tips voor shetlander manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:02

Goed wassen zodat al het vuil er uit is. Daarna laten drogen.
Als het doog is anti-klit er in en goed in wrijven. Ik heb antiklitgel van Epple-Jack, helemaal geweldig spul, werkt net zo goed als die van Cowboy magic.
En dan voorzichtig de ergste klitten er uit halen met je vingers. Daarna met een grove manenkam/borstel er door heen.
Regelmatig anti klit er in.
Niet te vaak met kam of borstel er in!!!

GabberGill

Re: tips voor shetlander manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:33

hanenkan

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:12

Die van Trendy hou ik echt heel makkelijk knap en klitvrij!
eerst Manen- en Staart spray erin, dan even wachten uitkammen, Trendy krijgt echt dr mooie glanzende zwarte manen weer terug,
En als ze op de wei gaat meestal vlechten erin zodat ze niet super erg klitten de volgende keer!

Succes

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:13

ik doe gewoon voor het "netjes"even de harde borstel erover, dus niet compleet uitborstelen, om de troep eruit te halen, zand stro en gras(mijne zijn viespeuken 8-) ) als het er erg klitterig uitziet doe ik equishine erop spuiten en dan uitborstelen, alleen joanna's staart is me nog steeds niet gelukt helemaal uit te borstelen, tjonge wát een vracht haar :D

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:56

Baby olie werkt bij mij totaal niet, ik krijg allemaal dreads, en dat krijg ik er niet meer uit...
Ook werkt vlechten niet, dan breekt alles af.

Ik doe elke dag een hele lading anti klit er in, en ze blijven erg mooi en schoon

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:23

mn minishet heeft hele korte en dunne manen, helaas, gewoon antiklit er in en af en toe borstelen komt haast geen haar uit hoor dus daar ligt het niet aan dat ze dunne manen heeft.

mn eerste shet had mega dikke manen tot op de grond zowat, die borstelde ik alleen af en toe, kwam er wel haar uit maar ze had zoveel dat ze die niet miste en noot klitten of vervilten had van zichzelf al heel steil en zacht haar denk ik waardoor het zo mooi bleef. mn ouwe haf heeft ook geen problemen altijd zijdezachte maantjes :D gewoon regelmatig antiklit er en klaar.

Taat_

Re: tips voor shetlander manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:02

Is cowboy magic detangler gewoon in een ruitersportzaak & internet te koop? Weet iemand misschien een site waar het te koop is? En aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? :)
Lijkt me onwijs fijn spul en ben al een tijdje op zoek naar zoiets! :D