[TI] Mag ik u voorstellen... Samanta en Laura...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 11:29

desillies schreef:
Leuke diertjes, zie nu ineens je boktnaam en vraag me direct af waar je prachtige merrie van een jaar of 2 geleden uiteindelijk nog heen is gegaan?

Dat is al weer drie jaar geleden. Ik heb twee jaar in australie gezeten en had toen mijn paarden verkocht.
Om een lang ( maar erg grappig verhaal) kort te maken... ze staat hier een paar kilometer vandaan als fokmerrie ( wat ik probeerde te voorkomen) Ze heeft nu al drie veulens gehad daar...
Heb wel spijt, maar tja, ik kon niets doen aan dat ik haar toen moest verkopen, dus spijt is moeilijk te onschrijven. Ze staat nu net als veel fokmerries bij grote fokkerijen met haar hoofd halfstok tussen de rest van de fokmerries... Weinig van mijn meisje meer over behalve haar premies...

snowdon

Re: Mag ik u voorstellen... Samanta en Laura...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:47

Ze had het slechter kunnen treffen denk ik ....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:02

snowdon schreef:
Ze had het slechter kunnen treffen denk ik ....

Ik klaag ook niet, sorry als dat zo over kwam. Ze staat prima. Ze staat voor een fokmerrie erg goed daar. Staat mooi rond en tussen de rest met een hele dag door hooi en geloof ook kuilgras.
Voor een fokmerrie staat ze daar perfect. Bij mij stond ze als een verwend paradepaardje. En dat is het verschil dat je ziet. Ze staat er nu als een tinkerfokmerrie, bij mij als showpaardje. Dat is het enigste verschil. De spijt is puur omdat ik haar mis, niet omdat ze nu slecht staat ( want dat is niet het geval).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:12

Ah zo, nu staat het er inderdaad anders.... :j

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:46

3 jaar geleden alweer!!
Ik weet nog dat ik toen met je heb ge-pb't over haar, ik vond haar geweldig aansprekend.
Jammer dat ze uiteindelijk als fokmerrie word gebruikt terwijl jij dat graag anders had gezien, maar gelukkig heeft ze het dus goed getroffen en heb jij 2 nieuwe bontjes :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:03

Wauw, wat een knapperds! Die eerste is wel heel leuk getekend op het hoofd zeg! veel plezier met je knapperds! :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:11

desillies schreef:
3 jaar geleden alweer!!
Ik weet nog dat ik toen met je heb ge-pb't over haar, ik vond haar geweldig aansprekend.
Jammer dat ze uiteindelijk als fokmerrie word gebruikt terwijl jij dat graag anders had gezien, maar gelukkig heeft ze het dus goed getroffen en heb jij 2 nieuwe bontjes :)

Ze was idd een speciaal geval en dat zeg ik niet omdat ze van mij was. Ze had een persoonlijkheidje waar je gewoon totaal van onder de indruk kon zijn en dan de manier waarop ze zich gedroeg was vaak lachwekkend. Had heel graag gehad dat ze idd bij iemand thuis was komen staan en haar luxe leventje had kunnen doorzetten met appeltjes, dekentjes, etc. Weet dat het niet echt tinker-like is dekentjes, maar tja, je had haar gezien, ze was gewoon het showpaardje wat wat extra aandacht nodig had.
Nu is ze helaas doorsnee geworden, juist wat ik toen totaal niet wou. Dus tja, wat ik zei. Ze staat prima, maar ze is wel veranderd, helaas.

Ja, deze twee gevlekte doerrakken zullen hetzelfde lot ondergaan. Zullen ook weer tot aan hun oren verwend worden. Ga van het weekend twee stallen voor ze maken met een kleine uitloop. Dus zullen geen natte voetjes meer krijgen na het weekend ( hopelijk dat het me van het weekend gaat lukken).
Hebben nu twee weides met gras die ik de hele zomer niet gebruikt heb ( dus hoog en gelukkig nog erg groen gras). De ene weide loopt uit op een grote appelboom die elke dag weer een lading appels laat vallen. Wisten eerst niet goed wat ze ermee aan moesten, maar gaan nu elke keer kijken ofdat er weer wat lekkers op de grond ligt ( helaas vooor hun raap ik elke dag een deel op omdat ze niet teveel appels ineens mogen). Lopen nu als schoothondjes achter me aan ( krijgen twee keer op de dag 1 kiloschep jaarling mengeling en weten al donders goed wat hun voerbak is) krijgen twee keer op een dag hooi en eenheel klein beetje kuilgras. Dus denk dat het wel weer twee Lecy's worden. Ze hebben gewoon geen keuze. hahahha... Maar deze moeten wel dringend aan hun training beginnen, want ze zijn wel stout af en toe ( vinden het leuk om over je heen te lopen omdat ze niet willen dat de ander het krijgt).
Kan niet geloven dat ik ze nog maar een paar dagen heb, want ze lopen al rond alsof ze nooit iets anders gedaan hebben...

Heb jij al jou paardjes nog? Hoe zijn die tweelings uitgegroeid?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:13

zij schreef:
Wauw, wat een knapperds! Die eerste is wel heel leuk getekend op het hoofd zeg! veel plezier met je knapperds! :D

Samanta bedoel je... Ik ben zelf erg gecharmeerd van Laura haar hoofdje omdat ze twee blauwe ogen heeft. Staat erg onschuldig.

Dank jullie voor je berichtjes btw...