Het zadel bevalt mij heel er goed, zit al een huis en ligt perfect op mijn paard! IK heb meende ik de fit 4.. ik ben heel tevreden over het zadel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Wat een interessant topic!
Ik heb een fries met weinig schoft, erg rondgeribt, en een hele korte rug. Het lukt mij niet een geschikt dressuurzadel te vinden (zo passen een brede JC niet, een Equestor David de Wispelare heeft een goede pasvorm maar is te lang, Euroriding Diamant fit 4 past niet).
Heeft iemand van jullie ervaring met een zadel voor een fries als de mijne?
Citaat:Ik rijd mijn fries met een Ainsley Vanguard. Mijn andere fries rijd ik met een Stubben, dit zadel heb ik aan laten meten door VanRijs uit zevenhuizen.
Dit bedrijf komt bij je langs met een bus vol met zadels en ze zien na twee zadels te hebben gepast welke geschikt is voor je paard, echt een aanrader!!!
[***] schreef:Over Van Rijs gaan inderdaad veel verhalen (even met de zoekfunctie zoeken, en je kunt pagina's lang lezen). Ik ben zelf alleen in hun winkel wezen kijken naar een tweedehands zadel, en het aanbod voor brede paarden bestond alleen uit een Wintec. Persoonlijke ervaring heb ik niet met passen.
Het punt is voor mij: wanneer je 2000 euro te besteden hebt, is het niet een probleem om een aardig zadel te vinden voor je fries. Maar voor een kleiner budget is het een heel karwei! Tweedehands is eigenlijk niet te doen wanneer je een zadel zoekt voor een echt rond paard met een korte rug (ik heb inmiddels aardig wat bekeken en geprobeerd). Binnenkort ga ik een Zaldi proberen, ik ben erg benieuwd.
Ik hoor trouwens erg wisselende verhalen over de kwaliteit van de (nieuwere) Fryso en Tietse's Choice zadels, hoewel men er in dit topic erg positief over is.
[***] schreef:Ik hoor trouwens erg wisselende verhalen over de kwaliteit van de (nieuwere) Fryso en Tietse's Choice zadels, hoewel men er in dit topic erg positief over is.