Haflingerfoklijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie de beste haflingerfoklijn?

ST-lijn
4 (12%)
A-lijn
10 (32%)
W-lijn
10 (32%)
N-lijn
3 (9%)
Anders, nl...
4 (12%)

Totaal aantal stemmen: 31

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:55

Eigenlijk is het een beetje onzin om te zeggen uit welke lijn je paard komt. Sheril haar vader is liz Alpha, maar als ik naar haar vier overgrootvaders kijk, zitten er vier verschillende lijnen in. Van die vier hengsten heeft ze van ieder evenveel bloed meegekregen, die A-lijn wordt wel belangrijk gevonden maar maakt als je verder in de afstamming terug kijkt maar een klein gedeelte uit van Sheril, van haar bouw en karakter. De rest wordt door die andere lijnen bepaald (N, St en W). In Duitsland en Oostenrijk wordt ook veel meer aandacht besteed aan de merrielijnen, dat zie je hier in de Haflingerfokkerij bijna helemaal niet. Alles draait om de hengst, terwijl de merrie de helft van de genen bijdraagt.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:03

Ik heb op iets anders gestemd, omdat ik helemaal gek ben op v/d Bosrand hengsten. En aangezien die allemaal (van dat ik ken) met een M beginnen....

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 12:02

Elke schreef:
Ik heb op iets anders gestemd, omdat ik helemaal gek ben op v/d Bosrand hengsten. En aangezien die allemaal (van dat ik ken) met een M beginnen....

Ja dom, die staat er niet bij kwam ik pas achter nadat ik de poll erop had gezet! Clown

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:56

Ik ga voor de A lijn want daar komt Lex uit (Alexxy off.)
maar ik zou verder ook niet echt weten wat precies de verschillen zijn in de lijnen, zijn er geen duidelijke kenmerken te noemen? bijv verschillen in bouw, karakter, gebruiksmogelijkheden (valt weer half onder bouw) dat soort dingen....
waarom wordt er zoveel met A lijn hengsten gefokt eigenlijk?? zijn zij zoveel beter dan anderen??
ik vind het trouwens ook wel jammer dat de regel met namen niet voor merries geldt, dan zie je daaraan ook veel sneller uit welke lijn ze komen!

(tsssk wat een verhaal weer en wat een vragen weer.....)

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:57

Kuikzz schreef:
Ik ga voor de A lijn want daar komt Lex uit (Alexxy off.)
maar ik zou verder ook niet echt weten wat precies de verschillen zijn in de lijnen, zijn er geen duidelijke kenmerken te noemen? bijv verschillen in bouw, karakter, gebruiksmogelijkheden (valt weer half onder bouw) dat soort dingen....

dat staat dus al in een ander forum Schijnheilig Lips are sealed

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 19:31

Waar we het al over hadden gehad... de merrie komt uit een andere lijn dus kenmerken van bepaalde lijnen zijn niet te noemen. Het gaat gewoon om de hengsten met dezelfde beginletter!

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:16

YouKwnowWho schreef:
Het gaat gewoon om de hengsten met dezelfde beginletter!

oke mijn hengst heet Almnebel Imladris zijn vader heet Altjo van de kenterstreek zijn opa was Admiral en zijn overgroot opa was Asbach.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 07:52

Scherps"]
[quote="YouKwnowWho schreef:
Het gaat gewoon om de hengsten met dezelfde beginletter!

oke mijn hengst heet Almnebel Imladris zijn vader heet Altjo van de kenterstreek zijn opa was Admiral en zijn overgroot opa was Asbach.
[/quote]

Dan heb jij een neef van Stella! Admiral is ook de vader van de moeder van Stella!

Groetjes Denise.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:12

Goh, dan heb ik ook een neef gehad. Armando Imladris. v. Altjo en mv. Naxos. Grote familie als je het zo gaat bekijken.Haha! Wat zal ewalda zich hier eenzaam voelen zonder haar familie in nederland... Knipoog

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:10

stal Imladris is volgens mij ook een giga grote haflinger fokkerij.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:59

Valt wel mee. Ze hebben 2 hengsten. Altjo van de kenterstreek en Watson imladris. Allebij zelf gefokt. 15 merries en en nog 6 hengsten ruinen voor zichzelf of verkoop. Er zijn nou veel paarden te koop daar omdat Cees vind dat hij er te veel heeft. Ze hebben dit jaar daarom ook geen veulens dit jaar. Verder hebben ze Naro, Wirbelboë en Alcantara gehad. Vast oook nog wel meer, maar dat was voor mijn tijd. Haha!

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:32

De W lijn natuurlijk! *LOL* Mijn paardje komt uit de W-lijn!!!
Haar vader is nl. Wimpel van de Beekenpieper ( wat een naam! Party!! )

PS: Hoe zet je een foto in je bericht? Kunnen jullie mijn Haffie ook eens zien! Tong uitsteken