welk ras hoort bij jou en hoe weet je dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:06

bij mij de volbloeden.. ik hou wel van een beetje temperament en hun werklust, eerlijkheid en slimheid is ook geweldig.. en ze zijn uiterst gevoelig net als ik.

heb een engelse volbloed gereden en die klik was er meteen ik had me nooit zo veilig gevoeld als op haar , zelfs nu na 4 jaar kan ik nog zo met haar wegrijden en voel ik me thuis.

verder heb ik ook lang 3 arabieren gereden ik kon ook met hun een goede klik vinden..
en zodoende is gister me eigen arabiertje er gekomen. ze is super!

ik had ook een engelse volbloed kunnen kiezen maar ik ga toch iets meer nog voor de kleinere paardjes.. en engelse volbloeden zijn vaak wat groter.. dus de arabische volbloed is voor mij echt de beste match

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:28

Kimenco schreef:
Ik vind Tinkers GEWELDIG!!!
Maar we krijgen nu een super KWPN`er. Ben ik helemaal wég van, is ook zo'n scheet :))

TINKERS ZIJN OOK HEEL COOL!!!

kwpners vind ik ook leuk, maar past niet heel erg bij mij ;)
ze rijden trouwens wel fijn!

Bij mij past de haflinger heel erg, de shet, de fjord, tinker, fries, ijslander.
En meer van dat soort spul :D

Ik verzorg zelf een haf, en moet zeggen dat ik die wel heel leuk vind.

Ja, haffies, fjorden en dat spul is echt leuk ;)

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:29

Ymediem schreef:
Zelf heb ik een Fries.
Maar ik ben helemaal gek op de Shire's. Ik vind ze lief, stoer groot en grappig. Echt een paard voor mij :D . Ook vind ik de Fries leuk. :+

Ja! Echt wel!

Shires zijn ook zo stoer :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:31

Ik heb grote paarden nooit echt iets gevonden.. was altijd meer van de pony's.
Maar waar vind je nou een paardje die niet groot is en waar je toch je hele leven op kunt rijden?
Juist, de Ijslander := En dan blijken deze paardjes ook nog een geweldig karakter, temperament en extra gangen te hebben..
Found my match :+: :P

ina_1994

Re: welk ras hoort bij jou en hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:12

ik vind grote paarden ook nie egt leuk,,
daarom reed ik altijd op kleine pony's op dem manege....
ik vind ijslanders ook superr tof!! en shetlanders zijn ook stoer.... =D
en ik ben helemaal fan van haffie's =D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:16

Fjord :) Ik heb er sinds 6,5 jaar een. Altijd dol geweest op fjorden doordat ik er een aantal heb verzorgd in het verleden.

En zoeen als deze krijg ik nooit, nooit meer :+:

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:16

Ik voel me heel prettig met mijn eigen paardjes, een Arabier en Welsh. Maar ook voor de Andalusier heb ik een zwak.
Hetgene wat me erg aantrekt bij een paard is onder andere intelligentie en mensgerichtheid. Ook moeten ze sensibel zijn. Een paard wat voor je door het vuur gaat, duidelijk karakter heeft en ook nog mooi voor het oog.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:08

Voor mij geen ander paard dan een arabisch volbloed :) Prachtige paarden met een heel fijn karakter, temperamentvol, harde werkers en een uithoudingsvermogen om u tegen te zeggen :D Ik heb zelf sinds 7.5 jaar een arabisch volbloed en we kunnen lezen en schrijven met elkaar. Grappige is ook dat we qua karakter ook erg op elkaar lijken. We hebben allebei een grote mond en een klein hartje :D

rdtodh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:37

een fjord :# :# :# :#

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:41

Mmh lastige vraag!

Ik hou zelf wel meer van mensgerichte paarden...maar dat heeft meer met de opvoeding en omgang te maken dan met het ras niet? Vind wel de PRE's heel mooi, hou niet van paarden die fijntjes gebouwd zijn, mede omdat ik dat ook niet ben :P

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:35

zet mij maar gewoon op een leuk vuilnisbakje/kruising!! :D :P
lekker eigeweis en geweldige beessies!
en KWPNers asls ik een verzorg paard heb kom ik altijd bij KWPNers uit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:08

Nou het is een beetje jammer, maar de New Forester past precies bij. Jammer, omdat ik zelf erg lang ben. De grote New Foresters van rond de 1,60 ben ik helaas nog niet tegen gekomen.
Ik heb leren rijden op Groningers, Gelderlanders en New Foresters, en ik merk dat ik nog steeds een klik heb met deze rassen. KWPN gaat er bij mij ook wel in, maar hangt echt heel erg af van de kwpner.

Over het algemeen ben ik een pony mens, dus connemara's, fells, fjord, dales' etc past helemaal bij mij, afgezien van m'n lengte :(

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:30

gewoon veel proberen,
ik kom altijd weer bij de koudbloedjes uit :P ze zijn ook zo leuk. favo ras is toch wel het Belgisch Trekpaard.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:05

ik ben van de ijslanders naar een haflinger gegaan met een wpn ruin (1 van de oude stempel ), die zijn inmiddels allebei overleden en uiteindelijk bij de tinkers gekomen ,maar of dat nu mijn favoriete ras is ,ik vind ze erg leuk maar de ijslanders blijven toch ook kriebelen ,ik ben gek op alle koudbloedpaardjes eigenlijk ! :D

@emma525 wat een geweldig leuke pony heb jij !

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:52

Er zijn meerdere rassen die bij mij passen.
Het liefste heb ik een beetje een cool paardje. Maar een wat drukker paardje die nog wel eens schrikt vind ik ook niet erg :)
Ik heb een new-forest x arabier, en dat matcht perfect! Ze was eerst heel cool, schrok nooit. Nu is ze drukker/banger. Op de nieuwe stal zijn meer onbekende dingen!

Maar ik vind kwpn'ers ook leuke beestjes!

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:58

Als ik zou moeten kiezen, kies is toch voor de
-nrps
-engelse volbloeden
-new forest

Omdat ik toch van een pittig karakter houd & toch ook wel van springen enzo

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:04

Ik weet niet wat voor type ik ben :+ Naja, tinkers vind ik al zo langs als dat ik er voor het eerst op gereden heb geweldig (7 jaar terug). En ik heb er nu dus ook 1 sinds een aantal maanden.

Maar ik ben ook gek op mijn kruising arabierenmeisje en vind mijn oude bijrijdpaard ook wel geweldig... Toch voel ik mij het meeste thuis op mijn veelzijdige tinker :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:39

volgens mij is het niet zozeer het ras wat bij je past maar het karakter wat bij je past. Heb jarenlang een eigenwijze kwpner gehad die ik vaak achter het behang kon plakken. Hij had alles waarvan ik vaak hoor dat het "haflinger eigen" is. Nu heb ik een NAS merrie en rijd ik 2 welshcobs die alle 3 heel anders zijn dan de kwpnner maar waarmee ik het prima kan vinden. Het eigenwijze van de kwpnner paste bij mij omdat ik zelf ook zo eigenwijs ben :o . De welshcobs en mijn eigen merrie zijn heel trouw en gaan graag mee op pad zonder zich overal druk om te maken en dat vind ik ook erg fijn in een paard. Ik denk dat je de vraga dus beter kan stellen als "welk karakter" past bij je.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:53

Een speciaal ras heb ik niet,vind alles leuk en heb vanalles gereden van Quarter,IJslander,Tinker,Tuiger,Fries,Gelder,Groninger,Shet,Haflinger,Fjord en Arabiertje aantoe,maar mijn voorkeur gaat uit naar een veelzijdig paard waar je dus relaxt mee naar het bos kunt,sprongetje kan maken,goed meedoet in de dressuursport en fijn en meewerkend in de omgang is.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:03

Ik ben ooit begonnen met een verzorgpony, een Welsh-arabier, helemaal maf! Kon uiteindelijk lezen en schrijven met hem, geweldig beest.
Daarna een volbloed arabier, Egyptisch gefokt. Veel gevochten met hem, maar uiteindelijk toch goed gekomen. Ik vond hem supermooi, maar zijn karakter, pffff.... Een half jaar geleden ingeslapen, na 8 jaar bij mij....
Nu heb ik een onofficiele Tennessee walker, ze is lelijk, stekelhaar-vos, haar bouw is ook niet geweldig, maar het karakter; paard uit duizenden!! Ze loopt fantastisch, is precies wat ik wil in een paard, snel, wendbaar, onverschrokken en in voor een geintje!
Door haar looplust vindt ze bakwerk echt niet leuk, en longeren is rondjes rennen maar dat wordt beter maar buiten rijden is geweldig.
Nadeeltje is dat anderen haar niet durven rijden, door haar snelheid en omdat ze niet luistert als ze het beter denkt te weten. Ze is niet gevaarlijk, slaat niet op hol en gooit de ruiter er echt niet af, maar ik kan me voorstellen dat je als ruiter ook wat in wil brengen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:57

Op de een of andere manier kom ik steeds terecht bij draver en Engels volbloeden :)
PRE's vind ik ook super!

Met Fjorden, Haflingers en Tinkers heb ik dan weer helemaal niets. Geen idee waarom eigenlijk, misschien door het grotere temperament van bovenstaande rassen oid :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:58

Ik ben aan het kijken voor een moderne haflinger :)
Maar vind heel veel rassen mooi, friezen, welsh, tinkers.. ze moeten wel iets speciaals hebben :)

l4atjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:17

ik ben zelf van "eilandpaarden" ofwel Shetlanders en IJslanders :D
ik hou sowieso van de wat ruigere paarden, heb in mijn jaren manegerijden (k werd te groot voor mijn shet haha) ook vaak met veel plezier op Fjorden en Haflingers gereden :)
En ben een paar jaar geleden smoorverliefd geworden op de IJslander, en heb sinds iets meer dan een jaar dan ook een IJsco'tje staan (:)
De liefde voor Shetlanders is er al sinds mijn geboorte vrees ik; mijn shetje was er al voor dat ik er was. Helaas deze zomer vertrokken naar de eeuwige grasvelden, maar sinds een maandje staat er een ander dametje om mijn ijsco en ezeltje gezeldschap te houden :D
en dan over minder dan een jaar een kleine toevoeging, omdat ze drachtig is!!!! :o

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:01

ik ben draver fan echt super slimme dieren met pit altans die van mij dan.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:03

ik kijk eigelijk niet zo naar het ras maar meer naar het paard zelf :) wel vind ik de meeste haflingers, KWPNers en arabieren leuk-mooi

met shetlanders, ijslanders en fjorden heb ik helemaal niks :P