[TI] Wie heeft zijn/haar tinker elders laten beleren/inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:41

@ leonoor

De beginselen doe ik zelf. Gezien het formaat (shire) ben ik met zijn basisafrichting cq opvoeding natuurlijk al gestart, natuurlijk geen rugbelasting, maar wel al het andere wat kan. Al is dat zeer kort iedere keer omdat hij nog super jong is. Hij is super braaf, kent stemcommando's aan de hand, aan de longe, kan een dekensingel verdragen, een dekje op zijn rug geen punt. Hij loopt sinds kort netjes aan het bit (appelbitje) dus die beginselen tot zadelmak, regelen we hier. Het gaat mij echt om het goed inrijden, aan de hulpen zijn en bevestigen. En buitenrit ervaring zou daarna ook mooi meegenomen zijn.

Dank voor alle reacties!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:14

Mijn oudste Tinker heb ik zelf ingereden en dit wil ik ook weer doen met mijn nu 3 jarige.

Oudste is door mijn oud-meninstructeur beleerd voor de kar. Ze was toen al 7 jaar oud en goed ingereden en heeft toendertijd 4 weken geduurd. Immers longeren en stemcommando's kende ze al.
Kosten waren volgens mij zo'n 400 euro.

De jongste merrie is afgelopen zomer beleerd door de huidige meninstructeur van mijn hubby. Heeft wat langer geduurd ca. 5-6 weken doordat we (door omstandigheden m.n. het feit dat ik zelf (hoog)zwanger was) weinig voorbereiding hebben kunnen doen met haar. Hij heeft haar dus nog goed moeten leren longeren, stemcommando's, e.d.
Kosten: 480 euro incl. eenmaal rondom beslaan.

Beiden hebben/hadden trouwens weinig ervaring met koudbloeden.

Inrijden zou ik zelf willen blijven doen mits ik een goed, vertrouwd en vooral ervaren persoon op de grond ernaast heb staan.
Beleren zou ik altijd door een ander laten doen omdat wij daar te weinig ervaring voor hebben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:32

Citaat:
Het gaat mij echt om het goed inrijden, aan de hulpen zijn en bevestigen. En buitenrit ervaring zou daarna ook mooi meegenomen zijn.

Dank voor alle reacties!

Dat noem ik de basis ;) Buitenritten zijn daar ook altijd een onderdeel van :j

Succes met je keuze, er is gelukkig meer dan genoeg, gaat ongetwijfeld goed komen!