Een veulen maar van welke afstamming.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:02

Munnie schreef:
Pharagirlke. Nou gelukkig snap je het nu ook een beetje :D En ik wil gewoon een heerlijk paardje waar ik alles mee kan en alvast een vervanger voor als mijn moppie oud is die is ook niet meer de jongste helaas.... 12 jaar dus veulen volgend jaar kopen met 4 wil ik denk ik beginnen met rijden. Dus lekker jong laten een hele tijd en dan is die van mij ook al 17 jaar.
Maar kan altijd ja dat ze wit worden maar wel te verwachten met schimmel ouders :P

Ik weet niet wat voor paard jij nu hebt, maar wij hebben een merrie die aankomend jaar 18 wordt en die is nog héél fanatiek! Dus leeftijd zegt ook niet alles. Als ik jou was zou ik gewoon volgend jaar de advertenties in de gaten houden of contact met een aantal fokkers opnemen. Die kennen vaak de moeder- en vaderlijnen en dan kun je misschien makkelijker volgens je lijstje zoeken.

Munnie

Re: Een veulen maar van welke afstamming.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 00:04

Enny die van mij wil dan nog wel hoor. Is een PRE (andalusier) en die gaat nog wel mee. Want dat ding heeft een conditie en wordt lekker jong gehouden met rijden.

Maar inderdaad volgend jaar gewoon opletten en dan kijken voor een leuk paard erbij :D

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:16

En de hengst Haarlem dan? Vind dat die wel goed aan je lijst(je :))) voldoet!

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Heb zelf een dbruin/zwarte Haarlem, wat een gouden karakter heeft, werkwillig, en heeft zz-licht dressuur gelopen. Was nog geen 10jaar toen ik hem kreeg.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 00:29

Viceversa. Heb helemaal niet aan Haarlem gedacht. Ken er eentje maar vind die niet heel aansprekend. Echt een reus van een beest :P Maar die kon totaal niet springen. Die van jou?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:33

Die van mij maakt ook een goede sprong. Hij is wel puur spring gefokt: haarlem x landwindII.. haha

En hij is 1.72.. dus ook niet echt een reus. :D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 00:43

Die was volgens mij 1,82m of zo. Was echt mega wel heel kort voor zijn hoogte.
Hij was volgens mij ook meer dressuur maar weet ik niet zeker hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 02:18

een heel kort paard is moeilijker met oog op lengtebuiging (gedrongen paarden buigen niet zo fijn). Te kort of te lang is gewoon nooit goed maar een kort paard is zeker niet "voordelig" voor dressuur.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:16

Munnie schreef:
Hallo,

Omdat ik het zelf even niet meer weet kom ik hier maar om hulp vragen.

Ik wil volgend jaar een veulen kopen die net van de merrie mag. Hierbij zit ik te denken aan een prijs tussen de €2.000,- en €4.000,- maar lieverd toch rond de €2.000,- natuurlijk.

Nu ben ik best veel eisend.
- Ze moet zwart zijn.
- Rond de 1,75m.
- Allround, voornamelijk spring.
- Pittig.
- Goed karakter.
- Een goede sprong hebben dat is wel het belangrijkste maar wil ook een leuke dressuur proef kunnen rijden.
- Toch wel bekende lijnen.
- Niet te lang maar dus wel groot.
- Voldoende / veel massa.

Nou als de rest me te binnen schiet dan zet ik het erbij.
Dus wie kan mij helpen om geschikte lijnen te vinden.

Ik zat zelf aan Goodtimes te denken. Ik vind bijv. de hengst Vleut leuk maar die is echt te klein.

Groetjes Simone

je zou kunnen kijken naar afstammingen van contango , rechtstreekse zijn ze of niet te betalen of niet te vinden ;) dus waarsch. 1 uit een contango moeder, geeft vaak grote beesten met massa en ge wel dige karakters. velen lopen zeer succesvol in de dressuursport, maar ken er genoeg die zeker een nette sprong kunnen maken en als je een veulen met springafstamming erop hebt zou het volgens mij goed moeten komen met je eisen ;)
zwarte zul je niet veel tegenkomen maar dat is hopelijk geen pré ;) :D
succes iedergeval

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:55

hallo munnie
ja ik ken je wensen haha
is moelijk te zeggen allemaal als ze zo jong zijn.
heb mezelf wel een beetje nuttig gemaakt hier een site met allemaal leuke hengsten misschien brengt je dat op ideen.
dikke zoen
http://www.zangersheide.com/nl/

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:33

Het heeft toch totaal geen nut om nu hengsten te noemen waar je wel een veulen van wilt hebben?:S Wat maakt de precieze afstamming nou uit als het veulen je aanstaat? Zou trouwens wel handig zijn als je aan de fokkers n bestelling door kon geven, doe mij maar n grote zwarte Jazz :+ Nu zit je trouwens qua prijs wel n stuk gunstiger als volgend jaar gok ik, kijk eens op sporthorses, staan goede veulens op voor nette prijzen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:28

Hihi lekker penny ! :D

Rhodium geeft ze vaak (altijd) donker en met maat en massa .Springgefokt ,maar als dressuurpaard gepromoot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:29

Je zou kunnen kijken naar een Gelders paard.
Moet je wel even afstappen van die erg hoge stokmaat. Maar dat kan ook bij een Gelders paard want die hebben meer massa.

Meer info? Pb maar.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 02:41

Pharagirlke. Dat klopt maar veel springpaarden met wat meer hoogte zijn erg lang in de rug. Daarom wil ik hem wel redelijk kort houden ;)

Essiesilly. Ik heb even gekeken en dan moet je inderdaad wel aan de andere kant spring gefokt houden. Maar ik ga hem even onthouden.

Moniek. Haaaj schat. Ik heb ze even gekeken en stonden inderdaad een paar leuke tussen tnx. Had je die andere euhmm man nog gesproken waar je het toen over had?

Tomba. Ik wil me graag even goed orrienteren. Maar inderdaad sporthorses heeft leuke dieren voor een leuke prijs. Maar ik wou nu niet hals over kop een veulen kopen wil gewoon mijn tijd nemen en dan rustig rond gaan kijken.

Amaze. Hoezo penny? Denk dat het penny was als ik voor €200,- een spring veulen wou. Vind het beetje raar zoiets te zeggen... Maar jij zegt het. Ik denk dat je beter na kan vragen dan gewoon doen. Maar zeg dan niks als het je niet aanstaat.

NatasjavE dank je maar ben meestal niet zo van het Gelders paard. Ik PB je ook even.

Allemaal bedankt ook. En kent een van jullie misschien de hengst Sam R of nakomelingen van hem?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:57

Penny= ik wil een zwart paard....

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 11:08

Nee mijn voorkeur gaat uit naar een zwart paard. Misschien had je beter even het hele topic kunnen lezen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:42

Munnie schreef:
Nee mijn voorkeur gaat uit naar een zwart paard. Misschien had je beter even het hele topic kunnen lezen.

Had ik al gedaan...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 12:03

Oke nou dan vind je mij maar penny

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:34

_Tomba_ schreef:
Het heeft toch totaal geen nut om nu hengsten te noemen waar je wel een veulen van wilt hebben?:S Wat maakt de precieze afstamming nou uit als het veulen je aanstaat? Zou trouwens wel handig zijn als je aan de fokkers n bestelling door kon geven, doe mij maar n grote zwarte Jazz :+ Nu zit je trouwens qua prijs wel n stuk gunstiger als volgend jaar gok ik, kijk eens op sporthorses, staan goede veulens op voor nette prijzen.

nou dat heeft zeker wel wat met de koop te maken zeker als je een veulen neemt
karakter staat alles behalve vast en dan komt paps en mams zeker met hun aanleg om de hoek kijken
en dat niet alleen je kan zo wat verdiepen in de lijnen die er zijn en ervaringen van andere mensen aanhoren.
wat munnie doet vind ik heel goed ze kijkt goed rond en vraagt naar kennis ebn ervaringen van andere.
niks mis mee!!
@munnie ik heb een mail naar hem gestuurd voor navraag en wat info

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:37

Waarom zou ze niet zo veeleisend moeten zijn. Een paard kopen gaat nog steeds niet over 1 nacht ijs en een veulen al helemaal niet. Kzou zeggen meid spaar lekker door en kijk op je gemak naar meerdere veulens :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:40

shilady schreef:
Waarom zou ze niet zo veeleisend moeten zijn. Een paard kopen gaat nog steeds niet over 1 nacht ijs en een veulen al helemaal niet. Kzou zeggen meid spaar lekker door en kijk op je gemak naar meerdere veulens :)

vind ik ook en ja een kleur is maar een kleur maar goed haar voorkeur is zwart dat kan.
maar ik ken munnie persoonlijk goed genoeg dat als er een leuk goed veulen staat waar een klik mee is en die is voor mij part blauw neemt ze hem ook :D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:36

Shilady. Bedankt. Jij denkt hetzelfde volgens mij. En eisen kunnen nog altijd soepeler worden natuurlijk.

Moniek. Zeg het ze maar eens ja. Ik denk dat ik nu best verwend over kom ha ha ha. Maar inderdaad als de klik er is dan maakt de kleur eigenlijk niet meer uit. Is gewoon een voorkeur. Maar jij snapt mij gelukkig ook :D
Tnx voor het navragen trouwens he.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 02:35