Krack C=OCD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:24

De Krack C (keur)merrie van ons is niet op de foto geweest, kan daar dus weinig over zeggen, alleen wel dat ze wat 'gallerig' is op de benen,
vreemd genoeg werd het beenwerk op de keuring als droog aangemerkt.

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:46

Bij ons op stal staat ook een merrie van Krack C met OCD Verward

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:39

Dan laat je het er toch zelf uithalen en verkoop je ze daarna. Ik heb er nooit problemen mee en ik zeg het er altijd gewoon bij, dus dan kan de klant er gewoon rekening mee houden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:49

Mijn Havidoff merrie heeft ook OCD helaas, alleen om er zo licht over te praten dat je er met een operatie vanaf bent: jammer maar helaas, dus niet Boos! !

Ik zal dus voortaan als ik een paard koop wel vragen om een rontgen rapport,... 1 x mijn neus zo pijnlijk stoten is genoeg. Het ergste vind ik het nog wel voor mijn paardje zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:23

Ik snap sowieso niet dat mensen paarden kopen zonder rontgenfoto's, je kunt er nou eenmaal niet inkijken......dus.............!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:29

Tja, ik kan je wel uitleggen hoe of waarom, maar volgens mij hebben wel meer mensen in blind vertrouwen een paard gekocht,... Bovendien is het soms ook een kwestie van kosten, niet dan?

Dus,.......!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:33

OK, vertrouwen dat begrijp ik nog, kosten, nee. Bij mij komt er geen een paard meer in voordat die 100% klinisch en röntgenologisch goedgekeurd is of het moet wel zo'n almachtig geweldig paard zijn (dus voor de kosten laat ik het niet zitten).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:11

Tja, ieder voor zich Chantal, ik heb geen zin om me hier te verantwoorden, er worden nog steeds heel veel paarden zonder keuring ge- en verkocht. Ook voor mij is het hard leergeld maar nogmaals, ik vind het voor mn paard veel erger.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:55

Klinisch is veel belangrijker dan foto's vind ik. Op de foto's worden weinig paarden kreupel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:08

_Rick schreef:
Klinisch is veel belangrijker dan foto's vind ik. Op de foto's worden weinig paarden kreupel.

Geef je adres eens Rick dan weten de mensen waar ze hun paarden met hoefkatrol, ocd en andere niet zichtbare afwijkingen kunnen slijten.

De generaties voortdurende veterinaire selektie van de KWPN hengstenstapel heeft het Nederlands gefokte paard een topplaats in de wereld handel bezorgd. Andere stamboeken zijn gevolgd maar kunnen dat nooit meer inlopen. Maar jij blijft maar pleiten voor afwijkingen die wel even geopereerd kunnen worden.
Slechte voorlichting Misselijk

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:46

Zoals anderen al zeggen, het zijn hengsten die veel nakomelingen hebben, dus logisch als het er meer zijn. Percentage's, die moet je hebben.
En ook weten uit wat voor merrie het veulen komt.

Iemand riep wel dat de plezierfokker vaak voor een goedkoop paard gaat, maar ik denk dat het verdeeld is. De ene helft gaat voor de goedkope hengst, de andere voor een bekende hengst want zo'n veulen raak je toch wel kwijt.

Had overigens ook gehoord dat heel veel nakomelingen van Krack C niet correct lopen. Veel telgang. Weet niet of dit echt zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:46

Ik ben het niet met je eens Rick, jonge paarden die zo de wei uit komen zijn vaak klinisch 100%, als je daar een paar maanden mee aan het werk gaat, dan komen de gebreken eruit, en vaak zijn die terug te zien op de foto!!

Gezonde paarden is en blijft het allerbelangrijkste vind ik voor een paard. Daarom snap ik ook niet dat mensen een paard kopen die alleen klinisch gekeurd wordt, en je hoeft je niet te verantwoorden Anoukie, want het is absoluut niet persoonlijk naar jou gericht. Het gaat mij meer om het algemene.........volgens mij ken ik het verhaal ook wel.

Rick, een paard laat je een paar dagen op het hok staan, je geeft dat dier hoogwaardig voer, en door de frissigheid loopt hij zo door de buigproef heen!! Dus wat dat betreft vertrouw ik daar niet zo op, heb dit teveel bij handelaren gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:51

Ik ben het helemaal met Pipo eens
Die truukjes ken ik ook.

Gewoon helemaal laten keuren zowel klinisch en röntgenologisch
Het kost wel wat, maar een miskoop kost meer.
Je weet dan tenminste voor een heel groot deel hoe het van binnen zit.

ook met foto's van een half jaar terug of zo zou ik geen genoegen nemen.
Wie weet wat er in die tijd allemaal mee gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:54

Kleintje schreef:
Had overigens ook gehoord dat heel veel nakomelingen van Krack C niet correct lopen. Veel telgang. Weet niet of dit echt zo is.

Er lopen ook een aantal verschrikkelijke goede Krack C rond, en telgang is meer ruiterfout dan paard fout!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:55

Pipo"]
[quote="Kleintje schreef:

Er lopen ook een aantal verschrikkelijke goede Krack C rond, en telgang is meer ruiterfout dan paard fout!
[/quote]
Tnx voor het bevestigen van dat wat ik al dacht!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 02:35

Pipo"]
[quote="Kleintje schreef:

[/quote]

ben ik het ook 100% mee eens

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:40

Citaat:
Geef je adres eens Rick dan weten de mensen waar ze hun paarden met hoefkatrol, ocd en andere niet zichtbare afwijkingen kunnen slijten.

Hoeveel paarden worden er kreupel op OCD, misschien 3 %. Als je een 8 jarig of > paard koopt en die is klinisch 100% dan ga je daar toch geen foto's bij prikken.

Bij een 3jarige misschien, maar dan nog, op afwijkingen op de foto's worden weinig paarden kreupel.

Citaat:
Ik ben het niet met je eens Rick, jonge paarden die zo de wei uit komen zijn vaak klinisch 100%, als je daar een paar maanden mee aan het werk gaat, dan komen de gebreken eruit, en vaak zijn die terug te zien op de foto!!

Wat voor gebreken zijn dat dan die dan op de foto's ineens aan het licht komen ? En daar hebben ze tijdens de klinische keuring geen last van ?

Citaat:
Rick, een paard laat je een paar dagen op het hok staan, je geeft dat dier hoogwaardig voer, en door de frissigheid loopt hij zo door de buigproef heen!! Dus wat dat betreft vertrouw ik daar niet zo op, heb dit teveel bij handelaren gezien.

B*llshit zeg, hier kan toch elke dierenarts doorheen kijken. En verder, er zijn toch nooit wedstrijden in buigproeven. Draven op de harde volte, dat is van ESSENTIELE waarde over de gezondheid van een paard.

Tis gewoon zo, de verzekeringen maken alles kapot die willen meer een meer foto's anders kun je je paard niet eens verzekeren, strax krijgen we nog foto's van de ruggen enzo. Hun zijn ook begonnen met de achterkogels etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:08

Wat dacht je van Hko ed Rick? Die komen eruit als je een tijdje aan het werk bent. Daarnaast zou ik een 8 jarige al helemaal niet zonder fotos willen kopen, de ellende komt er vaak uit tussen de 8 en de 10 jaar, dus dat is lefhebben van jou kant.

Misschien dat het jou niets uitmaakt, maar een particulier die jaren lang gespaard heeft voor dat ene paard, en die er een emotionele band mee heeft, die wil dat dier niet binnen no time weer wegbrengen, en dat kan ik me zeer goed voorstellen.

De grootste markt is de particulier, en dus zul je op die wensen moeten inspelen!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:29

Anoukie schreef:
Mijn Havidoff merrie heeft ook OCD helaas, alleen om er zo licht over te praten dat je er met een operatie vanaf bent: jammer maar helaas, dus niet Boos! !

Ik zal dus voortaan als ik een paard koop wel vragen om een rontgen rapport,... 1 x mijn neus zo pijnlijk stoten is genoeg. Het ergste vind ik het nog wel voor mijn paardje zelf...

Idd. je bent er niet in alle gevallen van af met een operatie, ik heb mijn vorige paard verloren aan OCD dus ik zou er niet zo luchtig over praten.
Veel gevallen zijn te helpen met een operatie maar veel ook niet, dus ik kan het helemaal eens zijn met Anoukie, niets zo pijnlijk als er nog een keer doorheen te moeten.......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:44

zoals pipo al zei er is meer dan ocd, op foto's kan de aanleg/beginsel van hko, spat en andere beengebreken ook aan het licht komen
dingen die dus niet met een operatie verholpen zouden kunnen worden
een paard met de aanleg of beginsel van spat , hko en dergelijke gebreken zou ik niet kopen

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:31

Natuurlijk moet je denken aan de klant, ik koop ook geen paard zonder foto's simpelweg omdat je ze dan niet kunt verkopen!

Maar voor mezelf is het van ERG kleine waarde. En ik bedoel maar dat er heel veel paarden kreupel lopen waar je op de foto nix van kunt vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:56

tuurlijk zijn er ook paarden die kreupel lopen terwijl er op de foto's niets te zien is
maar je kunt door middel van foto's een hoop dingen uitsluiten of juist opmerken voor je de pineut bent

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:19

_Rick schreef:

geheel mee eens, en er zijn ook nog paarden met goede foto's die kreupel worden. Ik vind foto's onbetrouwbaar voor de toekomst en ook nog eens veel te duur. vandaar dat ik dus alleen klinisch laat keuren.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 15:16

Desiree schreef:
De havidoff van Sandra heeft ook OCD gehad angeliek. MAar of dat ze kan lopen, als de beste! daar kunnen al die andere paarden bij elkaar niet aan tippen.

Havidoff heeft GEEN OCD gehad.
Ze is alleen geopereerd aan d'r stand.
Omdat ze heel erg frans stond.