Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus zie je wel eens rijden.. Vond het stiekem al een beetje jammer dat er niet veel met Eva gedaan werd, het kan een leuk paard worden.zorro schreef:Wat leuk dat jij nu op Eva rijdt, ik woon naast Celestadus zie je wel eens rijden.. Vond het stiekem al een beetje jammer dat er niet veel met Eva gedaan werd, het kan een leuk paard worden.
Gaat het al wat beter met rijden, of draait ze nog steeds om in de galop? Rijdt je dat grote stuk land waar de pony altijd staat? Dan denk ik dat je er sowieso goed aan doet om een stukje af te zetten en daar in te gaan rijden of longeren.
Niet de ruimte geven om echt te gaan crossen, en zo kun je ook beter de hoeken door rijden, hierdoor gaat het tempo vaak al wat naar beneden en blijft ze vooral geconcentreerd.. Verder de hoeken goed voorbereiden.
Ik ben eigelijk wel benieuwd wat ze precies doet als ze zich omdraait in de galop.. Ze draait zich ineens om, maar dan? Loopt ze door de verkeerde kant op, rent ze weg, probeert ze je van haar rug af te krijgen, staat ze stil?

Gezellig voor Celesta, sla je 2 vliegen in 1 klap.
ismy schreef:dankje voor de tips allemaal!
het tesnelle is nu afgelopen,
alleen in gallop soms nog een beetje..
ik maak veel overgangen en veel figuurtjes!
stap draf, alles gaat goed,
tot dat je in gallop gaat en een rondje hebt gedaan,
want dan draait ze zich altijd heel erg plotseling om!
ik probeer alles maar het lukt gewoon niet om haar op de goede kant te krijgen![]()
en daarmee is ze te sterk,
gisteren was het het extreemst..
ik dacht ik longeer haar wel ff dan is ze haar energie ook kwijt,
maar dan gaat ze stijgeren en valt ze me aan..
al het andere grondwerk gaat wel goed,
ze loopt me achterna als ik ren draaft zij achter me aan.
stop ik stop zij ook!
iemand verdere tips ?
Judith_ schreef:ismy schreef:dankje voor de tips allemaal!
het tesnelle is nu afgelopen,
alleen in gallop soms nog een beetje..
ik maak veel overgangen en veel figuurtjes!
stap draf, alles gaat goed,
tot dat je in gallop gaat en een rondje hebt gedaan,
want dan draait ze zich altijd heel erg plotseling om!
ik probeer alles maar het lukt gewoon niet om haar op de goede kant te krijgen![]()
en daarmee is ze te sterk,
gisteren was het het extreemst..
ik dacht ik longeer haar wel ff dan is ze haar energie ook kwijt,
maar dan gaat ze stijgeren en valt ze me aan..
al het andere grondwerk gaat wel goed,
ze loopt me achterna als ik ren draaft zij achter me aan.
stop ik stop zij ook!
iemand verdere tips ?
Eva heeft hele slechte ervaringen met longeren. Met veel gedult, zonder zweep en met iemand er op die haar begeleidt ipv alleen diegene die longeert hebben we het iets minder kunnen krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat er in de jaren is gebeurt nadat ze bij mij is weg gegaan. Maar longeren is voor echt geen pretje. Wat we wel merkte is dat ze heel erg reageert op lichaamstaal, het scheelt dus veel hoe je tegenover haar staat. Grondwerk is iets wat ze wel heel erg leuk vind. Misschien kun je daar mee verder gaan?