jong kwpn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zou ik bij het jong kwpn gaan?

ja, ik wil erbij, richting RP
29 (87%)
ja, ik wil erbij, richting TP
2 (6%)
ja, ik wil erbij, richting GP
2 (6%)

Totaal aantal stemmen: 33

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 18:35

geef je mening maar sarabande.

met deze poll wil ik weten hoeveel jonge bokkers (tot 26) deraan mee willen werken/ zich ervoor inzetten.

als jij een poll wil maken: wat vinden de ouderen hiervan, doe gerust!

het jong kwpn wil heel wat interessante cursussen organiseren
(zie bovenaan de topic dan)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:41

Mijn mening staat voor jouw post. Maar het KWPN wil hier meestal geen geld in steken, heeft het ook niet nodig met hun bijna monopoliepositie als sportpaardenfokkerij. In Duitsland lgt dat anders, daar willen de elkaar beconcurerende stamboeken graag nieuwe fokkers binnen hun gelederen halen en ervoor zorgen dat er op hun paarden gereden wordt. Daar zijn ook allerlei staatssubsidies voor in Duitsland.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:17

Ik heb me er al voor opgegeven en ik heb ook maar een ruin?! Ik loop er wel mee rond om misschien ooit eens een goeie fokmerrie te kopen en darmee te gaan fokken. Ik vind het een hartstikke leuk initiatief en het is gewoon gezellig om met allemaal paardenmensen te praten over de sport en de fokkerij en leuke dingen te doen!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:08

Yvonne19 schreef:
Ik heb me er al voor opgegeven en ik heb ook maar een ruin?! Ik loop er wel mee rond om misschien ooit eens een goeie fokmerrie te kopen en darmee te gaan fokken. Ik vind het een hartstikke leuk initiatief en het is gewoon gezellig om met allemaal paardenmensen te praten over de sport en de fokkerij en leuke dingen te doen!!

Ik heb een hele leuke NRPS-merrie en daar gaan we ook mee fokken(ze is nu drachtig *LOL* ). Bij het NRPS zou ik ook meteen lid worden, maar KWPN weet ik nog niet, daar heb ik gewoon minder mee...
Die paardenmensen zie en spreek ik toch wel genoeg en ik heb nu niet bepaald tijd over En aangezien ze ook wel niets in de buurt van Den helder zullen organiseren moet ik ook altijd al een eind reizen...Verdrietig

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:12

Hmm ik klikte op GP maar dat moest RP zijn. *oops*

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:48

sarabande schreef:
Mijn mening staat voor jouw post. Maar het KWPN wil hier meestal geen geld in steken, heeft het ook niet nodig met hun bijna monopoliepositie als sportpaardenfokkerij. In Duitsland lgt dat anders, daar willen de elkaar beconcurerende stamboeken graag nieuwe fokkers binnen hun gelederen halen en ervoor zorgen dat er op hun paarden gereden wordt. Daar zijn ook allerlei staatssubsidies voor in Duitsland.

Ja en je had ook nog iets geplaatst over dat het al zovaak tevergeefs was geprobeerd....waar haal je dat vandaan? En dat het KWPN er geen geld in wil steken? Jong KWPN is volgens mij toch echt een initiatief van het KWPN, of word in ieder geval door het KWPN ondersteund. Zo stond het tenminste in In de Strengen en ze hebben daarin ook een paar pagina's - dus geld - aan het Jong KWPN gespendeerd.

Nogal wiedes dat als je een van de best presterende stamboeken ter wereld bent je een praktisch monopoliepositie krijgt. Maar als stamboek moet je ook scherp blijven. En vaak zijn jongeren juist goed kritisch en scherp, dus lijkt het mij hartstikke goed als die zich verenigen.

Jammer dat er bij de poll geen optie zit van niet opgeven of kweetnie, maakt het wel zo reeel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:44

Lot schreef:
[waar haal je dat vandaan?
[/quote]

Lees eens wat IDS van de laaste pakweg 25 jaar dan kom je het vanzelf tegen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:57

ik wordt ook lid, ben niet eens lid van het kwpn, maarja evelien heeft me overgehaald om ook lid te worden, we zullenw el zien wat het wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:11

Ik vind het idee niet verkeerd. Maar ik denk dat vooral het enthousiasme van de deelnemers er voor moet zorgen om er echt wat van te maken. In het verleden is het steeds doodgebloed

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:30

De intresse erin is iig groot. Elke dag komen er nog aanmeldingen binnen. Of het echt iets groter wordt dat hangt ervanaf of die intresse ook zo blijft.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:27

Ik ben van plan om me ook in te schrijven. Lijkt me in iedergeval super leerzaam om aan zoiets mee te doen. En wat betreft het doodbloeien, ik denk dat dat met dit project niet zo'n vaart gaat lopen. Helemaal als er genoeg mensen zijn die wel mee willen doen

Ciao

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:11

Ja precies, als iedereen er serieus mee aan de slag gaat is de kans op slagen ook des te groter.
En de oprichters zijn er ook goed mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:41

Ik had het gelezen en wilde er heel graag bij.................maar ben te oud Huilen

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:22

hey, even een vraagje: wie weet of er in België ook eens iets leuk wordt gedaan i.v.m KWPN (of andere dingen mag ook), ik heb sinds 2 maandne een KWPN merrie van 5 jaar en ik wil altijd graag bijleren want ik ben maar een leek in het wereldje van fokkerij en wedstrijden!

kan ook pb'en

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:11

Ach Pipo dan maken we toch samen een cluppie? Een 'KWPN-ers op de Hilversumse Hei-club' of zoiets... Lachen
Het is gewoon een leuk initiatief en al dat negatieve gekraak heb ik altijd zo'n hekel aan. Wat een instelling, zo bereik je nooit iets!

nadineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:03

sorry voor de onderbreking Scheve mond maar ik zou graag wat meer willen weten over jong KWPN en wat dat is ...ik ben namelijk gek op KWPN'ERS!!!! *LOL* Pling en is het echt in Noord-holland ? goh dan is het niet zo ver voor mij.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:35

nadineeee schreef:
sorry voor de onderbreking Scheve mond maar ik zou graag wat meer willen weten over jong KWPN en wat dat is ...ik ben namelijk gek op KWPN'ERS!!!! *LOL* Pling en is het echt in Noord-holland ? goh dan is het niet zo ver voor mij.

Ik zag in je profiel dat je 14 jaar bent. Het Jong KWPN is een nieuwe jongerenafdeling van het stamboek, en dat organiseert cursussen, excursies en andere leerzame dingen, maar het is vanaf 16 jaar.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 18:42

in belgië wordt niet echt iets gedaan door 't kwpn.

hier bij ons promoten ze enkel hun eigen ras: bwp en sbs!

maar je kan evenwel bij jongkwpn gaan!

WBFSH paardenbeoordelingswedstrijd gaat dit jaar door in belgie!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:55

Ieder stamboek promoot zichzelf dat is logisch en daar weten ze ook het meeste van. Ik zie het KWPN nog niet het BWP promoten om maar iets te noemen. Maar je kan als fokker gewoon kiezen hoor niemand dwingt je ergens toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:05

Jong Kwpn is natuurlijk een heel erg leuk initiatief. Dat het volgens sommige al vaker is geprobeerd en mislukt... helaas. Maar dat is natuurlijk geen reden om dat niet nog een keer te proberen. Ik denk dat er ook veel meer interesse vanuit de jeugd in de fokkerij is, dan bijv 10 jaar geleden. Dat zou best de reden kunnen zijn waarom het project destijds gefaald heeft.

Ik persoonlijk vind het erg jammer dat ik te oud ben!! Toiletteren, voorbrengen en dat soort dingen zit ik niet op te wachten, dat heb ik allemaal wel gehad, en weet hoe dat moet. Maar discusseren en alle andere dingen zijn altijd iedere keer weer leuk.

En ipv negatief te doen, zouden de oudere fokkers juist blij moeten zijn, dat de jeugd enthousiast gemaakt word voor de fokkerij!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:47

Zullen we het dan maar op de leeftijdsdiscriminatie gooien Pipo? Ik zou nl. ook wel willen maar ben ook al te oud (op papier, wens me nog steeds niet naar mijn leeftijd te gedragen) En ik zie mezelf nog niet tussen al die "doorgewinterde" fokkers zitten....

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:53

lijkt me erg gaaf. ik word in iedergeval lid mijn intresse ligt bij de RP. echt een leuk initiatief (schrijf ik dit nou goed of ben ik echt dom? Schijnheilig )

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 09:16

Pipo schreef:
Jong Kwpn is natuurlijk een heel erg leuk initiatief. Dat het volgens sommige al vaker is geprobeerd en mislukt... helaas. Maar dat is natuurlijk geen reden om dat niet nog een keer te proberen. Ik denk dat er ook veel meer interesse vanuit de jeugd in de fokkerij is, dan bijv 10 jaar geleden. Dat zou best de reden kunnen zijn waarom het project destijds gefaald heeft.

Ik persoonlijk vind het erg jammer dat ik te oud ben!! Toiletteren, voorbrengen en dat soort dingen zit ik niet op te wachten, dat heb ik allemaal wel gehad, en weet hoe dat moet. Maar discusseren en alle andere dingen zijn altijd iedere keer weer leuk.
En ipv negatief te doen, zouden de oudere fokkers juist blij moeten zijn, dat de jeugd enthousiast gemaakt word voor de fokkerij!

de jongeren hebben daar soms nog wel baat bij. al eens op wedstrijd gezien hoe miserabel sommige paarden getoiletteerd zijn?
en voorbrengen moet je ook wel degelijk leren en oefenen en kan je steeds verbeteren.

ik vind het persoonlijk goed dat ze dit initiatief nu nemen. hopelijk slaat het aan, want de jongeren moeten het op een dag toch overnemen van de ouderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:59

Lot schreef:
Ach Pipo dan maken we toch samen een cluppie? Een 'KWPN-ers op de Hilversumse Hei-club' of zoiets... Lachen
Het is gewoon een leuk initiatief en al dat negatieve gekraak heb ik altijd zo'n hekel aan. Wat een instelling, zo bereik je nooit iets!

Goed idee lot, maken we er een club voor jongere oudere van Haha!

Kattebeest, tuurlijk kun je jezelf verbeteren in het voorbrengen, en kun je altijd blijven bijleren. Maar na toch enkele jaren dit werk gedaan te hebben. Merries klaar maken voor keuringen ed. Heb ik er geen zin meer in. En daarbij er lopen genoeg gekken rond die die dieren voor een kleine vergoeding willen voorbrengen, dus waarom zou ik dat doen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:52

Dat scheelt weer als je al ervaring hebt inderdaad, maar ik denk dat heel veel van ons niet zoveel ervaring hebben in voorbrengen enzo.
En voor mij is het al helemaal mooi als het doorgaat, want ik moet alles nog leren.

Alleen laatst hadden ze een tussenstand in de paardenkrant en er hebben nu tussen de 50 en 70 mensen zich opgegeven.