[TI] hoe gallopeert jullie tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:45

de mijne galopeerd erg fijn, zit echt super lekker maar wil nog best heet worden tjdens het galop. maar zit wel als een huis, dus je kan het mooi uitzitten zonder gestuiter.

jasminex

Re: hoe gallopeert jullie tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:41

oke.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:38

Mijn tinker heeft ook niet echt een fijne galop, kan je niet eens in het zadel blijven zitten moet bijna altijd in de verlichte zit.
Ze draaft ook liever dan dat ze in galop gaat.
Dat kan ze ook heel snel, als we buiten het zandpad af racen en de rest in galop zit komt ze makkelijk in draf mee (dan moet je ook echt in de verlichte zit, want dat kan je gewoon niet meer bij benen met lichtrijden ;))

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 10:44

ja in de les moest ik ook steeds in de verlichte zit, en als ik probeerde te zitten dan stuiterde ik heen en weer

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:06

irritant is dat soms hè, gelukkig rijd ik alleen maar buiten en is het niet zo erg dat ik niet kan door zitten maar als je in de bak rijd is het natuurlijk wel fijn om, als je een volte rijd, door te kunnen zitten. het lijkt ook altijd net of ze huppelt in galop. ze draaft daarnaast gelukkig wel fijn ;) alleen gooit ze wel erg hoog op waardoor je als ze een vlot tempo heeft niet goed kunt door zitten en je de lucht in word gegooit haha.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 18:13

haha ja wij rijden meestal in de bak dan is het wel irri.
met draf zit ze wel heerlijk

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:06

Een hele fijne galop heeft hij niet, maar raakt er inmiddels aangewend. Dat wil zeggen dat ik er met (boomloos) zadel nu normaal op kan blijven zitten. :')

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:13

Ik heb nu ook een boomloos zadel om te testen, ga er zelf ook een aanschaffen.
Heb alleen nog niet veel mogelijkheden gehad de laatste tijd om het zadel te testen (paardje kreupel, druk) dus heb niet echt goed kunnen voelen hoe de galop zit met dat zadel.
Denk idd dat het met een boomloze makkelijker door zitten is dan met een boomzadel, ik kan iig zonder zadel normaal gesproken wel de galop goed uitzitten.
En het gevoel met een boomloze lijkt wel veel op het zonder zadel rijden, alleen dan met beugels ;)

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:43

ligt eraan welk type je hebt
heb je een cob-type is het idd bonkbonkbonk
heb je een romangray-type is het wat meer als een ''gewoon'' paard
en een vanner of een scudder(dat zijn meer dravers)
dan is de galop niet zo fijn omdat zij een uitgebreiderde draf hebben

moonagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:44

Als je wat sneller op Shanna wil galloperen dan gallopeert ze wel verheven ja, maar als ze moe is en geen zin meer heeft dan gallopeert ze best wel vlak. Maar meestal gallopeert ze heel vlot dus meestal blijf je voor geen meter goed op haar rug zitten. Maar met ons boomloze zadel gallopeert ze wel fijner, maar je kunt het verschil wel merken als je er met een gewoon dressuur of western zadel op zit of met een boomloze.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:09

Flash_4ever schreef:
ligt eraan welk type je hebt
heb je een cob-type is het idd bonkbonkbonk
heb je een romangray-type is het wat meer als een ''gewoon'' paard
en een vanner of een scudder(dat zijn meer dravers)
dan is de galop niet zo fijn omdat zij een uitgebreiderde draf hebben

dat hoeft ook nog niet eens zo te zijn,
ik heb een cob en dat is niet bonkbonkbonk. die zit als een huis.
Het is ook een stukje of ze de rug goed gebruike of niet,
wanneer ik mijn cob laat lopen zit deze minder aangenaam dan wanneer ik hem mooi ontspannen laat lopen...

Beautyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:02

Indiana het paard dat ik soms op rijd op de manege galoppeerd
heerlijk en zacht maar dat hangt idd af van tinker tot tinker
:D xx

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:04

super lekker,
wel heel voorwaarts, maar dat is ze in stap en draf ook.
voorderest heerlijk vlak :)

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:11

Ik heb jaren een tinker gereden en die van mij zat heerlijk in galop.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:00

Die van mij zit vreselijk in de draf, hij lijkt wel een kameel. Maar in de galop zit hij heerlijk, en dat is makkelijk uit te zitten. En hij springt over als hij moe wordt, heeeeeel irritant.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:16

Die van mij zit vreselijk in galop, hij gooit zo vreselijk hoog op :=

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:17

Janus galopeert heerlijk! Redelijk vlak en gooit niet hoop op! Galoperen is dan ook één van zijn makkelijkste gangen.
Bijgaande foto van mijn instructice in galop op janus. Janus kreeg hier de hulpen om achter wat meer onder te treden.
Haar linkerhand is wat hoog maar dat komt omdat hij tegen de planken wilde gaan hangen en even gecorrigeerd moest worden.
Afbeelding

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:55

Sophia vind de galop moeilijk, maar gooit niet hoog op.. gaat alleen in de bak zoooo ontzettend scheef dat het bijna eng is om recht te zitten,ik heb dus ook de neiging om te gaan staan in mijn buitenbeugel.. maar buiten gaat ze heel hard.. en super fijn..
maar draven vind ze makkelijker, als we met een groep gaan en de rest gaat in een handgalop.. zit die van mij dus in draf..

het veschilt per paard.. maar bovenstaande foto is idd een mooi verzameld galopje

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:09

Tirzah galoppeert fijn, vooral buiten op het zandpad. Verzamelen vindt ze wel heel moeilijk en als we bijvoorbeeld een volte rijden in de bak valt ze vaak uit de galop, omdat ze nog veel ruimte nodig heeft.
Wij hadden vroeger op de manege ook tinkers die heel moeilijk galoppeerden, vaak is dit toch omdat ze veel ruimte nodig hebben en die hebben ze niet als ze dicht achter een ander paard moeten rijden. Ik weet niet of dit bij de TS het geval is, maar anders zou het dus helpen om eerst rustig voldoende afstand te nemen voordat je de hulpen voor de galop geeft. Dan heeft het paard meer ruimte om aan te springen en zal dus minder snel half gaan draven en maar half galopperen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:11

Ik ben denk tegenovergestelde van meesten hier.

M'n tinker gallopeert vrij vlak en ik kan dat zeer moeilijk uitzitten. Vooral toen ik d'r net had was gallop ene grote ramp, kon niet blijven zitten. Nu is m'n balans wel verbeterd en blijft ik goed zitten maar comfortabel is het niet. Daarbij gaat ze ook heel hard in de gallop. Langzaam galloperen is er nog niet bij. Kan wel, maar dan moet ik op de grond blijven staan. :+ Onder zadel lukt dat nog niet.

Ik heb juist wel liever een paard dat wat hoger opgooit, dan zit ik als een huis en vind ik heerlijk om mee rijden. Toen ik nog op de manege reed was er ook een tinkertje. En op die tinker bleef ik als een huis zitten doordat die wat meer opgooide in de gallop. Zalig was dat.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:44

jacks galoppeerd heerlijk, het is net een stoeltje als hij in galop zit. Dan voelt het net alsof hij zweeft, zowel verzameld als in middengalop.
Heb wel meerdere tinkers gereden en moet zeggen, ze galoppeerden allemaal erg lekker zonder hoog op te gooien

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:50

Balou zijn rechtergalop is heerlijk!!!
Maar zijn linkergalop 8)7 ...hij zit dus constant verkeerd, soms zit hij in een kruisgalop waardoor ik behoolrijk "heen en weer"wordt geschuddeld :=
en soms zit hij dan "rechts"in een linkergalop......moet dus nog veel met hem oefenen links.
Maar buiten dat, zit een galop van een Tinker super! +:)+

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:09

Loesje galopeerd voor mij heerlijk! Ze gooit niet hoog op en galopeerd heel rustig, precies mijn tempo!! Ti's ook maar wat jij zelf lekker vind of niet!!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:13

Mijn tinker gallopeert voornamelijk erg hard :D

Hij heeft een heerlijke galop , hij gooit ook niet zo hoog op enkel soms even te hoog tempo .

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:30

Ik heb één keer op een Tinker gereden en was gelijk verkocht. Deze Tinker galoppeerde met hele grote stappen, dus het voelt alsof je in het zadel zweeft! Zooo gaaaf vond ik dat! Kon wel uren zo galopperen zo relaxt vond ik het! :D Sindsdien verliefd op Tinkers!