Mijn merrie is dit jaar ook gewoon terug gedekt.Was vorig jaar gust en had dus nog een dek tegoed.Bovendien ben ik helemaal gek van die hengst,en moet en zal ik er gewoon een veulen van hebben.Is dan ook de bedoeling het zelf aan te houden(dus duimen voor een merrie,want een hengst is in principe niet haalbaar,maar toch...).
Ik ben wel serieus aan het twijfelen of ik de merrie volgend jaar wel terug zal dekken.Ik heb niet de mogelijkheid ze allemaal te houden,en om nu een veulen te fokken en te weten dat je het,als het wat tegenzit,voor 1000€ moet verkopen!Dan kan de merrie beter leeg blijven.
Ik kom bij nogal wat fokkers over de vloer(in belgie)en daar merk ik echterniets van minder dekken.Integendeel zelfs,vaak krijg ik te horen:"ik heb er meer gedekt,want anderen dekken minder dus kan ik mijn veulens volgend jaar alsnog verkopen!".Ik hoop dat niet iedereen zo denkt!
Wat mij wel opvalt is dat ook de prijs van de jonge paarden momenteel gekelderd is.
Ik was op zoek naar een jonge merrie,3 à 4 jaar met deftig papier erbij,voor niet al te veel geld(max 5000€).Enkele jaren geleden was het onmogelijk om met dat budjet een deftig,gezond jong paard te vinden.Nu kan je ze gewoon uitkiezen!