hoefjes, of gewoon 'een smoes' omdat ze er niet aan willen.
Ik weet nog wel, vóordat we die 'bekapper' hadden en voor deze hoefsmid, we op zoek gingen naar een goede hoefsmid om te bekappen. Ijzers waren toen nog niet nodig. 6 hoefsmeden gesproken aan de telefoon, 2 zeiden meteen geen shetten te doen. nr. 3 had 'geen tijd' en wilde geen nieuwe klanten. Nr.'s 4, 5, en 6 een afspraak mee gemaakt, geen van drieen kwamen ze opdagen en niemand heeft afgebeld. Nou, toen hadden we het wel even gehad hoor, ronduit onbeschoft. en dan ging het toen der tijd 'maar om 3 shetjes in een wei', maar dat was blijkbaar niet de moeite om even langs te komen...
Gelukkig hebben we nu dankzij xElienx een hele goede hoefsmid die super omgaat met de paardjes en precies weet waar hij het over heeft, en goed en nauwkeurig werk aflevert.