Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

Re: Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:11

Heb nog een shetland hengst veulentje in de aanbieding: Gratis...

Maar ook hiervoor vind ik nog steeds niemand...

(overigens nog maar een maand oud maar was alvast aan t rondkijken wie intresse zou hebben...)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:25

Wat ik heb heeft wel een papiertje. En ik verkoop ze ook netjes gechipt, geent, stamboek opgenomen enzo, met het hele pret paket er op. Maar wat ik er voor vroeg lag echt niet zo ver weg van de door jou genoemde 500 euro, maar hem daar voor kwijt raken was nog lastig. 200 euro wilde mensen wel betalen voor een pony die bereden EN betuigd was. Als ik een pony voor een ander betuig of inrij vraag ik al 200 euro, voor beide samen al 300 euro.
Mensen hebben gewoon geen cent over voor een shet is mijn ervaring.
Mijn ervaring is ook dat als ze eenmaal een echt brave gevonden hebben ze begrijpen dat zo'n pony goud waard is. Ik ken mensen die meerdere keren een goedkope pony gekocht hebben, steeds was het hem dan toch net niet, toch een duurdere met wat garantie dat hij braaf is en dat die duurdere dan toch echt iedere cent dubbel en dwars waard blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:39

'Je kan niks met shetlanders'

Blijkbaar denken veel mensen dit nog steeds, en daarom raak ze je volgens mij niet zo makkelijk kwijt...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:41

ik zelf ga dit jaar opzoek naar een shet, als maatje voor mn huidige shet.

echter word je dood gegooit op marktplaats met shetlanders, maar als ik 1 leuke zie dan is het al veel.

bijna alles is saai vos of zwart, aparte leuke kleuren of patronen zie je bijna niet omdat iedereen maar wat raak fokt, er word niet meer gekeken naar kwaliteid en kleuren.

ook vele shetten zien er niet verkoop presentatief uit. geklite manen, staart ziet er niet uit, vacht modderig,te lange hoeven.
als verkoper moet je er wel wat voor doen.

merries wil ik niet, hengsten mag niet bij ons op stal. maar zie maar eens een leuke ruin te vinden... ik vind goede kwaliteid kwa uiterlijk en opvoeding echt tegen vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:48

wij hebben wel aparte kleurtjes, ook kwaliteit maar op t moment hebben mensen daar ook maar weinig voor over.
zelfs de ruintjes gaan nu niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:35

marieminime schreef:
bijna alles is saai vos of zwart, aparte leuke kleuren of patronen zie je bijna niet omdat iedereen maar wat raak fokt, er word niet meer gekeken naar kwaliteid en kleuren.
ook vele shetten zien er niet verkoop presentatief uit. geklite manen, staart ziet er niet uit, vacht modderig,te lange hoeven.

Jemig zeg hé, doe even lekker bekrompen
Er staat zat te koop, met en zonder papier en ook aparte kleuren als je maar betalen wil.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:55

kleuren moet je niet zien als een kwaliteitsdoel :n
je fokt op beweging, bouw en karakter, en toevallig een leuk kleurtje eraan is leuk, maar geen doel op zich. ( DAT is pas dom doorfokken zonder kwaliteit!)

fokken is en blijft gokken, heb een supermooie en lieve Tinkermerrie, zelfgefokt. planning was dat ze er zwartbont zou uitkomen ivm ouders.
nou.. ze kwam er geheel effen uit.
en ja.. dat is " saai", maar ze heeft mooie bewegingen, een zeer braaf nuchter karakter en een leuke bouw.
dus al met al een zeer goed gelukt fokproduct, maar kleurtje was anders dan verwacht.
maakt haar nou niet bepaald mislukt of binnen de categorie " fok maar raak" :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 13:33

een goed paard heeft geen kleur

Lowara vind je ht dan niet rot de pony te verkopen als die kids er zo mee bezig zijn ? ik weet wel als klein kindje altijd ponys inreed als ze goed mak waren ermee over de weg en door het bos hele band mee opgebouwt maarja dan was die dus zo mak dat die verkocht werd en ik weer huilent naar huis kon dat mijn verzorgpony verkocht was

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:55

ik bedoel ook niet kleur als kwaliteid, ik bedoel leuke kleur en kwaliteid zoals gezond gebouwd en alles.

en bekrompen ben ik zeker niet, ik geef hier mijn mening waarnaar ik opzoek ben, en dat is niet een standaard kleur vos of zwart, daar zijn er zat van, maar ook daartussen valt het zwaar tegen vind ik.

maar das een persoonlijke mening,blijkbaar mag die hier niet gegeven worden

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:01

[***] schreef:
marieminime schreef:

Jemig zeg hé, doe even lekker bekrompen
Er staat zat te koop, met en zonder papier en ook aparte kleuren als je maar betalen wil.

hoe weet jij nou of er naar mijn smaak zat te koop is. zoiets heet niet bekrompen maar kieskeurig en weten wat je wil.

en dat is niet de eerste de beste shet die op mp staat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:08

Ik heb onze simpele zwarte shet ooit bij een boer gekocht als 2,5 jarige ruin. Hij was in guldens normale prijs.

Eerst is mijn zoon er vaak afgevallen en moest de shet veel leren qua vaststaan, afspuiten etc etc.

Nu 9 jaar later is hij netjes gereden en super de super braaf. Als je er een kleintje op zet is ie braaf totdat ze wat willen en probeert ie nog steeds uit. kan zo een kindje net even doorzetten gaat ie prima. Je moet er gewoon altijd begeleiding bij hebben! Mijn zoon heeft het nooit als speelpony gebruikt, maar altijd netjes verzorgd en netjes gereden.

Hij is dus zwart en niet de mooiste qua type. Wel heb ik de afgelopen jaren al meerdere keren gehoord, dat als we hem wegdoen dat iemand hem graag wil hebben. Heel graag al een paar keer zelfs. Ntuurlijk geeft iemand dan een realistische prijs denk ik, maar daar kom je dan wel uit.

Wij doen hem alleen niet weg. Mijn zoon heeft hem 9 jaar en we zijn allemaal gek op de shet, ook op stal.

Ik vind dat iemand beter een shet van de markt kan halen die het minder heeft, daar maar zelf tijd en moeite in moet stoppen, zodat er weer een happy shet rondloopt.

Niet dat iedereen dat moet doen, maar als ze die van ons willen hebben, zeg ik red liever een ander, deze heeft het goed.........En met tijd en geduld word het vaak wel een leuke pony. Je moet hem alleen niet door kinderen laten verklooien, omdat ze zonder begeleiding ermee spelen.....

Wij hebben ook weleens gedacht aan inrijden en samen opvoeden en dan verkopen, of in opdracht. Mijn zoon is nu te lang, maar weegt niks en wil niet meer zo graag. Die van ons is dus in alles superlief 200% betrouwbaar etc etc....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:12

O, ja, destijds stond zijn veel mooiere broer, luxer type ook te koop, maar we hebben echt gekeken naar karakter en mijn zoontje toen 3 liep met deze zo weg. Die andere legde zijn oren in zijn nek en dat was toen gewoon geen optie.

Destijds was het een grote pony en hij zat er gister nog op te stappen, maar iets groter en meer rijtype had ie nog langer aan gehad qua rijden. Hoewel 9 jaar al best een leuke tijd is en we geen spijt hebben.

Ik heb nooit naar de kleur gekeken, ook niet met eigen paardjes ooit........

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:46

ik zoek echt op kleur, bouw en karakter,dat moet me aanspreken.

zelf beleren is geen probleem, heb ik mijn huidige shet ook nog allemaal kunnen leren op vijfjarige leeftijd.

maar ik ben nou eenmaal kieskeurig,vind al die vos en zwarte shets wel leuk, en zullen ook heus super schatten tussen zitten begrijp me niet fout, heb niets op ze tegen,maar vele hebben geen wil ik hebben gehalte voor mij.

en er is gewoon veel aanbod in deze kleine diertjes doordat ze relatief goed te betalen zijn, vele vinden een veulen leuk of het is een oepsie,maar erna moet ie weg.

vele die te koop staan op mp is gewoon gefokt zonder te kijken naar karakter ouders,bloedlijn, kleuren combi's, bouw en verhoudingen enz. gewoon ff een hengst bij wat merries.

net veulen tijd geweest natuurlijk dus ook weer extra aanbod

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:42

Ik ben op zoek naar een goedkoop minishetje, hij/zij mag veulen zijn of ouder. Hij krijgt een goed tehuis met 24 uur weidegang en schuilstal en goede verzorging. Hj dient als grasmaaier en als gezelschap voor mijn andere mini. Papieren en bijzonder kleurtje intresseren mijn mini niet :+ als hij maar lief, leuk en gezond is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:47

Mensen zijn nu op zoek naar of een goedkope weide/kinder shetje.
Of naar een hele goede (fok) merrie met (het liefst) een 1ste premie, en daar willen ze dan ook wel voor betalen.
Veel fokkers hebben liever nu 4 hele goede staan dan 10 van wat mindere kwaliteit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:08

Over ruim een week komt ons 2e minishetje (bruinbont veulen, v: Ace of the Pack of Asschat). Een heel mooi hengstje. Stond al best lang op speurders en dacht dat ie al wel verkocht zou zijn, vorige maand toch maar ff gemaild. Wezen kijken en gekocht. Heb ook een tijdje gezocht, we wilden gewoon graag een bonte, het liefst bruinbont en gelukt dus. Het ging ons dus ook echt om het "die wil ik hebben gehalte" .

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:37

Er staan idd veel shetten te koop maar volgens mij hebben er altijd een hoop shetten te koop gestaan.
Ik heb het afgelopen jaar 3 shetlanders gekocht. Veel advertenties bekeken. Vaak slechte advertenties, vieze onverzorgde pony's.
Ik wilde een shet met papier, dus voor mij vielen de stamboomloze af. En het moesten shetten zijn die netjes opgevoed waren.Veel in
handen geweest enz.
Veel mensen nemen een shet er voor bij en zien shetten denk ik niet als "paard"maar als iets erbij. En willen er dan weinig voor uit
geven.

Ik heb nu 2 mini's. Een kroonmerrie bij een fokker vandaan, heel braaf maar zeker niet goedkoop.
Een mini merrie cream dun beleerd voor de wagen, zelf(mijn zoon) zadelmak gemaakt. Deze merrie was zeker niet goedkoop.
En een maand of 2 geleden een beleerde zwarte 3 jarige merrie gekocht. Zowel onder het zadel als betuigd. Ook weer niet de goedkoopste.
Alle 3 hebben papieren en waren goed verzorgt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:57

Ik denk echt dat er teveel gefokt wordt. het is gewoon te makkelijk om een shet te kopen, een hengstje erbij te laten etc etc. Ik heb al een hekel aan in de wilde weg fokken, maar voor mijn gevoel gebeurt het met de shetties echt teveel en echt te ondoordacht.
Wij hebben ook zo een shet hoor, maar nu we hem al jaren hebben en ik gek op hem ben, ben ik meer met de shet bezig als pony en ras. Je let er dan meer op en bent er toch iets gevoeliger voor.

Overigens vind ik ook op kleur fokken en kiezen een slechte zaak, want kleur is alleen buitenkant en zegt helemaal niks, dat doe je voor jezelf. Ook op zo klein mogelijk fokken of een zo edel mogelijk koppie vind ik eng, want het is niet nodig voor iedereen die een eerlijke en gezonde pony zoeken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:40

@ nelleke: ik denk.. dat als je de kids erop voorbereid, dit best zou kunnen.
tuurlijk zal het even rot zijn, maar pony's zouden dan zo kort blijven dat een echte bonding niet zal komen. ( hoop ik :+ )
maar dit was een idee van de zomer, of het ooit echt tot uitvoering komt, geen idee.
de Shetlander die ik op leen/lease basis had voor mijn kinderlessen en dus van de zomer had ingereden, is nu namelijk zo ingeburgerd en leuk bevonden dat ik hem overgekocht heb :=
en mjah.. mezelf kennende... bij meer pony's kopen voor inrijden en wegdoen, heb IK straks m'n weiland vol, niet een ander :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:44

dat probleem heb ik ook ben dr makker aan het maken mee wandelen ect. me nichtje komt haar borstelen en van lieve lee wil ik haar er een x opzetten en dan krijg ik meestal toch zoiets aaah.. waarom doe ik dr weg??

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:46

Ik heb afgelopen winter een zwarte Shetmerrie gekocht. Als kinderpony, deze is wel beleerd, kan voor de kar en heeft papieren. Ik heb er ook genoeg voor betaald, maar dat is ze me waard.

Ik denk dat een beleerde kinderpony wel beter verkoopt dan een fokmerrie op dit moment. Ik zou haar aantrekkelijker maken door haar leuke eigenschappen te benadrukken en misschien de tijd nu te benutten om haar iets te leren wat haar aantrekkelijker maakt voor verkoop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:16

ik heb dan onlangs een pony gekocht, maar mijn zoektocht viel ook hard tegen hoor....
Allemaal (hengst) veulens.. En tja, ik wilde een minimaal 2 jarige merrie....
En op marktplaats echt, de ene nog krommer dan de andere. Denk dus ook dat je voor een goede pony niet op marktplaats moet zijn (hoewel die van mij er uiteindelijk wel op stond) maar direct vanaf de fokker

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:41

zie ik ben niet de enige die het aanbod tegen vind vallen als je echt iets zoekt wat je specifiek wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:48

stef schreef:
ik heb dan onlangs een pony gekocht, maar mijn zoektocht viel ook hard tegen hoor....
Allemaal (hengst) veulens.. En tja, ik wilde een minimaal 2 jarige merrie....
En op marktplaats echt, de ene nog krommer dan de andere. Denk dus ook dat je voor een goede pony niet op marktplaats moet zijn (hoewel die van mij er uiteindelijk wel op stond) maar direct vanaf de fokker

O ja, een goede pony moet natuurlijk wel een stamboom hebben....... :\ Sorry, maar stamboom zegt niet gelijk dat het een goede pony is. Dat vind ik dus nergens op slaan... Tenzij je echt voor de fok een shet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:52

jij leest geloof ik dingen tussen de regeltjes door? want ik lees niks over stamboek
alhoewel ik zeker wel van mening ben dat je wat meer achtergrond informatie kunt hebben.