Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Zadelpresentatie en herkansing hengsten najaarsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:40

Klopt, ben benieuwd wat die aan veulens gaat brengen. Neem aan dat ze die wel goed gaan keuren

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:12

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:19

wat vond je van de diamond hit x metall?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:20

Eerlijk? Kwam in mijn ogen veel tekort...

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:52

Ik vond de Lingh en de beide UB40's wel heel aardig. Oh en de Uptown spreekt mij ook wel aan, niet direct in het spectaculaire maar gewoon een heel fijn paard, en sterk ook. Wel jammer dat er zo veel afwezig bleven trouwens.

Jammer Liliputter, hij is echt heeuul gaaf!! Zag 'm buiten voordat ie naar binnen ging, een echte blikvanger hoor! :9

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:53

Dank je :) Jammer dat we hem niet konden laten zien, dan had je hoop ik 3 van die poppetjes geplaatst :D

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:59

Haha, ja maar daarvoor wil ik 'm inderdaad eerst ook even zien lopen. ;) Ik hoop dat ie er de 16e gewoon bij kan zijn.

Oh ik was de Johnson nog vergeten, vond ik ook wel een fijn dier.

De United x Grib viel me wel wat tegen... die had achter wel wat correcter mogen zijn.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:24

Dit is wat ik van de hengsten vond.

nr 35, London Dance (Lauries Crusador xx x Warkant) ik vond de stap wat strak, weinig buiging in het spronggewricht, liep wat op de voorhand, deed af en toe de tong uit de mond. In het begin erg gespannen, later leek het mij een fijn werkbaar paard.
nr 36 Spinoza (Show Star x Rockwell) klein beknopt paard, strak achterbeen, traag achterbeen
nr 37 Bosley B (Diamond Hit x Metall) ik vond het paard simpel, komt in mijn ogen alles te kort voor een dekhengst.
nr 39 Baron (Johnson x Sultan) veel spanning kon wel goed bewegen, moeilijke mond?, slecht nageeflijk, geen hakkentrekker, had een lage neuriem om die volgens mij dichtgesnoerd was.
nr 40 B (Licotus x Alabaster) beweegt met een kort voorbeen in draf, mag meer door het lijf bewegen, met name in draf, goede galop, paard was in het begin gespannen, later bewoog het dier fijn.
nr 41 Beau (Lingh x Ferro) in één woord een super fijn paard wat super loopt, toont zich ook heel stoer.
nr 44 Bravour B (Painted Black x Chronos) ik heb m dus niet zien draven, maar het paard imponeerde al met zijn uiterlijk en zijn formaat, hij is GROOT! Ik ben heel benieuwd hoe hij het de volgende keer doet (ga er gewoon vanuit dat hij zich even verstapt heeft en morgen weer goed loopt :(:) )
nr 48 Best of Sir (Sir Sinclair x Royal Dance) ik vond het dier erg gespannen, niet nageeflijk en niet goed rijbaar.
nr 49 Benz (UB40 x Houston) los, veel beweging, kan het nog niet helemaal verwerken, extra buiging in het achterbeen, iets nauw in de voorbenen.
nr 50 Bon Jovi (UB40 x Krack C) paard met veel beweging, veel souplesse en een goede tact en regelmaat, swingt door de baan.
nr 51 Brentano (United x Jazz) weinig hengstuitdrukking, hoogbenig, veel bewegingstechniek, veel spanning, amazone zat vreselijk te trekken.
nr 52 Bordeaux (United x Gribaldi) paard met goede bewegingen, loopt in alle drie de gangen wat schaatsend met de achterbenen, paard was al wel héél fijn afgericht door Theo Hanzon.
nr 53 Benedict (Uptown x Gribaldi) zelfde front als Trento B, groot, veel paard, is in galop nog wat veel op de voorhand en wordt dan wat zwaarmoedig. Lijkt me een heel fijn paard voor de toekomst. Heeft géén bles zoals vele Uptown's.

Dressuurhengsten aangemeld voor de herkansing augustus 2009
nr 55 B (Brentano II x Archipel) loopt wat vierkant, blijft wat kort in alle gangen, achterbeen blijft wat achter de massa.Massaal paard in zeer rijke conditie. Ik denk dat het een fijn sportpaard van gemaakt kan worden.
De jury vond dat de hengst moderner gebouwd mocht zijn en meer kracht in de beweging mocht tonen.
nr 57 Brasil (Krack C x Metall) weinig overstap in stap, beweegt wat gewoon.
De jury vond dat de hengst voldoende uitstraling had, lang achterbeen en meer tot dragen moest komen.
nr 58 Believe RT (Rubiquil x Osmium) lange rug, bijna slepend achterbeen, onrustige aanleuning, weinig buiging in het spronggewricht.
De jury vond de hengst grootramig, traag, had lichtvoetiger moeten zijn.
nr 61 Balans (Undigo x Osmium) lijkt veel op zijn vader, geen overstap in stap, sterk stug paard, groen in de africhting.
De jury vond de stap kort, gehaast, loopt teveel op de voorhand.
nr 62 B (Florencio x Contender) paard met veel balans, heel mooi paard met mooi front, mocht wat meer schreiden in stap, wordt wel eens wat vlug waardoor het naar telgang neigt. Lichtvoetige draf, veel souplesse, super galop. heeft vrij smalle hoeven.

De Florencio x Contender mocht als enige door *\o/*
Ik vond dit een geweldig paard, één om te volgen, mede omdat ik geen K, F, F,J kan/wil gebruiken.
Laatst bijgewerkt door TICKELS op 24-08-09 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:28

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:30

helaas toen was ik al weg.

kan je beschrijving goed volgen!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:31

fokfanaat schreef:
helaas toen was ik al weg.

kan je beschrijving goed volgen!

dank je :o
je mag me aanvullen hoor ;)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:19

iemand nog springhengsten gezien??? Hoe leek de Casco?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:34

dots83 schreef:
iemand nog springhengsten gezien??? Hoe leek de Casco?

Helaas heb ik geen springhengsten gezien, misschien dat ik de volgende keer wel ga kijken.
Wel jammer dat je er nergens kunt gaan zitten. Dat hangen over de bakrand moet ook imponerend zijn voor de hengsten!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:20

Mooi verslag Tickels!! :)
Ik vond de Lingh wel één van de uitschieters, maar toch mocht ie van mij ietsje sterker in de beweging. Met name in de galop komt hij (nu nog) wat kracht te kort, ik vond hem wat 'rennerig' worden en wat te veel op de voorhand. Draf was wel heel fijn, al vond ik persoonlijk de UB40's daarin mooier, die hadden wat meer tritt en lossigheid, naar mijn idee.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:58

Heeft iemand de Padinus nog gezien of foto`s van gemaakt ?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:05

Dank je Tickels, krijg kippenvel van jouw opmerking over Bravour! Vonden hem zelf ook zo imposant en hebben hem al vaker gezien onder en zadel en al klinkt dat over je ´éigen´ paard een beetje raar; voor mij is het in alles een droompaard :) De ruiter hoeft eigenlijk weinig te doen, hij biedt alles zelf aan. Hij meet trouwens 1.73/1.74

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:08

Mooi verslag Tickels, kan me er helemaal in vinden! Theo rijdt zijn paarden inderdaad erg fijn, echt genieten als je daar naar kijkt :) Bravour is inmiddels weer de oude hoor, was echt heel erg jammer gisteren (zeer zacht uitgedrukt dan)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:30

MargreetB schreef:
Mooi verslag Tickels!! :)
Ik vond de Lingh wel één van de uitschieters, maar toch mocht ie van mij ietsje sterker in de beweging. Met name in de galop komt hij (nu nog) wat kracht te kort, ik vond hem wat 'rennerig' worden en wat te veel op de voorhand. Draf was wel heel fijn, al vond ik persoonlijk de UB40's daarin mooier, die hadden wat meer tritt en lossigheid, naar mijn idee.

Ik denk als de Lingh sterker wordt dat hij heel apart gaat lopen (2e Totilas?). Tevens toonde de Lingh zich ook zo van HIER BEN IK! Daardoor viel de rest in die groep al gauw in het niet.
De UB40 waren zeker heel fijn, héél veel lossigheid.
Ik ben het wel met je eens hoor :D
Tja en we mogen natuurlijk niet vergeten dat we naar 3 jarige hengsten kijken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:33

Inderdaad, ze zijn pas 3! De Lingh heeft ook zo nog zijn aanmerkingen maar vond hem gisteren ook, zeker in die groep, een van de betere.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:37

vind ik ook.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:06

Moeten we eigenlijk al een nieuw topic aan gaan maken?
Najaarsonderzoek KWPN 2009?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:13

Kan zeker geen kwaad :)! Was mijn bedoeling al, maar had er even mn buikje van vol zeg maar... Niettemin ben ik zeer benieuwd naar de andere hengsten :)!!

Lilliputter

Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:14

Hier alle in en outs over de hengsten die in het najaarsonderzoek zullen lopen!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:24

Goed plan, dit hoort sowieso op F-AM ipv VN vind ik.

Tickels, misschien kun jij je verslag hier ook plaatsen? :o Lijkt me een mooi begin!

Vooralsnog zijn dit mijn favorieten (in willekeurige volgorde):
De Lingh, de beide UB40's, de Johnson en de Uptown. En dan hoop ik dat ik de Painted Black x Chronos de volgende keer aan m'n lijstje kan toevoegen.. :P

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 08:03

liliputter schreef:
Kan zeker geen kwaad :)! Was mijn bedoeling al, maar had er even mn buikje van vol zeg maar... Niettemin ben ik zeer benieuwd naar de andere hengsten :)!!

We gaan niet wachten tot de 16e hoor ;)
Het komt echt wel goed, een dag later liep hij al weer ok, dus dit komt ook goed :j

We gaan verder

Najaarsonderzoek KWPN 2009
(weet eigenlijk niet hoe je dan de link hier plaatst :o)