boomloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:56

Ik heb ook een BF Cheyenne maat 1, super ding. Mijn Haf loopt er echt heel fijn onder, en het past! :D

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:41

ik heb een tijd boomloos gereden maar niet op een haffie maar op een fjordje,

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:19

Je zit boomloos trouwens wel erg breed;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:56

ben er achter boomloos is geen optie :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:58

waar ben je dan naar opzoek hindafree? misschien kan ik je helpen..

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:26

HindaFree schreef:
ben er achter boomloos is geen optie :+

Waarom geen optie meer? als ik vragen mag.

Ik heb vorige week vrijdag een barefoot aangeschaft de Cheyenne wel is waar.
Ik reed altijd met een massimo trail, deze is echter verkeerd opgevult waardoor er nu bulten in mijn kussen zitten die dus verschrikkelijk prikken in de rug van mijn paard, bij het idee dat zij dus iedere keer als ik ging rijden verging van de pijn in haar rug springen de tranen nog in mijn ogen.
Nicky van hier op bokt heeft mij geholpen met het aanmeten en passen van een barefoot. Zo zijn wij dus tot de conclusie gekomen dat een barefoot Cheyenne maat 1 het geschikst voor mij is. Heb ook op een maat twee gereden maar deze was toch te groot voor mij. Ik vind het zelf heerlijke zadels en mijn paard is helemaal bijgekomen, zij ontspand weer met rijden en staat rustig stil met aansingelen en slaat niet meer naar mijn handen.
Ik heb zelf een barokke haflinger, toch wel tegen het hele ouderwetse aan.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:42

Ik heb ook een barefoot cheyenne maat 1, maar ik twijfel nog steeds of dat het ideale is voor mijn hafje. Ik heb een brede pommel besteld die volgende week moet komen, en dan proberen we het nog eens. Op zich zit ikzelf wel heerlijk in dit zadel, en hij blijft goed op zijn plaats zitten, wat bij haflingers ook vaak een probleem is.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 00:27

@ Alaise15 de pommel past mijn haffie niet en ga niet beginnen aan zon zachte

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:50

HindaFree, dat zou ik ook niet doen. Ik heb het eerst met kussenvulling probeert. Het zadel voelt dan opeens minder stabiel aan. Niet echt fijn dus.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:51

past de breedste pommel ook niet?

naar wat voor zadel ben je nu opzoek...?

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:49

Ik heb een startrekk western zadel op mijn haflinger van 1.46 liggen. Zadel ligt super! Zit super ook! Het ziet er ook uit als een normaal zadel. Erg goede kwaliteit, maar daar is de prijs ook wel naar. Voor info kun je naar de site www.buitenzinnig.nl daar vind je de zadels.
Suc!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:20

Ik heb voor mijn brede haflinger een barefoot cheyenne drytex maat 1. Gaat prima. Alleen het zit natuurlijk wel breed, maar daar wen je vaak zo aan.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 15:31

Peelie schreef:
past de breedste pommel ook niet?

naar wat voor zadel ben je nu opzoek...?

nee paste niet takken lagen niet langs de schoft zeg maar. heb nu een goed passen boom dresuur zadel van kentaur

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:41

ow mooi! Foto!!! :D

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:08

Ik heb vandaag de brede pommel gekregen, ik zal 'm morgen passen. Echt een groot verschil met de medium pommel vind ik het zo op het oog niet. Als die nu ook niet past weet ik me echt geen raad. Een duur zadel kan ik me niet permiteren, daarbij komt dat het niet mijn eigen paard is en dat ze ook al 20 is. Iemand nog andere betaalbare suggesties ? Ik heb ook nog een vzh zadel Wintec 2000 oude versie, die zit ook niet zoals het hoort, die knelt de schouder af De trekker heb ik ook al probeert, die zat al helemaal niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:13

Je kan de flexibele pommel nog proberen?

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:44

Ik heb de bredere pommel dus probeerd, ik vind het niet echt een succes er is nog steeds veel druk. Een zachte pommel vind ik geen optie, het zadel voelt dan onstabiel aan. Ik probeer het nog een keer met enkele inlages in mijn pad. Ik heb nu namelijk dubbele erin. En anders wordt de barefoot verkocht en ga ik voor een wintec of een thorowgood, die ik laat aanmeten.

Lesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:58

ik heb jarenlang een wintec gehad. vond hem niet zo fijn op mijn haffie.
heb nu 4 maanden een barefoot van mijn vriendin geleend maar dat werd hem ook nog. er kwamen drukplekken plus dat de pommel niet paste.
ben nu over gegaan op western. een montana.
geweldig!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:49

Ik rij met een Mexican Trec van Ooteman en die ligt prima op mijn Haf! Ze zit tussen het oude en nieuwe type in, maar neigt meer naar het oude type. Zelf ben ik niet zo'n fan van een boomlooszadel (ik vind dressuurzadels lekkerder zitten), maar naarmate de tijd verstrijkt, begin ik er wel steeds meer aan te wennen. Je zit meer OP je paard, dan BOVEN je paard en dat is wel fijn. Mijn Haflinger heeft een dusdanige bouw, dat werkelijk geen enkel zadel past (en ik heb tientallen soorten, maten en merken gepast). Ze heeft geen schoft en is behoorlijk rond, dus alles wat erop ligt draait naar de zijkant en voor je het weet hangt het zadel ernaast (zowel met als zonder iemand erop). Ondanks goed aansingelen, etc.. Nu heb ik die Mexican Trec en die blijft wonderlijk genoeg "liggen" in draf. Als ze uitgegroeid is (ze is nu bijna 4), dan wil ik kijken voor een op maat gemaakt zadel, maar ik denk dat ik tegen die tijd wel al aan deze gewend ben, ha ha! :+

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:15

Ik ga nu definitief de barefoot verkopen. Het werkt gewoon niet, jammer eigenlijk. Een ander bij ons op de manege heeft een torsion. Het model dat ongeveer hetzelfde uitziet als de bf, die heeft standaart een veel grotere pommel dan mijne. Lesterlover mis je de kniewrongen niet aan je zadel? Trouwens jou haf heeft een geweldige uitstraling.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:58

Ik heb 2 barefoots, de cheyenne. 1 ligt op mn haflinger en de andere op een nrps pony van 1.25.
Past goed op allebei, maatje 2 op mn haf zou ook wel passen! :)