Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

paris20 schreef:en kwa gedrag hoe zijn jullie hengsten verandert? zijn er ook onder jullie met oudere hengsten die geruint werden?
smarty schreef:allereerst wil ik even zeggen, dat er nog nooit een ruin weer hengst geworden is, dus het is niet met zekerheid te zeggen of en hoeveel ze veranderen... hengsten "dragen" zich meer waardoor de bespiering meer aanwezig lijkt....(dit even uit een discussie die ik met een kliniek erover had...)
hier even mijn hengst, nu ruin...als hengst
als ruin...

smarty schreef:dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor)
smarty schreef:dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor), Zijn manen zijn echt mega nog gegroeid, en doen dat nog steeds ( hangen nu tot op zijn knieen). Ik hanteer zelf de regel, als ze als hengst een meerwaarde aan het fokken kunnen geven en daarbij een fijn karakter hebben, dat ik ze dan hengst laat, als ze echt veel hengst zijn, en dus ook een gevaar voor zichzelf of voor anderen kunnen opleveren, dan gaat de handel er gelijk af.... Het ziet er misschien stoer uit om een hengst te rijden, maar ik denk dat dat meer voor anderen leuk is als voor jezelf, (bespiering is toch mooier als het erop getrained is vind ik dan) en tja of je daar dan blij mee moet zijn...
Jolande schreef:smarty schreef:dank je wel voor het compliment, ik vind hem wel wat veranderd in bouw persoonlijk, een stuk meer bespiering zit erop, zeker op zijn billen... er zit 1,5 jaar tussen de van hengst naar ruin foto, hij is nu 7 dus wel laat gecastreerd, hij is nog wel echt een mannetje, maar dat zit ook wel in zijn karakter (een heel sterk maar heel lief ook karakter hoor)
Stop It blijft een van mijn favorite kanjers! Prachtig is hij gewoon!
Ik dacht alleen dat het al langer gelden was dat hij geruint was? Ik kan me nog herinneren dat mijn merrie dragend van een veulen van Stop It is overleden en dat Stop It in dat zelfde jaar bij Burgmeijer is geruint. Dit was eind 2006. Dus dan zit er nog langer tussen de hengst vs ruin fotos.
Brandy lijkt op zijn vader, zijn manen groeien ook mooi lang en hij heeft dezelfde stevige bouw, super! En echt een super lief karakter, ik had het niet beter kunnen wensen