Begeleiden voortplanting en hulpkracht paarden KI, wie o wie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: Begeleiden voortplanting en hulpkracht paarden KI, wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:56

Nou dat weet ik dus niet, dat was ook mijn volgende vraag aan degene die de papieren al hebben.
Als je het diploma hebt en je besteld sperma, is het dan goedkoper dan wanneer het via de dierenarts gaat? Beter gezegd hoe gaat dat uberhaubt in zn werk?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:52

daffie1986 schreef:
Als je het diploma hebt en je besteld sperma, is het dan goedkoper dan wanneer het via de dierenarts gaat? Beter gezegd hoe gaat dat uberhaubt in zn werk?

Nee het sperma is even duur. Je betaald gewoon geen veeartskosten voor het insemineren.
Maar je betaald uiteraard wel gewoon de veeartskosten voor eicelcontrole en begeleiding.
Oftewel, het maakt eigenlijk niks uit...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:00

daffie1986 schreef:
En meot je dan ook ervaring opdoen in het vangen van sperma, sperma verwerken enz. bij die hengstenhouder

jazeker, alle onderdelen moeten aan bod komen....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:10

Ben het met Suzanne F. eens: volgens mij kost 't sperma gewoon wat 't kost. Of je het nu rechtstreeks bij de hengstenhouder vandaan laat komen of dat je het via een tussenpersoon/makelaar besteld. Alleen de kosten van het insemineren heb je niet. Misschien kan je korting krijgen van de hengstenhouder als je heel veel afneemt?

Als ik jou was zou ik mij eerst eens gaan verdiepen hoe de handel en wandel van de zaadhandel loopt want die heeft volgens mij meerdere wegen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:14

Sjonge,ik ben inseminator van koeien maar die opleiding was zomaar gepiept!!
5 dagen praktijk en n boek mee naar huis met theorie en ik werd inhet diepe gegooid!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 23:16

ja dat zei mijn vriend ook al die is boer en zn diploma gehaald bij hb(dacht ik) die had voor 400 euro volledige diploma.

Dus het enige voordeel wat je er dus uithaalt is dat je bespaard op de veearts voor het insemineren? Wat kost het ongeveer als de veearts het doet?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:30

Dat hangt van de veearts af ;)
Ik heb mijn papieren ook en het kost idd veel tijd om je stage te lopen. Die van mij was onbetaald (bij de meesten zo, of je moet al werkzaam zijn bij een gecertificeerd station, dan doe je het gewoon onder werktijd).

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:54

wel interresant...zoiets zou ik ook wel willen doen...

lees hier even mee...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 23:14

Sorry voor de late reactie!

En kan iemand mij ook vertellen wat die cursus in utrecht kost, want daar kan ik dus echt niks over vinden. Zou het minder vinden als ik straks nog is 800 euro daarvoor moet betalen. Dat is dus echt het enige wat nog aan info ontbreekt, de kosten van utrecht en hoe je je daar dan kan inschrijven, of krijg je daar een aanmeldingsformulier voor als je de eerste hebt afgerond?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:22

daffie1986 schreef:
Sorry voor de late reactie!

En kan iemand mij ook vertellen wat die cursus in utrecht kost, want daar kan ik dus echt niks over vinden. Zou het minder vinden als ik straks nog is 800 euro daarvoor moet betalen. Dat is dus echt het enige wat nog aan info ontbreekt, de kosten van utrecht en hoe je je daar dan kan inschrijven, of krijg je daar een aanmeldingsformulier voor als je de eerste hebt afgerond?

1200 euro. je moet jezelf opgeven