!Help! Welke hengst nu op onze Cocktail merrie!!??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:49

Met Cocktail en Rinaldo lijkt me dat een mooie combi. Uniform heeft zich qua nafok al bewezen, fokt over het algemeen grote paarden. Vooral omdat je ook aangeeft dat de merrie hoog in het kruis is en een minder sterk achterbeen heeft denk ik dat hij er goed bij aansluit.
Maar...ik weet niet of je van schimmels houdt, want met Uniform ben je verzekerd van een schimmel. Ik weet trouwens niet of Uniform duur is qua dekgeld.
De meeste nakomelingen en kleinkinderen van Uniform die ik ken zijn mooi bergopwaarts gebouwd.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:56

_Rick schreef:
Wie wil er nou nog met uniform dekken, pff

Waarom niet?
jij bent lekker origineel met je dekadvies Scandic Scandic Scandic

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:19

Wat Rick bedoelt is waarschijnlijk dat met een merrie uit twee goede hengsten uit het verleden, het wellicht meer voor de hand liggend is om een wat jongere, weer meer doorgefokte hengst te kiezen.
En ja daar zou ik Scandic dus ook niet voor selecteren Haha!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:31

blup"]
[quote="_Rick schreef:

Waarom niet?
[/quote]

denk dat uniform nog steeds in canada verblijft. en uniform lijkt me helemaal nog niet zo gek bij deze merrie?

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:37

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:43

Ik zie er nog weinig van internationaal lopen, that's why Lachen

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:49

Uniform is ook wel beetje ouderwets, als je die kant op wil zou ik zelf nog eerder voor aktion gaan of voor democraat! (tja schimmels die zich na mijn mening beter hebben bewezen)

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:50

Dan zie ik ook liever Democraat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:43

Welt Hit II of een andere uit de duitse W-lijn zoals San Remo..

Geeft maat en bot. Daarbij heeft een Welt Hit II x Cocktail het goed gedaan op de HK.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:36

_Rick schreef:

Mag ik van jou een naam van een Nederlandse hengst die dan wel veel nakomelingen internationaal in de dresuursport heeft lopen? Ik bedoel: Uniform is toch een keur preferente hengst: en dat wordt toch echt beoordeeld op prestaties van nakomelingen. Die hengst heeft een fokwaarde van 161, met een betrouwbaarheid van 90%. Is toch niet mis.

Maar ik begrijp dat jij alleen hengsten uitkiest waarvan veel nakomelingen internationaal lopen? Lachen
Volgens mij zijn er veel meer factoren van belang bij het internationaal doorbreken dan alleen de kwaliteit van de paarden.

Of Uniform op deze merrie gebruikt moet worden, dat is een heel ander verhaal. Dat kan ik niet beoordelen op een korte beschrijving van de merrie.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:38

_Rick schreef:

Overhet algemeen is er meer vrag naar paarden die fijn te rijden zijn dan die internationaal moeten kunnen lopen. Dus tja wat wil je dan fokken?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 08:33

blup"]
[quote="_Rick schreef:

Waarom niet?
[/quote]

Op elk forum adviseerd hij Scandic, ik denk dat hij een aandeel Scandic heeft wat het misschien niet zo goed doet. Knipoog

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 08:36

blup"]
[quote="_Rick schreef:

Overhet algemeen is er meer vrag naar paarden die fijn te rijden zijn dan die internationaal moeten kunnen lopen. Dus tja wat wil je dan fokken?
[/quote] Als je daar naar gaat kijken kun je ook democraat pakken die staat nog veel hoger in de index... Tja het is nog niet zo makkelijk om ff een hengst uit te zoeken!

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:42

GribaldiFAN"]
[quote="blup"][quote="_Rick schreef:

[/quote] Als je daar naar gaat kijken kun je ook democraat pakken die staat nog veel hoger in de index... Tja het is nog niet zo makkelijk om ff een hengst uit te zoeken!
[/quote]

Ik vind Uniform beter aansluiten bij deze merrie dan Democraat. Democraat geeft nog weleens paarden die erg op de voorhand zijn gebouwd (die ik ken dan). En Uniform fokt ook maat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:00

Ik denk ook dat als je zou moeten kiezen tussen Uniform of Democraat dat Uniform beter past.
Met Volbloed en Amor is hij nog redelijk modern, ik denk dat je met Democrat teveel bot krijgt wat resulteerd in een zwaar beeld.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:35

Uniform zou ik niet doen, hij geeft bijna altijd grove paarden met grote hoofden. Als je graag een schimmel wilt is misschien Rubels ook wel iets. Democraat vind ik ook geen verkeerde keuze. Kelvin vind ik ook wel leuk. En Kimberley(v.Cabochon) zou ook kunnen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:14

valt me op:
velen kiezen voor jonge hengsten.
mag een bewezen oudere hengst dan niet meer?

( dit is off-topic, misschien maakt er wel iemand een topic over)

al gedacht aan junior stv???

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:53

Crissy schreef:
Uniform zou ik niet doen, hij geeft bijna altijd grove paarden met grote hoofden. Als je graag een schimmel wilt is misschien Rubels ook wel iets. Democraat vind ik ook geen verkeerde keuze. Kelvin vind ik ook wel leuk. En Kimberley(v.Cabochon) zou ook kunnen

Uhmmm Wie heeft het over een schimmel fokken? Rubels is te klein voor deze merrie.
Uniform geeft niet altijd grove koppen, kijk maar naar Junior STV en ik ken er persoonlijk wel weer die absoluut niet grof zijn.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:56

kattebeest schreef:
valt me op:
velen kiezen voor jonge hengsten.
mag een bewezen oudere hengst dan niet meer?

Simpel: *Bling*Bling* weet je wat die hengsten kosten imo niet normaal meer hoor noem mij is een leuke bewezen hengst voor rond de 500 eurootjes? (vroeger had je rond de 1100 gulden echt wel een bewezen hengst...) en als eerste veulentje van je merrie is het altijd een gokje als je dan ferro wil ofzo is bijna 4000 gulden!! wel erg veel geld voor je eerste experimentje...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:21

Ja inderdaad! (even offtopic:) Eurocommerce Berlin zit nu ook al op 3000 Euro....dat is toch niet normaal meer?

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:25

MissHIS schreef:
Ja inderdaad! (even offtopic:) Eurocommerce Berlin zit nu ook al op 3000 Euro....dat is toch niet normaal meer?

Wat dacht je van Quickstar

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:49

Of ktsjing ktsjing?
(Chin Chin)

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:00

Ja maar die hengsten vind ik meer bereikt hebben in hun leven dan deze, pas negenjarige Eurocommerce Berlin. Natuurlijk blijft het voor zulke hengsten ook gruwelijk veel geld, maar dat vind ik nog iets voor de hand liggender dan deze hengst, die zich nog echt moet bewijzen als fokhengst (zn oudste nakomelingen zullen dus pas 5 zijn).

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:38

MissHIS schreef:
Ja maar die hengsten vind ik meer bereikt hebben in hun leven dan deze, pas negenjarige Eurocommerce Berlin. Natuurlijk blijft het voor zulke hengsten ook gruwelijk veel geld, maar dat vind ik nog iets voor de hand liggender dan deze hengst, die zich nog echt moet bewijzen als fokhengst (zn oudste nakomelingen zullen dus pas 5 zijn).

Misschien wil de eigenaar voorkomen dat iedereen met zo'n hengst fokt en de nakomelingen niet meer uniek zijn zoals nu met Gribaldi bv is gebeurd. Zit wel wat in.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:46

Ja dat is zeker zo. Daarom was bv het dekgeld van Placido ook altijd vrij duur, om het een beetje exclusief te houden. Maar 3000 euro? Sorry maar dat gaat me echt te ver voor Berlin. De vorige eigenaar van mn merrie zei dat Berlin wel een goede partner zou kunnen zijn voor haar. No way!!! Die wordt volgend jaar gedekt door Casco of Karandasj (1150 en 900 Euro geloof ik)! Dat scheelt nogal, bovendien vind ik beide hengsten voor deze merrie ook interessanter dan Berlin.