geen brokken geven, probeer de heledag hooi (echt hooi geen kuil droog hooi) te geven mijn hafje word ook dik van lucht maar paarden allemaal moeten de heledag door wat in hun maag en darmen hebben doe een hooizak met daar om heen een hooinet en in plaats van brokken kan je beter grasmix geven ook geen wortels bevatten suiker en appels ook.http://natasjj17.hyves.nl/album/3645975 ... /kvitgtAq/
Horseware
Geplaatst: 13-12-09 00:34
Minder hooi voeren, dat is het enige dat werkt, uiteraard in combinatie met veel beweging geven (maar dat doe je al).
Ik zou inderdaad heel sober voeren, maar wel genoeg ruwvoer ook omdat je haf in een paddock staat. En dan ook zo min mogelijk extratjes geven. Je kunt dan beter een goede liksteen kopen, mocht je haf wat te kort hebben aan mineralen, dan kan je haf daar aan likken. Zo te lezen zijn er veel haflingers die dik lijken te worden van lucht. Gelukkig heb ik er 1 die niet dik wordt van lucht. Wel pas ik op wat ik voer en hoeveel. Die van mij heeft ook ZE. Als mijn haf hard heeft gewerkt krijgt hij altijd extra eten.