Haflingerhengst (ter dekking) gezocht, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mayOOo

Re: Haflingerhengst (ter dekking) gezocht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:21

Ik heb trouwns nog even op internet gekeken naar Liz.Baumeister en hij is inmiddels ruin geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 01:46

Afgezien van de vraag of je een hengstenhouder zo gek krijgt om jouw merrie te laten dekken ( waarom kies je geen NF hengst die bij je merrie past?)

Welke punten van je merrie wil je verbeteren? Dat zijn de punten die zeer goed moeten zijn bij de hengst ( en bekend dat hij ze doorgeeft)

Besef je wel dat je veulen minder waard zal zijn dan wat je aan dekgeld betaald ?

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:15

MariekeB schreef:
Afgezien van de vraag of je een hengstenhouder zo gek krijgt om jouw merrie te laten dekken ( waarom kies je geen NF hengst die bij je merrie past?)

Welke punten van je merrie wil je verbeteren? Dat zijn de punten die zeer goed moeten zijn bij de hengst ( en bekend dat hij ze doorgeeft)

Besef je wel dat je veulen minder waard zal zijn dan wat je aan dekgeld betaald ?

ik ben het hier mee eens! ;)
kijk niet alleen naar haflingerhengsten maar ga ook naar NF hengsten kijken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:08

leanneXXnona schreef:
axan en midas-hanja zijn wel mijn favorieten
maar axan zijn nakomelingen zij vaak hoogbenig en het luxe model. die van midas-hanja weet ik niet alleen dat die wel aardig wat behang heeft.

Ik denk niet dat ts even naar zwitserland gaat rijden om een kruising te fokken.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:43

Lyonesse schreef:
leanneXXnona schreef:
axan en midas-hanja zijn wel mijn favorieten
maar axan zijn nakomelingen zij vaak hoogbenig en het luxe model. die van midas-hanja weet ik niet alleen dat die wel aardig wat behang heeft.

Ik denk niet dat ts even naar zwitserland gaat rijden om een kruising te fokken.

midas-hanja staat in nederland ;)
axan idd niet.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:48

ik sta bij stal bolderman op stal, hier staat de hengst Haron van de Milt echt een schat van een beest,
ook met de merrie's en heel rustig karakter ook heeft hij super behang en z2 gestard en ZZ licht startgerechtigd!

http://www.stalbolderman.nl
hier kan je foto's en meer info vinden ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:04

Hoi!

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, dus als mijn optie er al staat moet je het me niet kwalijk nemen :D ! Vlakbij de Duitse grens is Haflingerstal Sand (paardenmelkerij), te weten in Harbrinkhoek/Tubbergen. Zij hebben een prachtige hengst staan, genaamd Ambach (1.53m en die is in het echt mooier dan op de foto)! Mijn merrie is van het voorjaar ook door hem gedekt en ik verwacht over 4 maanden een veulen. Familie Sand werkt op natuurlijke basis, dus geen gedoe met inseminatie. Hierdoor is de kans op slagen ook groter, daar de sperma niet 100x verdund is. Je kunt je merrie bij hen stallen en zij laten de hengst af en toe schouwen. Zodra de merrie "klaar" is, laten ze de hengst op haar "los" en met een dag ertussen doen ze dit nog eens. Mijn merrie is in totaal 2x volledig gedekt in 3 dagen, de 3x wilde ze niet meer en was de dekking klaar. Op www.paardenmelkerij.nl vind je meer informatie! ;)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:08

ik heb een veulen van midas-hanja... Heerlijk rustig, is nu al de favoriet op alle 2 de stallen waar ze heeft gestaan ( eerst bij mams en nu in de opfok ). Heeft nu al aardige manen. Verder is ze onwijs cool in dr hoofd. Ik ben enorm blij met de keuze die ik toen gemaakt heb!
Dus bij deze mijn suggestie: www.kymmelshof.nl

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:51

Aschau,

geeft een goed achterbeen en is gewoon een super mooi beest.
Is tevens de vader van mij haf:)
Van die ander is amigo de vader, dat is best een ouderwetse haflinger, mijn haf dan..