Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yvonne19 schreef:Ik heb me er al voor opgegeven en ik heb ook maar een ruin?! Ik loop er wel mee rond om misschien ooit eens een goeie fokmerrie te kopen en darmee te gaan fokken. Ik vind het een hartstikke leuk initiatief en het is gewoon gezellig om met allemaal paardenmensen te praten over de sport en de fokkerij en leuke dingen te doen!!
sarabande schreef:Mijn mening staat voor jouw post. Maar het KWPN wil hier meestal geen geld in steken, heeft het ook niet nodig met hun bijna monopoliepositie als sportpaardenfokkerij. In Duitsland lgt dat anders, daar willen de elkaar beconcurerende stamboeken graag nieuwe fokkers binnen hun gelederen halen en ervoor zorgen dat er op hun paarden gereden wordt. Daar zijn ook allerlei staatssubsidies voor in Duitsland.
nadineeee schreef:sorry voor de onderbrekingmaar ik zou graag wat meer willen weten over jong KWPN en wat dat is ...ik ben namelijk gek op KWPN'ERS!!!!
![]()
![]()
en is het echt in Noord-holland ? goh dan is het niet zo ver voor mij.
Pipo schreef:Jong Kwpn is natuurlijk een heel erg leuk initiatief. Dat het volgens sommige al vaker is geprobeerd en mislukt... helaas. Maar dat is natuurlijk geen reden om dat niet nog een keer te proberen. Ik denk dat er ook veel meer interesse vanuit de jeugd in de fokkerij is, dan bijv 10 jaar geleden. Dat zou best de reden kunnen zijn waarom het project destijds gefaald heeft.
Ik persoonlijk vind het erg jammer dat ik te oud ben!! Toiletteren, voorbrengen en dat soort dingen zit ik niet op te wachten, dat heb ik allemaal wel gehad, en weet hoe dat moet. Maar discusseren en alle andere dingen zijn altijd iedere keer weer leuk.
En ipv negatief te doen, zouden de oudere fokkers juist blij moeten zijn, dat de jeugd enthousiast gemaakt word voor de fokkerij!
Lot schreef:Ach Pipo dan maken we toch samen een cluppie? Een 'KWPN-ers op de Hilversumse Hei-club' of zoiets...
Het is gewoon een leuk initiatief en al dat negatieve gekraak heb ik altijd zo'n hekel aan. Wat een instelling, zo bereik je nooit iets!