[WN] Welke pleasure hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:44

Cassidy schreef:
Misschien trap ik nu wel een open deur in, maar heb je je merrie al op HYPP laten testen?

:j Ze is getest op HYPP: N/N

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:48

quarterH

Re: Welke pleasure hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:54

ik dacht dat die reining deed? ik kan zo snel geen pleasure show record van hem vinden via google..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:03

Nu dacht ik toch ook dat dat een reiner was...

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:33

Vera ik zal proberen om wat foto,s op het forum (Goede Pleasure hengsten bij europeanhorsebreeders zetten,als het me lukt)anders gaan we hier zo off topic.
Jaycee,zou je ook niet denken aan een hunter paard,zoals Do You have a minute,of Hot Diggity Joe,om je stokmaat te vergroten,dit zijn grote hengsten boven de 160.en lopen ook pleasure.
ik heb een dekking op DQHA SSA gekocht van de hengst Hot Diggity Joe voor één van mijn merries die 154 is,ook om die reden dat ik wat groter paard wil.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:55

Pff er zijn er zoveel! Ik kan echt niet meer kiezen.... Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Only Invitational of Nite Chip.
Is een hunterhengst dan wel een goeie combinatie (qua bouw en afstamming) voor mijn haltermerrie?

Ik ben ook wel geïnteresseerd om op een dekking te bieden op die DQHA SSA, maar ik weet niet precies hoe dat werkt...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:12

persoonlijk zou ik een hunterhengst met veel TB erin niet doen om de eerder genoemde reden (alles net-niet) maar een Only Invitational bv loopt ook erg goed mee in de hunter maar is wel vol quarter

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:15

Dat is ook zo quarterh.maar vrijwel alle hunter hengsten lopen ook pleasure.met veel TB is inderdaad wel een ? maar moet zo ie zo bij je merrie passen.
het is heel simpel om te bieden op de DQHA SSA,alleen de veiling is geweest,de hengsten waarvan de deksprong niet is verkocht kun je op bieden + helft dekgeld + 100 euro administratie kosten dan kijken ze per 31 maart wie het hoogst heeft geboden en die krijgt de deksprong,je kan via de DQHA gewoon online bieden.als je de deksprong krijgt,krijg je ook nog een gratis kaart om mee te doen met de futuritys.De beste zijn natuurlijk al verkocht.
wil je meer weten,laat het me weten.succes

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:59

Ik vind Really Rugged Kid geen pleasurehengst (heb zelf een afstammeling van gehad). Dat is echt een reiner met een scheutje allround :)

Ik ga toch eens kijken op die site!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 11:08

dunemole schreef:
Dat is ook zo quarterh.maar vrijwel alle hunter hengsten lopen ook pleasure.met veel TB is inderdaad wel een ? maar moet zo ie zo bij je merrie passen.
het is heel simpel om te bieden op de DQHA SSA,alleen de veiling is geweest,de hengsten waarvan de deksprong niet is verkocht kun je op bieden + helft dekgeld + 100 euro administratie kosten dan kijken ze per 31 maart wie het hoogst heeft geboden en die krijgt de deksprong,je kan via de DQHA gewoon online bieden.als je de deksprong krijgt,krijg je ook nog een gratis kaart om mee te doen met de futuritys.De beste zijn natuurlijk al verkocht.
wil je meer weten,laat het me weten.succes

Hmm... misschien volgend jaar dan. Dan ga ik misschien voor One Hot Krymsun ofzo :D

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:09

moet je echt doen,is ook heel leuk om mee te maken,zo,n veiling

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 06:01

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:40

ja johanna, alleen op de hengsten die nog niet verkocht zijn!dus die op de veiling zijn verkocht, kun je niet meer op bieden!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:06

fvdhaak schreef:
Really Rugged Kid is een goede pleasure Hengst en betaalbaar!
http://www.allbreedpedigree.com/really+rugged+kid
Wij kunnen er over mee praten want hebben er ook 1 van hem.

Rugged is puur reining gefokt, maar in combi met de mama ( volledig reininggefokte, :P ) van jullie Boris , zijn er twee prachtige pleasure- nakomelingen uitgekomen, :D :D .

Maakt niet uit, het is altijd leuk om te horen hoe bere- trots mensen op hun paard zijn!

kuiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:40

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:06

Pure Dynamic vind ik ook een hele mooie! Ik twijfel nog steeds... Nite Chip of Only Invitational, of ja misschien Pure Dynamic.
Welke zou het beste bij m'n merrie passen qua papier?

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:13

ik zou kijken naar een vrije bloedlijn,dus als er geen enkele ouder overeen komt met jou merrie,x bloedlijn kun je die gebruiken,dan zou ik kijken naar de zwakke punten van je merrie en kijken of die gecompenseerd kunnen worden door de hengst,en dan nog één ding en eigenlijk wel de belangrijkste is.Wat heeft hij gepresteerd,past dat bij jou merrie,ik bedoel zet geen pleasure hengst op een reining merrie,enz enz