Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loveidefix schreef:En daarom vind ik het ook raar dat je een ''jong'' paard niet mag longeren, en dat iedereen daar zon probleem van maakt.
Ik vind namelijk ook dat er een groot verschil tussen zit! Met enkel longeren gebeurt er niets met de spieren,
maar met dubbel wel degelijk.
. JoyCiej007 schreef:xmarliez schreef:Dat heet niet longeren maar loswerken.
.... of opjagen
xmarliez schreef:loveidefix schreef:En daarom vind ik het ook raar dat je een ''jong'' paard niet mag longeren, en dat iedereen daar zon probleem van maakt.
Ik vind namelijk ook dat er een groot verschil tussen zit! Met enkel longeren gebeurt er niets met de spieren,
maar met dubbel wel degelijk.
Wat versta jij onder longeren met enkele longe?? En wat train je meer met dubbele longe?? Wat versta jij überhaupt onder longeren?? Zou jij mij dat kunnen uitleggen?
Ben trouwens nu meer bezig met voor de sulkie want clubcampioenschap komt er aan.
loveidefix schreef:xmarliez schreef:Wat versta jij onder longeren met enkele longe?? En wat train je meer met dubbele longe?? Wat versta jij überhaupt onder longeren?? Zou jij mij dat kunnen uitleggen?
Onder longeren zoals ik dat noem bedoel ik gewoon aan het halster en dan lang touw en beetje de stal moet eruit slingeren (dit mocht ook van de DA)![]()
Dubbele longe heb ik deze week pas 1e keer geprobeert, alleen vind het heel erg irritantBen trouwens nu meer bezig met voor de sulkie want clubcampioenschap komt er aan.
..... dat mag de naam longeren niet eens dragen, je kan het eerder uitrazen noemen want je traint er dan werkelijk ook niets mee.. Je maakt eerder iets kapot want als jij je paard uit laat razen loopt hij niet voorwaarts-neerwaarts maar met zijn hoofd omhoog, drukt zijn rug weg en gebruikt zijn onderhals....... het tegenover gestelde van longeren dus, daarbij vraag je ontspanning, een voorwaarts-neerwaartse houding en lengtebuiging + dat het paard zijn bovenhalsspieren en buik spieren gebruikt en zijn rug juist los laat. xmarliez schreef:loveidefix schreef:
Onder longeren zoals ik dat noem bedoel ik gewoon aan het halster en dan lang touw en beetje de stal moet eruit slingeren (dit mocht ook van de DA)![]()
Dubbele longe heb ik deze week pas 1e keer geprobeert, alleen vind het heel erg irritantBen trouwens nu meer bezig met voor de sulkie want clubcampioenschap komt er aan.
Dat is dus geen longeren..... dat mag de naam longeren niet eens dragen, je kan het eerder uitrazen noemen want je traint er dan werkelijk ook niets mee.. Je maakt eerder iets kapot want als jij je paard uit laat razen loopt hij niet voorwaarts-neerwaarts maar met zijn hoofd omhoog, drukt zijn rug weg en gebruikt zijn onderhals....... het tegenover gestelde van longeren dus, daarbij vraag je ontspanning, een voorwaarts-neerwaartse houding en lengtebuiging + dat het paard zijn bovenhalsspieren en buik spieren gebruikt en zijn rug juist los laat.