[TI] Genoeg om een paard te onderhouden?a

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:51

Heb je er ook aan gedacht dat je nog kleding, schoenen, tasjes, en andere leuke dingetjes wilt kopen? Of eens wat drinken of een ijsje eten met vriendinnen? En natuurlijk tuig, dekens, dekjes, halsters, snoepjes etc. voor je paard? Echt van 170 per maand kom je met de goedkoopste stalling en een gezond paard niet eens rond, laat staan als je paard eens ziek wordt. Daarnaast heb je ook nog de smit, die eens per 6 weken langskomt.

Ik snap heel goed dat je graag een pony wilt. Dat wou ik ook heel graag toen ik zo oud was. Maar wat niet kan... Ik was 17 toen ik voor het eerst een paard had, en werkte 2 volle dagen per week om hem te onderhouden. Mijn ouders betaalde dan nog de smit, verzekering en DA. De aanschaf van een paard lijkt misschien in eerste instantie de grootste kostenpost, maar uiteindelijk is het onderhoud hetgeen wat de meeste ondoordachte kopers nekt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:58

De beste opvoeding van een veulen tot 2,5/3 jaar vind plaats in een kudde. Dan krijgt een paard voldoende ruimte om te spelen en bewegen en word opgevoed tot een 'echt paard'.
Dus een veulen in een pensionstal zetten.... zou ik niet doen :n
In jouw situatie kan ik me voorstellen dat je het beste een rijpaard/pony kan leasen.
Dan doe je ervaring op als 'eigenaar' en kun je je geld besteden aan lessen etc. Daar heb je denk ik het meeste aan.
Succes.

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 19:31

ik denk dat jullie wel gelijk hebben, ik heb nu al een tijdje een lease paard, alleen dat werkte niet zo, maar vandaag ging het super;) dus ik ben redelijk van gedachte verandert

wel bedankt voor al jullie reacties;)

TeeGee

Re: Genoeg om een paard te onderhouden?a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:02

In de Wiki is veel te vinden over kosten. Probeer ook de zoekfunctie eens.