Tuigpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:45

jup,
Manno Renovo, en Jonker zijn de mooiste tuigers ooit.

Ik ga ook meestal naar de tuigpaardendag.
Vind het echt superpaarden; tuigpaarden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:48

Fabricius niet uitvlakken he, dat is ook een hele belangrijke hengst.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 13:54

helemaal vergeten..
*kijkt heel schuldig*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 18:26

Ik vind Renovo, Balmoral Haha! , en Cambridge Cole heel mooi.

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:34

Riëtte schreef:
Ik heb een tuiger-merrie uit Unicum. Ik rij echter alleen onder het zadel. Vorig jaar hebben we geprobeert haar in het span te krijgen, maar ze is een staker (vertikt te lopen voor de kar, steigert en laat zich over haar zij vallen, ligt dan dwars voor de kar.... Niet echt de bedoeling en lekker link.

Wat leuk om iets van een andere Unicum afstammeling-eigenaar te lezen! Ik ben er nl. ook eentje! Ongeveer 3 jaar in mijn bezit. Mijn paard is een ruin uit Unicum, met als vm Jonkheer. Hij heet Hilco en is dus van 1989.

En of ik jou verhaal herken zeg! Ik wil absoluut niet voor de kar proberen; durf en kan ik zelf niet, maar ik weet ook zeker dat Hilco het ook helemaal nix vind.
Alleen onder het zadel heb ik in het verleden al problemen genoeg gehad. Allemaal op te lossen hoor, maar kwam inderdaad ook vaak voort uit staakgedrag. Dus dat herken ik helemaal van jou, Riëtte.

En dat stukje over dat ze snel een loopje met je nemen; herken ik ook.
Ik ervaar ook dat tuigers over het algemeen 'lastiger' zijn dan anderen. Vooral als ie moet werken komt bij Hilco toch snel verzet (staken) en een beetje eigen beslissingen nemen. Frusty
In het verleden was galopperen bijv. een drama, want meneer ging steeds meer staken en zelfs achteruit. Boos!
Gelukkig is dat bij ons samen nu helemaal over, maar het blijft sluimeren bij hem. Als ik mijn bijrijdster zag 'klungelen' de eerste paar keren; de hele truckendoos gaat weer open. Extreme duivel
Dat gedrag is niet weg, maar ik weet er nu gelukkig mee om te gaan.

Ik heb een verrichtingsonderzoek van Unicum, maar daaruit blijkt eigenlijk nix van dat zgn. lastige gedrag. Wel dat ie tijdens dit onderzoek tongproblemen had, waar ik met Hilco ook af en toe mee aan het knoeien ben...

Ik vind het omgaan met dit tuigpaard een grote uitdaging en ben ook heel blij en trots dat mij dit allemaal gelukt is. We zijn samen een eenheid geworden waar niet zomaar iedereen tussen komt ! Lovers

*LOL* *LOL* Party!! Pling

DianaL

Ps Riëtte ;ik weet niet hoe ik jou fotos kan bekijken. Ik ben beetje nitwit op PC-gebied (oa) Schijnheilig Frusty

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:37

Dit topic is al een jaar oud.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:59

ik dacht al, een nieuwe Billy Haha! die meer als 1000 berichten heeft??

slotjeee Lips are sealed

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:32

En daarom zet ik er idd een slotje op.