[WN] uiterlijke veranderingen van hengst naar ruin,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: uiterlijke veranderingen van hengst naar ruin,

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:34

Mijn amerikaans gebouwde appie is gecastreerd toen hij bijna 3 was. Hij is nog mega gegroeid, breed was hij toch al van zichzelf, hij is echt heel mooi aan het opdrogen. :)

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:29

mijn hengst is vandaag gecastreerd, ik haal hem als alles goed gaat met hem zaterdag op.
ben benieuwt of het de komende maanden veranderd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:17

ow hij is al gecastreerd? :oo

jammer :o
dan hoop ik dat hij niet teveel veranderd kwa uiterlijk :o

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:20

ikdoemaarwat schreef:
ow hij is al gecastreerd? :oo

jammer :o
dan hoop ik dat hij niet teveel veranderd kwa uiterlijk :o

ik ben er zeker van dat hij breed blijft,hij was zo ontzettend zwaar gebouwd toen hij geboren werd,is ook een zware bevalling geweest omdat het zo een breed gevalletje was

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:29

paris20 schreef:
en kwa gedrag hoe zijn jullie hengsten verandert? zijn er ook onder jullie met oudere hengsten die geruint werden?

hank is met 11jr geruind en na 2 weken stopte het brullen al,
deze zomer gaan buitenrijden met merrie's en hij kijkt er niet meer echt naar,hij kan schouder schouder lopen,maar hoofden bij elkaar geeft nog de reactie van een voorbeen wat vooruit kapt.
paarden op de wei zegt hem niet zoveel meer als je aan het rijden bent,voorheen kon ik afstappen zo stelde hij zich aan
nu hinnikt hij nog nieteens.
maar nog niet zo heel lang geleden heeft hij wel een paard 2x in de les aangevallen (met een vreemde ruiter op hem)
ik blijf voorzichtig,ik weet hoe hij was
en het kan me niet verekken of anderen het aanstellerij vinden want dat zijn mensen die nooit een oudere hengst onder hun gat gehad hebben, of ze zijn zelf nog niet op een leeftijd om enig gezond verstand te hebben op dat vlak.
en een groot voordeel vindt ik dat hij gestopt is met zelfmutatie dat is gestopt na 5 maanden zoiets
verder is het nog steeds een paard met een duidelijk karakter

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:37

morgen wordt er bij ons een hengst geruind..
hij is nu 4 en heeft al een aantal keer gedekt maar is nu echt niet meer te houden....
lijkt jammer genoeg niet op zijn vader..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:39

Ik ga vandaag met mijn hengstje van 2 en half naar de kliniek... bere zenuwachtig...

Ik hoop dat hij mooi blijft, en dat zijn manen niet minder worden..

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:23

essiedepessie schreef:
Ik ga vandaag met mijn hengstje van 2 en half naar de kliniek... bere zenuwachtig...

toch niet morris heea..
die is zooo gaaf!!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:19

allereerst wil ik even zeggen, dat er nog nooit een ruin weer hengst geworden is, dus het is niet met zekerheid te zeggen of en hoeveel ze veranderen... hengsten "dragen" zich meer waardoor de bespiering meer aanwezig lijkt....(dit even uit een discussie die ik met een kliniek erover had...)
hier even mijn hengst, nu ruin...
Afbeelding als hengst

Afbeelding als ruin...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:00

IndianVegas schreef:
essiedepessie schreef:

toch niet morris heea..
die is zooo gaaf!!

ja... toch wel... ;)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:51

Morgen ochtend wordt mijn shetlander gecastreerd. Nu is het nog een stoere hengst, ik hoop dat daar ook niet teveel aan veranderd als hij is gecastreerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:00

Smarty: Wow wat heb je een prachtig paard zeg die kleuren, wauw.

En die leuke flinke fries, wat een mooi friesje, lekkere stevige nek, heel mooi hoor.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:21

hoeveel tijd zit er tussen deze foto's? ik vind m niet echt verandert kwa bouw enz als ik zo kijk, alleen de manen zijn langer?
Wat een plaatje zeg!

smarty schreef:
allereerst wil ik even zeggen, dat er nog nooit een ruin weer hengst geworden is, dus het is niet met zekerheid te zeggen of en hoeveel ze veranderen... hengsten "dragen" zich meer waardoor de bespiering meer aanwezig lijkt....(dit even uit een discussie die ik met een kliniek erover had...)
hier even mijn hengst, nu ruin...
Afbeelding als hengst

Afbeelding als ruin...

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:56

dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor), Zijn manen zijn echt mega nog gegroeid, en doen dat nog steeds ( hangen nu tot op zijn knieen). Ik hanteer zelf de regel, als ze als hengst een meerwaarde aan het fokken kunnen geven en daarbij een fijn karakter hebben, dat ik ze dan hengst laat, als ze echt veel hengst zijn, en dus ook een gevaar voor zichzelf of voor anderen kunnen opleveren, dan gaat de handel er gelijk af.... Het ziet er misschien stoer uit om een hengst te rijden, maar ik denk dat dat meer voor anderen leuk is als voor jezelf, (bespiering is toch mooier als het erop getrained is vind ik dan) en tja of je daar dan blij mee moet zijn... ;)

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:19

Mijn paard is 2,5 en vorige maand gecastreerd.
Heeft iemand al ervaren dat zijn of haar paard na de castratie de hoogte in groeit?
Die van mij groeit zoiezo nog door maar ik vraag me af of het echt opvalt dat paarden na castratie doorgroeien.
De een zegt het is een fabel en de ander gelooft er echt heilig in.
Mijn paard is nu 1.68 dus ik hoop niet een al te grote groeistuip aangezien ik 1.58 ben _O-

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:57

Ik heb het idee dat mijn ex-hengstje behoorlijk gegroeid is de afgelopen tijd. Hij is eind juli gecastreerd.
Gelukkig in zijn koppie al een stuk rustiger, hij loopt nu lekker met zijn moeder en vriendinnetje in de wei. Hij heeft nog wel sterk de neiging om de dames te verdedigen t.o.v. de andere ruinen. Maar het wordt wel een stuk minder.

Ik heb nog geen goede foto's ter vergelijking.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:01

Ik heb niet het idee dat er echt iets veranderd. Die van ons is gecastreerd toen 1 was! ( Het was erg vroeg maar het kon niet anders) Maar hij is van zichzelf echt mega gespierd! In mijn profiel zie je foto's van hem, onderaan. Ik weet niet hoe hij eruit had gezien als hij tot bijvoorbeeld zijn 3ed jaar hengst was geweest.
Waarschijnlijk verschilt dit ook erg per paard.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:32

smarty schreef:
dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor)

Stop It blijft een van mijn favorite kanjers! Prachtig is hij gewoon!
Ik dacht alleen dat het al langer gelden was dat hij geruint was? Ik kan me nog herinneren dat mijn merrie dragend van een veulen van Stop It is overleden en dat Stop It in dat zelfde jaar bij Burgmeijer is geruint. Dit was eind 2006. Dus dan zit er nog langer tussen de hengst vs ruin fotos.
Brandy lijkt op zijn vader, zijn manen groeien ook mooi lang en hij heeft dezelfde stevige bouw, super! En echt een super lief karakter, ik had het niet beter kunnen wensen 8-)

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 22:54

smarty schreef:
dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor), Zijn manen zijn echt mega nog gegroeid, en doen dat nog steeds ( hangen nu tot op zijn knieen). Ik hanteer zelf de regel, als ze als hengst een meerwaarde aan het fokken kunnen geven en daarbij een fijn karakter hebben, dat ik ze dan hengst laat, als ze echt veel hengst zijn, en dus ook een gevaar voor zichzelf of voor anderen kunnen opleveren, dan gaat de handel er gelijk af.... Het ziet er misschien stoer uit om een hengst te rijden, maar ik denk dat dat meer voor anderen leuk is als voor jezelf, (bespiering is toch mooier als het erop getrained is vind ik dan) en tja of je daar dan blij mee moet zijn... ;)

ja mischien dat t op deze foto wat moeilijk te zien was voor me haha, en is hij veel gespierder.
maar ik bedoelde meer dat ik m er niet minder om geworden vind hij ziet er nog steeds inposant uit, en niet minder ''hengst''.
ps, met mijn nu ruin gaat het goed hij heeft iets wat zwelling rond de koker maar het word al minder en hij maakt het goed. ik zal even een goede foto van hem maken morgen en dan plaatsen.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:44

Jolande schreef:
smarty schreef:
dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor)

Stop It blijft een van mijn favorite kanjers! Prachtig is hij gewoon!
Ik dacht alleen dat het al langer gelden was dat hij geruint was? Ik kan me nog herinneren dat mijn merrie dragend van een veulen van Stop It is overleden en dat Stop It in dat zelfde jaar bij Burgmeijer is geruint. Dit was eind 2006. Dus dan zit er nog langer tussen de hengst vs ruin fotos.
Brandy lijkt op zijn vader, zijn manen groeien ook mooi lang en hij heeft dezelfde stevige bouw, super! En echt een super lief karakter, ik had het niet beter kunnen wensen 8-)

foto van hem als ruin zijn ook vorig jaar zomer gemaakt, vandaar dat er 1,5 jaar tussen zat ;)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 02:10

Mijn ruin is nu een jaar geleden gecastreerd mischien iets langer.
hij is kwa bouw niets veranderd het enige wat ik aan hem merk is dat hij niet meer gilt en net een tikkeltje makkelijker is geworden aan de hand (hij wilde aan de hand nog wel is flink hinnike naar andere paarden) verder is hij gewooon precies dezelfde jac gebleven met alles ook onder het zadel en kwa bouw. hij is zelfs iets breder geworden kwa bespiering maar denk dat dat aan de traning ligt ;)