[H]Welke hengst op een kleine KWPN Troy X TCN Partout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:03

Ik vind het een erg mooie merrie. En inderdaad nog wel heel erg aan de vroege kant om nu al naar informatie en tips van potentiele hengsten te vragen als je van plan bent om haar over 6 jaar te laten dekken. Wat ik overigens wel met je eens ben, wacht met dekken en doe eerst ervaring met haar op. In de tijd dat je haar traint en ze volledig uitgroeit weet je meer van haar plus- en minpunten en maakt dit de keuze van een hengst misschien heel anders. Bovendien zijn er over 6 jaar hoogstwaarschijnlijk veel nieuwe hengsten bij en oude hengsten weggevallen.
Dat filmpje plaatsen is niet echt euhm...slim. :n Je kunt dan zulke reacties verwachten. Het enige wat ik daarover wil zeggen is; leer alsjeblieft meer over de lichaamstaal van het paard!

gratchen

Re: [H]Welke hengst op een kleine KWPN Troy X TCN Partout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:22

Duidelijk gevalletje van hoe je de "7-games" van Parelli kunt omvormen tot de "7-tortures".

TS als je (opbouwende) tips wilt kun je me een pm sturen. Ik vind het nl. wel een erg sympathiek en zo te zien sensibel paard.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:44

Rhea schreef:
lachen??, huilen bedoel je...

Nogal ja + het gebrek aan normaal nederlands schrijven.. :\

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:52

Dat je zo met je paard om gaat! ze houd geen vertrouwen meer over en voor haar gewrichten en pezen lijkt mij dit niet goed, en spieropbouw lukt zo ook echt niet!

met een stamboek merrie niet dekken!

ruitershopon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:49

kunnen jullie haar niet beter "advies geven"ipv afkatten?
Het is natuurlijk erg makkelijk om iemand anoniem kritiek tegeven....enne we hebben het allemaal moeten leren.
Ik ken haar niet,maar haar paardje wel en ik weet dat ze veel predikatenrijke voorouders heeft.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:53

shan schreef:
Ik weet: het is een beetje flauw, maar ik moest hier toch erg om lachen. :D

sassiej92 schreef:
duidelijk een dominantie probleem

ga eerst zorgen dat zei jou als haar leider ziet en niet andersom
ze meot respect hebebn
wees neit bang af en toe flink boos te worden
je mag best een filnke klap uitdelen zo gaat het er in de kudde ook aan toe bij ongeacepteerd gedrag

als je gaat longeren meot je duidelijk zijn
wat wil je hoe maak je dat je paard duidelijk
let op je lichaamstaal
en vooral niet terug dijnzen dan kun je helemala opnieuw beginnen
als ze naar je toekomt strenmg zeggen dat ze meot stoppen (leer een comando of gebaar) doet ze dit niet stap opzij en van de zijkant naar haar toe (leer haar wijken voor druk) duw haar opzij of zorg dat ze op indirecte druk wijkt en jaag haar weer weg

lukt het zo niet zou ik proberen zonder lijn gewoon los laat haar maar lopen en rennen
laat maar gek doen en boos kijken als ze jou maar niet omver loopt of aanvalt dan jaag je haar strenger weg net zo lang totdat z elief naar je kijkt of braaf naar je toe komt
het zal in het begin lang duren misschien ben je wel anderhalf uur bezig maar ze stopt er echt wel mee als ze meo is of als ze je respcteerd

CONTROLLEER OOK OF JE SPULLEN PASSEN MISSCHIEN DOET HET PIJN OF IS ZE BANG EN VALT ZE DAAROM AAN!!!!

Nou Sassiej; wat kan jij uit je nek l*llen, jij hoort gewoon niet met jonge paarden om te gaan!!! :oo

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 06:42

claudianoa schreef:
met een stamboek merrie niet dekken!

Waarom niet?

Een van de doelen met paardenfokken is toch om je uitgangs materiaal weer te verbeteren. De juiste hengst bij een merrie zoeken zodat er weer een pluspunten punten extra bij het veulentje komen.

Wie weet fokt ze hier wel een stermerrie uit.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:30

zijn zoo veel paarden in nederland. Als je voor je zelf een wil fokken okey maar niet voor de verkoop. Ik zou het gewoon niet doen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:23

Doordat dit topic totaal niet meer ontopic is wordt hier een slotje op geplaatst.