Totilas KWPN-erkend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Totilas KWPN-erkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:12

Het is allemaal leuk en aardig, maar ondertussen wordt de rest mooi aan de kant geschoven door de zogenaamde ''regeltjes''

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:14

Hij word dus over een paar jaar dekhengst?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:16

Dat is kennelijk de vraag nog maar. Maar goed, als hij beschikbaar komt, zal er denk ik wel een explosie van Totilas babies gaan plaatsvinden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

ja zeker,
Ik hoor nu al heel veel mensen die roepen:''als totilas als dekhengst beschikbaar komt ben ik de eerste''.

Eerlijk gezegd ben ik ook groot fan van die mooie hengst, en zou hem ook wel graag op mijn merrie willen hebben,
Maar denk dat de dekprijs zo hoog ligt, dat ik het me niet kan veroorloven.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:19

Als ze slim zijn gaan ze merrie"s selecteren voor Totilas, zou niet slim zijn om als een kip zonder kop achter deze zwarte parel aan te rennen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:21

Waarom wil men ermee dekken? Het is een wereldpaard, inderdaad. Maar dadelijk dekt jan en alleman ermee op zijn stamboek merrie, krijgt Totilas net als Lingh een rapport van niks en spreekt iedereen negatief over zijn prestaties als dekhengst! In plaats van dat ze een werelddekhengst zoals Krack C is Keur gaan verklaren en zich weghouden van populaire hengsten te erkennen. Het brengt voor hun simpelweg ook geld in het laatje.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:21

ja dat is inderdaad waar :j
maar denk dat het ook nog wel even duurt voordat hij in dekstatus komt.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:22

Daarbij is een goed sportpaard nog geen dekhengst en andersom... Zul je zien dat iedereen achter de meute aanloopt, of liever gezegd Totilas. Ik bewonder dat paard om zijn prestaties, maar zal volgend jaar de laatste zijn om ermee te dekken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:25

Krack en keur worden? Dan mag zijn fokwaarde wel wat omhoog en mogen er toch wel wat meer nakomelingen op een hoger niveau komen. Krack keur maken zou op dit moment helemaal nergens over gaan..

En het rapport van Lingh was toch wel zo geweest... Dat lag gewoon aan Lingh niet alleen aan de merries die hij had. Lingh was €1250 in het eerste jaar, dat ik mij niet vergis. Dat heeft mening penny wel tegengehouden. Vast niet allemaal..

Een stamboekmerrie is niet persé een slechte merrie trouwens :)
Maar laten we eerlijk zijn.. En dan even hypotetisch, want voorlopig dekt hij nog niks.. €1500 voor een hengst vragen waarvan niks over nageslacht bekend. Vind ik best lef hebben. (Een goed sportpaard is ook nog geen goed vaderdier) Z'n moederlijn spreekt voor zich, dus ik denk dat hij op zich wel aardige veulens kan krijgen. Als ze de kromme bokken maar thuis laten. En wie weet... Maakt hij daar ook nog wat van :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:27

De tijd zal het leren, als ze het dekgeld maar zo omhoog gooien het eerste jaar dat die kromme bokken inderdaad thuis blijven. Nog lopen er gekken rond dan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:34

Totilas zou ik gelijk op 1750 euro aan dekgeld zetten :evaw:
Gelijk een hoop slechte merries schiften :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:35

Er lopen genoeg gekken rond om voor dat geld een keer een veulentje te fokken bij de merrie, normaal dekken we dr toch nooit... Geloof me, gaat gebeuren!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:36

liliputter schreef:
Dit meen je niet!!! Ga me steeds meer ergeren aan die regels van het kwpn!

Om voor erkenning in aanmerking te komen moet aan een aantal voorwaarden zijn voldaan.
Bovendien moet erkenning aangevraagd worden door de eigenaar.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:37

Dus als ik het goed begrijp biedt het kwpn dit aan ;) Of toch de eigenaars die van gedachte veranderen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:37

Maar het kwpn gaat erop in... dat stoort me...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:39

Wat een verbitterde houding tov het kwpn weer.

Dit is niet de eerste hengst die op basis van uitzonderlijke sportprestaties wordt erkend. Hickstead is bijvoorbeeld ook op die manier aan zijn erkenning gekomen.

Dat jonge en onbewezen hengsten aan andere eisen moeten voldoen om goedgekeurd te worden lijkt me niet meer dan logisch.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:45

Om dat laatste gaat het me zozeer nog niet eens ThePast03 ;) De manier op hoe dit gaat, vrij appart!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:52

liliputter schreef:
Om dat laatste gaat het me zozeer nog niet eens [*olduser*] ;) De manier op hoe dit gaat, vrij appart!

Waarom vind je het nu apart terwijl er al meer hengsten op deze manier zijn erkend?
Bij de springhengsten was er weinig ophef over en nu het over Totilas gaat is het ineens apart?
Kwpn doet dat vaker als hengsten aangetoond hebben over uitzonderlijke sportkwaliteiten te beschikken en ik denk dat Totilas dat meer dan voldoende heeft aangetoond.

Of het een goede fokhengst is moet natuurlijk nog blijken, maar dat geldt natuurlijk voor iedere hengst die nog geen nakomelingen heeft.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:58

liliputter schreef:
Maar het kwpn gaat erop in... dat stoort me...
"
Waarom?
Lijkt me vrij normaal als een eigenaar vraagt om erkenning dat de h.k.cie. daar serieus naar kijkt.
Ze zullen echt niet overwegen van "nu even nog niet want anders valt half bokt over ons heen".

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:59

Nee dat klopt, daar hebben jullie ook gelijk in.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:01

Zullen we eerst het veterinaire rapport afwachten
En ik ben het met lilliputter eens, dit is een promotie actie van het KWPN

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:11

Het KWPN heeft Totilas eerst de deur gewezen, en nu willen ze straks weer een hoop eer opstrijken door hem nu te erkennen. Hebben het talent dus eerst niet herkend, hadden in die tijd zeker oogkleppen op en die zijn er nu plotseling vanaf gevallen.????

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:13

Idd een beetje een vreemde actie van het KWPN
Hoop maar dat Totilas nog wel minstens een jaar of 6 gewoon in de sport actief blijft, voordat hij gaat dekken.

Dekgeld idd inzetten op €2250 oid en dan met een max. van 150 dekkingen per jaar.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:14

Mousmous schreef:
Het KWPN heeft Totilas eerst de deur gewezen, en nu willen ze straks weer een hoop eer opstrijken door hem nu te erkennen. Hebben het talent dus eerst niet herkend, hadden in die tijd zeker oogkleppen op en die zijn er nu plotseling vanaf gevallen.????

Dat bedoelde ik dus o.a te zeggen! Puur geld in het laatje...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:16

liliputter schreef:
Het is allemaal leuk en aardig, maar ondertussen wordt de rest mooi aan de kant geschoven door de zogenaamde ''regeltjes''

Ik denk dat de lijn tussen Totilas en 'de rest' niet zo scherp getrokken is als jij nu stelt ;-)