Nimmerdor dood...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:21

Ik zal de penny wel niet goed gelezen hebben, want ik ken dit zo juist gestorven paardje niet. De naam zegt me totaal niets. Niet dat het dan minder erg is hoor. Maar er is zo'n ophef. Een standbeeld voor een paard?? Nee dat gaat me te ver. Het zijn wel gewoon dieren he. Stier Herman bijvoorbeeld. DE TOPSTIER van nederland met meer dan 20 miljoen nakomelingen. Die staat ergens op een kinderboerderijtje weg te teren. Mag geen koe meer dekken. Wat is zijn leven dan nog waard. Maar nee linkse veganisten moesten hem redden, zodat hij een lijdensweg kreeg. Maar dat vergaten die mensen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 01:25

Nou Johan,
onze Friese merrie van elf heeft ook een eigen bronzen beeld, dus zou beetje sneu zijn als er voor Nimmerdor niet eentje afkan...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:30

Paardenman schreef:
Ik zal de penny wel niet goed gelezen hebben, want ik ken dit zo juist gestorven paardje niet. De naam zegt me totaal niets.

Ehhhhhh? Ik zit in de dravers, maar de naam Nimmerdor ken ik toch echt wel... Sjemig, was zowat de meest bekende hengst van de afgelopen 25 jaar of zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:33

Paardenman schreef:
Ik zal de penny wel niet goed gelezen hebben, want ik ken dit zo juist gestorven paardje niet. De naam zegt me totaal niets. Niet dat het dan minder erg is hoor. Maar er is zo'n ophef. Een standbeeld voor een paard?? Nee dat gaat me te ver. Het zijn wel gewoon dieren he. Stier Herman bijvoorbeeld. DE TOPSTIER van nederland met meer dan 20 miljoen nakomelingen. Die staat ergens op een kinderboerderijtje weg te teren. Mag geen koe meer dekken. Wat is zijn leven dan nog waard. Maar nee linkse veganisten moesten hem redden, zodat hij een lijdensweg kreeg. Maar dat vergaten die mensen.

Je hebt niet alleen de penny niet goedgelezen, ook de in de strengen, de hoefslag, en alle ander vakbladen. Verder heb je waarschijnlijk nog nooit met een paardenmens gesproken. Anders had je zeker weten deze naam eerder gehoord. Zegt meer over jou, dan over degene die een standbeeld voor deze hengst willen.

En daar ben ik er eentje van!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:50

Ik hoop echt dat er een standbeeld van deze hengst komt!
Deze super hengst verdient het *LOL*
Verder vind ik het een mooie leeftijd voor hem, en hij heeft een mooi leven gehad

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:15

Een groot verlies voor de fokkerij. Maar nimmerdor is een hengst die zijn sporen heeft nagelaten in de fokkerij en waar we nog heel lang veel van zullen horen. En een standbeeld. Amor heeft een mooi standbeeld en van nimmerdor zou er ook een moeten komen. Het is de Bonfire van de nederlandse fokkerij.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:32

Ah een standbeeld, is een goed idee.
De mensen die het te ver vinden gaan zullen er wel niet al teveel verstand van hebben.

Maar het meeste hoop ik dat we de hengst blijven respecteren en dat we hem nooit zullen vergeten Lovers
Ik heb gelukkig op 5 april de laatste foto kunnen nemen.
Maar ik zal hem nooit vergeten!

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:36

tsja volgens mij kent echt bijna iedereen Nimmerdor wel. niet persoonlijk misschien maar men zal er wel over gehoord en gelezen hebben.
Jammer dat hij is getorven maar zo is het leven.
en we mogen inderdaat blij zijn met wat hij alemaal voor de fokkerij heeft kunnen betekenen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:33

Zelfs ik kende hem..... geweldig paard, echt waar! Ik wist niet eens dat hij zo oud is geworden, echt een prachtige leeftijd!!!
Hij was echt een fantastisch paard!!!

Inderdaad, een standbeeld zou een heel mooi eerbetoon zijn voor deze hengst!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:43

Wat sneu! Huilen
Hardstikke zielig.
Waar aan is hij dan dood gegaan???
Nou sterkte voor de mensen die hem gekent hebben! Verdrietig

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:33

Zijn jullie wel een bij 'Wiepke' op stal geweest? Nimmerdor heeft/had daar een hele grote mooie stal, hij had het gewoon super daar. Als je bij VDL kwam, ging Wiepke altijd even bij Nimmerdor langs, paard kreeg klopje op de hals, de baas vertelde nogmaals vol trots het verhaal van 'zijn Nimmerdor'. Ik vond het altijd erg bijzonder, zo'n hengst met zo'n baas.
Het is goed zo, dat weet iedereen, maar 't zal niet makkelijk zijn!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:02

nimmedor wat zonde super gaaf dier

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:53

Wat zonde zeg! Nimmerdor had idd een ontzettend grote, mooie box voor zich alleen. Super!
Vorig jaar ben ik naar de hengstenshow geweest van VDL, en ik heb met m staan te knuffelen. Lovers Lief dier, op de momenten dat ie ineens hapte na dan. Clown Knipoog
Echt ontzettend zonde. Ik vond het een supermooie hengst!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:20

Ja, ik ken de smid die hem bekapte, die vertelde dat ook altijd........het was een echte hengst, hij BEET!!!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:32

Jammer dat dat mooie paard emt die goede nakomelingen in de sport overleden is... Het was een mooi beessie... maar was al helaas op leeftijd...

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We missen je!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:36

[quote="vanda's"]Afbeelding

Deze foto is volgens mij genomen tijdens de wereldruiterspelen, eerst kwamen al zijn nakomelingen de ring in, en vervolgens kwam hij zelf. En stond hij in het midden, met een enorm stoere en trotse blik. Een echt vaderpaard!!

De rillingen liepen over mijn rug.............dat heeft destijds zoveel indruk gemaakt!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:43

Jeetje, ik had eigenlijk nooit in de gaten dat Nimmerdor al zo oud was... Fijn dat hij op een waardige manier is gestorven, zonder pijn en gesleep naar klinieken.

Of hij nou wel of niet een standbeeld krijgt, de nederlandse ruiters en fokkers vergeten hem toch niet! Kanjer was het!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:39

Pipo"]
[quote="Paardenman schreef:

Je hebt niet alleen de penny niet goedgelezen, ook de in de strengen, de hoefslag, en alle ander vakbladen. Verder heb je waarschijnlijk nog nooit met een paardenmens gesproken. Anders had je zeker weten deze naam eerder gehoord. Zegt meer over jou, dan over degene die een standbeeld voor deze hengst willen.

En daar ben ik er eentje van!!!
[/quote]

Ja zeker Pipo, een beeld mag die hengst echt wel hebben.

Jeetje een 'paardenman' die nog nooit van nimmerdor heeft gehoord?????

Ik heb er zelf ook een hengst van gehad, dat was een super dressuurpaard!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:49

Het is dus gewoon een 'nog-niet-eens-Penny-man'. Nimmerdor was de hengst van de eeuw sukkel. En ter kennisgeving: hij lag in stal toen ze hem gingen voeren en binnen een uur wastie naar de eeuwige jachtvelden of hoe ze dat noemen. Waarschijnlijk hartstilstand. Mooie dood toch voor zo'n heer op leeftijd?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:53

Jeetje, ik had het nog niet gehoord, maar idd, wat een verlies voor de fokkerij! Hij heeft zeker zijn stempels al gedrukt en 31, wat een leeftijd.

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:51

wat een mooie fotos, hij was en blijft een prachthengst. we missen je nimmerdor... Huilen

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:58

Gail schreef:
Het is dus gewoon een 'nog-niet-eens-Penny-man'. Nimmerdor was de hengst van de eeuw sukkel. En ter kennisgeving: hij lag in stal toen ze hem gingen voeren en binnen een uur wastie naar de eeuwige jachtvelden of hoe ze dat noemen. Waarschijnlijk hartstilstand. Mooie dood toch voor zo'n heer op leeftijd?

Nog even verder ter kennisgeving, toen ze gingen voeren lag hij languit in de stal te slapen, maar dat deed hij wel vaker. Dus hadden ze hem nog even laten liggen, daarna was hij inderdaad gegaan... Een beter einde had hij niet kunnen krijgen...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:20

Wat een prachtig dier was dat.

Ik wens alle medewerkers van VDL stud veel sterkte met dit grote verlies.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:17

Paardenman schreef:
Stier Herman bijvoorbeeld. DE TOPSTIER van nederland met meer dan 20 miljoen nakomelingen.

*offtopic* volgens mij is stier herman niet DE topstier van Nederland, hij is de eerste gekloonde stier en daarmee best bijzonder. Maar bijvoorbeeld de inmiddels overleden stier SunnyBoy heeft veel meer invloed gehad op de fokkerij Haha! *offtopic*

*ontopic*
Wat ontzettend zonde van zo'n prachtig dier als Nimmerdor. Maar hij heeft een super leeftijd behaald waar veel andere paarden in nederland jaloers op zouden zijn.