sarabande schreef:Om bij United te blijven, hij geeft nogal wat eigenschappen uit zijn afstamming door waarvan we nu weten dat die niet negatief zijn.
Zijn veulens worden vaak klein geboren en van de eerste jaargang waren ze dus moeilijk te verkopen. Ik heb daar mijn United aan te danken, ondanks haar sublieme afstamming was ze betaalbaar en ik nam de gok.
Als 3 jarige werd ze 1.65 opgenomen en dat had ik nooit durven dromen, ze zal inmiddels wel nog meer uitgegroeid zijn.
Daarom is het eigenlijk bijna nooit mogelijk om een jonge hengst al helemaal als vaderdier, sportpaard etc te beoordelen, hij zal zich eerst in al die onderdelen moeten bewijzen en dan komen er inderdaad vaak verrassingen.
Dus wordt een shower bejubeld omdat hij op dat moment de mooiste is, en zolang we gen glazen bol hebben, zal dat zo blijven, ook al stelt dat dier een paar jaar later niks meer voor.
Wat grappig. Ik citeer hier een stuk over de vererving van United. "Feit is dat hij de stokmaat verhoogd met gemiddeld anderhalve centimeter". Kan je zien hoe het uitpakt.
wil eerst zien wat hij zelf in de sport/onder het zadel laat zien en wil er wel wat nakomelingen van zien