[H][KWPN]Niagara x Democraat x Ulft dressuurhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:45

@ Sarabande: Ik snap jouw berichtje niet helemaal.... Vergeef me, maar misschien wordt bedoeld met veelzijdig zijn goede cijfers in 3 richtingen: dressuur, springen, aangespannen?
Verder is zijn moeder niet een tuigpaard, maar een Gelders Paard.
Ik ben op de afstammelingenkeuring geweest, de veulens die daar waren vond ik ( en veel mensen met mij) erg mooi, front erop en soepel in de beweging, ook in galop, veel schoudervrijheid bovendien en ze gingen al lekker zitten in draf! Uit welke fokrichting de moeders ook kwamen, springen, dressuur, gelders of tuigpaard, ze hadden het allemaal!

Ik ben dan ook benieuwd wat ik straks voor een veulentje mag verwachten van Alexandro, uit een tuigpaardmerrie bovendien! ( v. Fortissimo).Na het zien van deze mooie groep veulens ben ik nl nog blijer dat ik voor Alexandro heb gekozen!

Groetjes,
Carmen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:01

Een discussie over Alexandro lijkt me hier niet op zijn plaats.l
Ik reageerde omdat TS om een dressuur hengst vraagt en dan lijkt me Alexandro geen juist advies.
Zijn moederlijn met als vaders Sateliet x Uriant x Hoogheid kan men Gelders noemen is zie dat als tuigers en die zijn al generaties lang alleen gefokt op de draf en totaal een andere draf dan gevraagd wordt voor een dressuurpaard. Stap en galop zijn totaal onbelangrijk, bij tuigpaarden, daar fok je geen dressuurpaard mee.
Het kan er wel lekker showerig uitzien, maar onder het zadel kan je er weinig mee.

Poffie

Re: [H][KWPN]Niagara x Democraat x Ulft dressuurhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:05

Het spijt me Sarabande dat je zo reageert, het was ook niet de bedoeling een discussie uit te lokken. De veulens van Alexandro kunnen goed bewegen, dat is toch wat een dressuurruiter zoekt? Ik ben benieuwd naar het uitgebreide rapport. Maar ik zou deze hengst zeker wel aanraden aan iemand die een dressuurhengst zoekt, het keuringsrapport laat dat ook zien.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:55

ik zie de hengst ook niet passen in t rijtje van wat ik zoek.
vooral de draf is zeer belangrijk en galop om bij mn merrie iets meer front te geven. ik zie alexandro niet als geschikte hengst voor deze merrie

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:30

Wat vindt je van Spielberg? Mooi grootramig met een prachtig front erop. Ook qua karakter en bewerkbaarheid sprong hij eruit in het Duitse onderzoek. Verder is het beslist een hengst die luxe zou kunnen toevoegen. Ik weet dat er vorig jaar door de hengstenhouder al twee keer dekgeld werd gegeven (ongezien). Hij is ondertussen bij het NRPS goedgekeurd maar moet nog aangeboden bij het KWPN.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 17:00

ik vind spielberg een zeer aansprekend dier ga eens verder kijken naar hem
bedankt