wat voor zadel heb jij voor je welsh?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: wat voor zadel heb jij voor je welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:41

de inchmaat heeft ook zeker met het paard te maken. het zadel mag niet op de lendenen liggen, en als je paard een korte rugheb moet je dus Wel op de inchmaat letten...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:27

Dat snap ik en dat ben ik zeker met jullie eens. Maar een ruiter moet zeker niet in een te groot of een te klein zadel zitten. En de inchmaat is de zittingmaat. En ik heb zelf een 17,5 inch zadel voor als ik op mijn new forest rijd, maar die kan ik niet op mijn welsh-A leggen. Maar ik ben zelf nu eenmaal ook te groot voor mijn A'tje (soms wel jammer dat je geen 10 meer bent haha). Dat bedoelde ik eigenlijk. Vaak wordt dat van de inchmaat verkeerd begrepen, wilde dat alleen verduidelijken. Wilde me niet bemoeien met wat iemand op welke pony legt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:56

Diane_Basje schreef:
Maar een ruiter moet zeker niet in een te groot of een te klein zadel zitten.

Ben het hier natuurlijk ook mee eens..vergissen mensen zich hierin of....
Je kunt toch (mijn voorbeeld) geen kind van 7jr meer op een 12inch zadel laten rijden dan zitten ze telkens achter op de lepel.Hier past wel mijn dochtertje van 2jr op. Iemand met een klein kontje...confectie mt 34/36 kan nog met gemak in een 16inch maar op een paard...dat doe je niet dus kies je voor een 17/17,5inch.
Bij zo'n kleine pony kijk je naar de ruiter en het moet op je pony passen.Onze Welsh-A;
Afbeeldingmijn dochtertje van 2jr ,14inch wintec.
Afbeeldingmijn dochtertje van 7jr met 16inch JC
AfbeeldingDit is een 17inch (italiaans merk)
AfbeeldingHier mijn 17inch Kieffer Garmich mt0 meisje is 11jr hier.

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:27

Ik heb een neptunes Knightrider 16 inch..
Voor mijn Welshje van ongeveer 1.33...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:15

Op mijn ene merrie heb ik een stubben juventus 17inch en op de andere een 15inch bates pony show. Ik laat ook geen 11 jarige op een 12 inch rijden, dat is vragen om problemen. Liever dan ietsje erover en een zadel wat goed de druk verdeelt. Dat scheelt ook al een stuk.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:32